Het bijhouden van al je vuurwerkorders

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We kennen het allemaal wel, richting het einde van het jaar hebben we inmiddels meerdere bestellingen lopen. Maar hoe hou jij voor je zelf duidelijk wat je waar hebt besteld. Print je de bestelbonnen direct uit of maak je een aparte map aan waar je het allemaal in bewaard?

Ik heb een aparte map in mijn Outlook, daar staan alle bestellingen in. Makkelijk en overzichtelijk.

Hou alles altijd bij in Excel, makkelijk en overzichtelijk. Kijk de bestelling van voorgaande jaren ook wel eens terug, heb daar alles bij de hand.

Ik markeer alle bestel e-mails in mijn iPhone mailbox. Ook schrijf ik exact in mijn notities wat ik allemaal al besteld heb en welke artikelen er zeker nog moeten komen. Ik merk dat ik steeds meer op mijn notities kijk naar mate ik meer bestel :) koorts is real.

Excel overzicht met eigenlijk alle info

Welke winkel
Ordernummer
Afhaaltijd
Pijs per order

Alle artikelen op een losse regel met daarbij
Volledige naam
Link naar straatfilm(demo film bij nieuw product)
Prijs artikel
Hoelang de cake / compound duurt
Of hij bedoeld is voor de avond of nacht

En dan elk jaar een nieuw tabblad.

De mails met orderbevestiging pluk ik via een zoekopdracht uit mijn mail op de ophaaldag zelf.

Ik heb in m'n Google drive voor elke winkel een mapje met daarin de bestellingen bij die winkel. In m'n agenda staan voor die winkels de afhaalmomenten ingepland met daaraan gekoppeld de bestelbevestigingen uit m'n drive. Ergens in de dagen voor het afhalen print ik ze dan ook nog uit om mee te nemen naar de winkel.

Welke winkel
Ordernummer
Afhaaltijd
Pijs per order

Volledige naam
Prijs artikel

De mails met orderbevestiging pluk ik via een zoekopdracht uit mijn mail op de ophaaldag zelf.
Dit toch maar eens proberen. Zo'n overzicht van alles lijkt mij wel mooi. Zeker dat je het van alle jaren terug kan zien. Alleen de prijs mag weg blijven haha.

Ik heb een aparte map in mijn mailbox Vuurwerk 2024, die staat onder de Map Vuurwerk 2023 ;)
Daar gaan alle bestellingen in en voor het ophalen print ik ze allemaal uit.
Daarnaast is een excel bestand aangelegd per winkel met alle producten, MM, schoten, bruto gewicht, netto gewicht, prijzen, prijs per schot en per KG.. (omdat ik dat leuk vind :d)

Op de tweede pagina staat een totaal lijst met de verschillende producten.
Kortom, enorm overdreven (volgens mijn vrouw)

Welke winkel
Ordernummer
Afhaaltijd
Pijs per order

Volledige naam
Prijs artikel

dat tweede gedeelte heb ik ook met daarnaast nog:
- hoeveel gram (NEM)
- hoeveel shots
- kosten per gram
- kosten per shot
- nog een keer kopen of niet

en dat per jaar.

Ik heb een aparte map in mijn mailbox Vuurwerk 2024, die staat onder de Map Vuurwerk 2023 ;)
Daar gaan alle bestellingen in en voor het ophalen print ik ze allemaal uit.
Daarnaast is een excel bestand aangelegd per winkel met alle producten, MM, schoten, bruto gewicht, netto gewicht, prijzen, prijs per schot en per KG.. (omdat ik dat leuk vind :d)

Op de tweede pagina staat een totaal lijst met de verschillende producten.
Kortom, enorm overdreven (volgens mijn vrouw)
haha, ik zie geen probleem!
😁

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan