Het bijhouden van al je vuurwerkorders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ja ieder zn eigen toch? Ik heb ook wel es momenten gehad dat ik dacht: hoeveel betaalde ik daar voorheen altijd voor...

Is ook gewoon een leuke bezigheid.. Als ik ff een paar minuutjes heb dan pak ik mijn laatste bestelling erbij en voer ik alles in, in de spreadsheet. Gewoon op mijn mobiel. Leuk, gelijk ff youtube erbij pakken en het linkje bij het product zetten.

Bijlagen

• Screenshot_2024-10-10-16-45-16-48_f90b96e7af3c5a594eb0c92de7fc5fe1-1.png
    Screenshot_2024-10-10-16-45-16-48_f90b96e7af3c5a594eb0c92de7fc5fe1-1.png
    551,4 KB · Weergaven: 55
Hier ook een aparte map in Outlook met de naam: vuurwerk :angel: :d
Daar gaan alle orderbevestigingen in. Daarnaast een lijst van producten in Word met een jaartal er achter. Zo kan ik makkelijk terug kijken wat ik vorige jaren bestelde.

Heb wel een mapje in outlook specifiek voor dat.
Maar ik maak van zowel de bestel lijst bij afhalen,als van plaatsen een foto,dan staat ook alles erop.
Dat gaat dan weer in een mapje waarin ik foto's en video's mik,gemaakt rondom dat O&N
Kan ik aan de hand van de filmpjes en de bestel lijstjes op foto beslissen wat ik evt nog is een keer wil kopen omdat het zo goed was.
(En soms is dat dan qua prijs verhoging voor sommige dingen,wel is schrikken het jaar erop 🤔:frusty: )
Wat wel in de weg staat voor een eventuele terug keer van een product,een evt filmpje van een nieuwe batch hier op t forum,en dat blijkt dat t k*t is geworden :bonk:

Afhaalbonnen print ik direct uit nadat ik besteld heb. Die gaan op volgorde van de route (en dag) in een mapje
Mails in een vuurwerkmap in Outlook
Verder gaat de hele administratie in Excel: eigen bevindingen (tegenvaller, moet er zeker volgend jaar weer bij komen), notities van (compilatie) filmpjes - dan weet ik tenminste op welke producten ik extra moet gaan letten wanneer ze in de Freak komen. Prijzen en budget heb ik ook in het lijstje staan, maar daar kijk ik nu bewust niet naar... ga me alleen maar te pletter schrikken

Ik heb altijd een aparte map in outlook voor de afhaalbonnen, maar zet ze ook gelijk op een folder op mijn computer. Daarnaast zet ik alles in een excelbestand, 1 tabblad waar alles opstaat en dan een tabblad per winkel. Een artikel of 150 tot 200 staat zo netjes gesorteerd, dan voeg ik altijd het aantal stuks, stuks per artikel, prijs per stuk en totaal en dan nog merk aan toe. Tevens zet ik erbij in welk tijdslot ik het wil schieten (4 tijdsloten) en welk type vuurwerk het is (cake / compound /salute / klein / fontein etc) zodat ik een beetje bij kan houden of er genoeg variatie is. Dan heb ik daaronder ook nog altijd de voorraad staan (moet ik dit jaar nog update).

In die excel hou ik ook bij of ik al een plaatje van het product heb gedownload (voor thumbnails en video edit) en maak vooraf al de linksonder productomschrijving voor adobe premiere wat ik ook daarin bijhou. Wat er allemaal komt kijken bij deze hobby :bonk:

Ik heb altijd een aparte map in outlook voor de afhaalbonnen, maar zet ze ook gelijk op een folder op mijn computer. Daarnaast zet ik alles in een excelbestand, 1 tabblad waar alles opstaat en dan een tabblad per winkel. Een artikel of 150 tot 200 staat zo netjes gesorteerd, dan voeg ik altijd het aantal stuks, stuks per artikel, prijs per stuk en totaal en dan nog merk aan toe. Tevens zet ik erbij in welk tijdslot ik het wil schieten (4 tijdsloten) en welk type vuurwerk het is (cake / compound /salute / klein / fontein etc) zodat ik een beetje bij kan houden of er genoeg variatie is. Dan heb ik daaronder ook nog altijd de voorraad staan (moet ik dit jaar nog update).

In die excel hou ik ook bij of ik al een plaatje van het product heb gedownload (voor thumbnails en video edit) en maak vooraf al de linksonder productomschrijving voor adobe premiere wat ik ook daarin bijhou. Wat er allemaal komt kijken bij deze hobby :bonk:
Doe je goed. Jouw filmpjes zijn altijd duidelijk en de thumbnail met het product is altijd super voor de beeldvorming. Veel werk voor jou, veel plezier en duidelijkheid voor mij 😋 ga zo door!

Dit jaar een appeltje-eitje voor je dan met een wat kleiner budget toch :idea:?

Dit jaar een appeltje-eitje voor je dan met een wat kleiner budget toch :idea:?
En jij gelooft dat dat budget zo "klein"blijft ?
Ik geloof er namelijk heel weinig van,is hetzelfde als een vrouw die zegt ik ga 1 paar nieuwe schoenen halen,en vervolgens terug komt met een verhuiswagen met allerlei spul 😂 ;)

Van het weekend toch maar eens een mooi lijstje maken met de tips die ik hier gelezen heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan