Het bijhouden van al je vuurwerkorders

Met linkjes naar straatfilmpjes, in de kolommen hierachter ook nog de tijdsduur en welk moment van de jaarwisseling ik ze ongeveer wil stoken.

Als ik in december echt kruitstress heb en niet in slaap kan vallen voeg ik er zelfs nog een kolom aan toe met decemberprijzen, ff uitrekenen wat de vroege orders hebben "opgeleverd".
1000289103.png

Ik heb een eigen discord server, waar alleen ikzelf in zet. Hierin is een speciaal kanaal voor vuurwerk :p

Ik zet alles in een google docs terwijl het veel beter past in een spreadsheet. Order bevestigingen in de mail geef ik een label en archiveer ze

In een speciale map in mijn emailaccount, ondertussen ook alle bestellingen uitgeprint en in steekhoesjes per afhaaldag gedaan.

In mijn mail heb ik per winkel een apart mapje gemaakt. Toch soms nog wel eens bang dat er iets ontbreekt, vandaar dat ik ook nog wel eens mijn bankrekening naloop om te checken of dit overeenkomt met het aantal orders/mails... 😅

Sinds vorig jaar met de telefoon gedaan, was lekker simpel, al heeft formuliertjes meer charme :p

Apart mapje in de mailbox waar alle bestellingen in komen te staan. En verder een Excel bestand waarin ik de afsteekblokken verder uitwerk: 18.00 uur, voor 00.00 uur en na 00.00 uur.

Met linkjes naar straatfilmpjes, in de kolommen hierachter ook nog de tijdsduur en welk moment van de jaarwisseling ik ze ongeveer wil stoken.

Als ik in december echt kruitstress heb en niet in slaap kan vallen voeg ik er zelfs nog een kolom aan toe met decemberprijzen, ff uitrekenen wat de vroege orders hebben "opgeleverd".
Bekijk bijlage 1815184
Als aanvulling hierop app ik de afhaalbonnen direct naar mijzelf. Doe ik ook met concertkaartjes enz. Ik verwijder ze dan gelijk als het voorbij is. Nu staan er dus alleen nog maar relevante afhaalbewijzen voor vuurwerk in, ideaal voor de laatste dagen van het jaar.

Excelletje gebruik ik vooral om bij weg te dromen, wanneer wat afsteken enz.
Ik heb nog een excel cursus voor gevorderden klaarstaan. Ook wel leuk om die in te zetten en allerlei draaitabellen enz te maken voor mijn vuurwerklijst. Denk dat ik een stuk gemotiveerder ben om het op die manier te leren dan met werkdata.

Heerlijk OCD…
Per jaar een map. Met in die map deze structuur:
- prijsreferenties
- foto’s & video’s O&N
- evenementen
- facturen

IMG_5638.png

En dan een Excel bestand met daarin:
Link naar VWC productpagina, adviesprijs, freakprijs, en dan in 1 cel het aantal schots, tubediameter, pts inhoud, summiere omschrijving of schietrichting.

Het Excel bestand zelf is vrij groot, omdat hierin ook de voorraad wordt bijgehouden, losse aankopen, cat 1, etc. En eventueel de show opbouw met tijdsduur in seconden.

IMG_5639.jpeg

Mijn vriendin heeft GEEN toegang tot de totalen tabbladen 🫣🫣🤯

Back
Bovenaan