Conclusie: Helft Nederlanders niet goed bij hun hoofd.
Een groot aantal is gewoon geïndoctrineerd met verkeerde info, die denken dat de harde knallen nu niet verboden zijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Conclusie: Helft Nederlanders niet goed bij hun hoofd.
stemming makerij, media wordt met de dag ongeloofwaardiger en verliest men binnen nu en 3 jaar compleet haar geloofwaardigheidHeel vreemd inderdaad, heb een mailtje gestuurd naar de onderzoeker van I&O met de vraag of hij hier een verklaring voor heeft.
"Lies, damned lies, and statistics"Een onderzoek van 1992 respondenten kan representatief zijn, maar in dit geval heb ik ook mijn twijfels. Dit is naar mijn inziens pure propoganda 'statistisch fundament' specifiek om de antivuurwerklobby te voorzien van 'statistische onderbouwing'. Want ja 'Numbers Dont Lie'..
Geloof ook wel dat veel van de respondenten hun mening wilde uiten vanwege de overlast die ze ervaren. Maja, aanname dat men een keuze maakt op basis van ervaringen.
Waarom juist in deze periode? Ik denk omdat het topic weer 'top of mind' is. men hoort juist nu weer knallen horen die ze de afgelopen 10 maanden niet gehoord hebben. Tuurlijk voor de meeste schijtirritant.
Vraag je het in de zomer krijg je een heel ander beeld, vraag je het na oud en nieuw en men de euforie weer heeft beleefd krijg je ook een ander beeld.
Representatief is het niet, zeker niet nu je overal in de media bewust geprogrammeerd wordt om een negatieve opinie over vuurwerk in te nemen door de negatief beladen artikelen (overlast, vondsten illegaal vuurwerk)
Het is triest maar zo werkt het al jaren. Ook onderzoeksbureau's worden ingezet tijdens een lobby.
Laten we hopen dat we er met zn alle, freaks, liefhebbers en de hele branche, de politiek en nederland kunnen overtuigen dat deze traditie in stand gehouden moet worden.
Ik heb onderstaande naar Binnenlands Bestuur gemaild, ben benieuwd welke reactie ik hier op krijg:
(...) [/I]
De uitkomst daargelaten maar mensen die zeggen dat 1992 respondenten niet representatief zijn moeten zich wat meer verdiepen in wiskunde. 1992 is meer dan genoeg. De uitkomst zal niet of nauwelijks verschillen als het er 10 keer zo veel zijn.
Het is wel van belang dat de 1992 totaal willekeurig zijn en dus uit het hele land, verschillende partijen, verschillende leeftijden enz enz en niet mensen die zich ergens hebben ingeschreven om aan onderzoeken mee te doen bijvoorbeeld.
Heel vreemd inderdaad, heb een mailtje gestuurd naar de onderzoeker van I&O met de vraag of hij hier een verklaring voor heeft.
Zo kunnen wij het ook idd,Ik heb een idee
I&O Research houd dit onderzoek iov de leden van VWC eens hier onder 1992 leden ?
![]()
![]()
90% van alle Nederlanders is voor de legalisering van F4 pyrotechnische artikelen voor consumenten, 10% is tegen. Dit blijkt uit een online onderzoek van vuurwerkcrew waaraan 1992 mensen meededen.
Wordt interessant hoe CDA hierop gaat reageren.
Ik heb onderstaande naar Binnenlands Bestuur gemaild, ben benieuwd welke reactie ik hier op krijg:
Geachte heer/mevrouw,
Ik bericht u omtrent het artikel van 05-12-2019: "Burger wil keihardere aanpak vuurwerk-aso's".
Heel veel tekst...
Het is wel van belang dat de 1992 totaal willekeurig zijn en dus uit het hele land, verschillende partijen, verschillende leeftijden enz enz en niet mensen die zich ergens hebben ingeschreven om aan onderzoeken mee te doen bijvoorbeeld.
Ik heb me misschien wat te veel laten leiden door emotie, maarja, dat doen die anti's ook. 1992 zal dan misschien representatief zijn, maar is dat ook zo met een onderzoek waarbij meningen echt heel erg verdeeld kunnen zijn, zoals bij dit onderwerp?
Daarbij komt dat ik enkel aannames deed op de voorwoordjes (voordat een vraag wordt gesteld). Vaak is deze erg suggestief of wordt vooraf niet duidelijk gemaakt dat het stemmen tegen (knal(vuurwerk NIET het illegale, zware knalvuurwerk betreft.
Je geeft aan dat polls niet representatief zijn, dat ziet de media dus wel zo, gezien ze er zo mee staan te zwaaien als een poll tegen vuurwerk goed scoort. De polls lijken namelijk redelijk in lijn met de uitkomst van het VeiligheidNL onderzoek, het onderzoek van dit artikel wijkt enorm af, wat is dan representatiever?
Ik verwacht echter geen antwoord van ze, dus ik laat het maar gaan.