Herfst en winterweer

Al heel wat 'ellende'' gehad door de sneeuw, meerdere keren de auto uitgegraven, vast gestaan, andere mensen geholpen die vast stonden en zelf ook hulp gehad toen we vast stonden. Maar wat een sfeer zeg, heerlijk van genoten vandaag en dan gaan we morgen dan ook zeker weer doen.

Komen wat nadelen bij kijken voor een groot deel van Nederland maar inderdaad: Wat een plaatjes en sfeer zien we voorbij komen hier. Wie had dat nog verwacht.

Gisteren en vandaag uitgebreid de tijd genomen om even buiten te genieten van dit geweldige winterse tafereel. Blijft altijd geweldig om door de krakende sneeuw te lopen en het geeft ook een soort van knus gevoel. Lekker warm aankleden en na een uitgebreide wandeling thuis opwarmen met een warme choco en een kerstkoekje van Bolletje. Heerlijk genieten. In de sloten begint zich nu ook al een laagje ijs te vormen dus kijk er alvast enorm naar uit om later deze week de schaatsen weer voor de dag te halen, geweldig!

Screenshot_20210208-155031_Gallery.jpg

Screenshot_20210208-155044_Gallery.jpg

Screenshot_20210208-155106_Gallery.jpg

Screenshot_20210208-155124_Gallery.jpg

Screenshot_20210208-155134_Gallery.jpg

Screenshot_20210208-155142_Gallery.jpg

Screenshot_20210208-153846_Gallery.jpg

Screenshot_20210128-194108_Gallery.jpg

Ongekende hoeveelheden sneeuw zeg. Echt ontzettend gaaf. Was vanmorgen een uitdagende klus om heelhuids op het werk aan te komen, maar na een voorzichtige rit met snelheden tot maximaal 30 km/h was het prima te doen. Onderweg uiteraard uitsluitend genieten van alle taferelen op de dijk, met uitzicht over mooi besneeuwde landschappen. Op het bedrijventerrein bedrijven compleet ingesneeuwd met ''sneeuwduinen'' tot wel 3 meter hoog. Ongekend!

'Geweldige fotos allemaal, bedankt. Winterweer is niet bijzonders natuurlijk maar wat dit vrij uniek maakt:
eerst de kou erin, toen de zeer lang aanhoudende sneeuwval en de stevige oostenwind. Dat is een vrij zeldzame combinatie die niet veel mensen hebben meegemaakt onder de 30 jaar!
Genieten in optima forma.

Even wat foto's van mijn kant van zondag:

21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-16.jpg
21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-2.jpg
21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-3.jpg
21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-5.jpg
21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-10.jpg
21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-11.jpg
21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-13.jpg
21-02-07-Sneeuwstorm-Darcy-beste-22.jpg

Meer sneeuw foto's: https://rfgfotografie.nl/?cat=88

Heerlijk lopen driften met de bmw vandaag, dtc uit en gaan:)

Ja heb ik gisteren ook gedaan.
Even met auto op een verlaten parkeerplaats een rondje gedrift, maar dan met de handrem.
Heerlijk altijd leuk om te doen en geleerd door de medeleiding van de scouting.
Je leert nog eens wat zo... op scouting. :p :D

Ik ben jaloers op al jullie foto's, hier in Limburg mogen we het doen met een poederlaagje van 2cm en op wegen is alles vrij van sneeuw. Heel jammer...

Mooie plaatjes allemaal.

Maar van mij mag die rommel wegblijven.
Met kerst en nieuwjaar heb ik er geen problemen mee, aangezien ik dan vrij heb en dan de sfeer tot z'n recht komt.
Ik werk merendeels buiten, dus van mij mag de lente beginnen. :wink:

Hele mooie beelden komen hier voorbij zeg, echt genieten dit. Van mij mag het nog wel een tijdje blijven liggen en mag er ook wel weer wat sneeuw bij vallen.

Er zijn er genoeg die er een hekel aan hebben maar van mij mag het de hele winter zo zijn ja. Ik word er inderdaad vrolijk van en kan er echt van genieten.

Wat blijft het genieten. Minimaal 1 lange wandeling, maar als het lukt zelfs 2x wandelen per dag. Echt op en top genieten om lekker door de sneeuw te lopen en de kids van de heuvel te zien sleeën. Aan het eind van de middag even op pad geweest om een aantal potentiële schaats plekken in de gaten te houden en het ziet er al goed uit.

Helaas heeft het winterweer niet alleen maar een mooie kant. 1 straat verderop trof ik onlangs flink wat hulpdiensten aan. Een groot deel van de gevel inclusief dakgoot is naar beneden gekomen. Enorme schade aan huis en auto's, maar gelukkig geen gewonden. En dat terwijl er niet eens zo heel veel sneeuw op de daken lag.

Screenshot_20210210-193939_Gallery.jpg

Screenshot_20210210-193949_Gallery.jpg

Screenshot_20210210-194013_Gallery.jpg

Screenshot_20210210-194023_Gallery.jpg

Screenshot_20210210-194105_Gallery.jpg

Idem hier! Het tovert toch altijd weer een glimlach op mijn gezicht als ik een besneeuwd landschap tegenkom onderweg. Schitterend om te zien een vlakte vol sneeuw, de bomen die wit zijn, het met gepaste snelheid rijden, muziekje aan. Schitterende tijden!

Wat blijft het genieten. Minimaal 1 lange wandeling, maar als het lukt zelfs 2x wandelen per dag. Echt op en top genieten om lekker door de sneeuw te lopen en de kids van de heuvel te zien sleeën. Aan het eind van de middag even op pad geweest om een aantal potentiële schaats plekken in de gaten te houden en het ziet er al goed uit.

Helaas heeft het winterweer niet alleen maar een mooie kant. 1 straat verderop trof ik onlangs flink wat hulpdiensten aan. Een groot deel van de gevel inclusief dakgoot is naar beneden gekomen. Enorme schade aan huis en auto's, maar gelukkig geen gewonden. En dat terwijl er niet eens zo heel veel sneeuw op de daken lag.

Bekijk bijlage 60807

Bekijk bijlage 60808

Bekijk bijlage 60809

Bekijk bijlage 60810

Bekijk bijlage 60811

Dat was dus het huis van Raymond van Barneveld!

https://www.telegraaf.nl/sport/1726183826/foto-s-zijgevel-huis-van-raymond-van-barneveld-ingestort

Back
Bovenaan