Hebben de importeurs te weinig van zich laten horen sinds het verbod?

Fuifduif

VWC lid
De titel zegt genoeg. Ik ben van mening dat de importeurs het verbod al te makkelijk hebben geaccepteerd.

Wat vinden jullie? Hebben de importeurs de kracht om er iets aan te doen? Of hadden ze het e.e.a. kunnen voorkomen sinds vorig jaar?

Ik ben het met jou eens; ik ben ook van mening dat ze het verbod makkelijk hebben geaccepteerd.
Aan de andere kant zou vorig jaar een wake-up call voor hun kunnen zijn geweest. En zijn ze zich daarom misschien meer gaan richten op het buitenland (Belgie/Duitsland) om zo het risico van een eventueel tweede of definitief verbod in Nederland te verspreiden? Als dit klopt, dan maakt een tweede verbod niet veel uit voor ze, zolang er in Belgie en Duitsland maar verkocht kan worden

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Het enige wat ik weet is dat ze de handen ineen hebben geslagen middels de BPN en dat ze hun de zaken laten behandelen. Het lijkt/ leek er altijd op dat ze dit voldoenden vinden/vonden. Ik heb daar over grote twijfels, aangezien ik al jaren weinig tot niets bevredigends hoor van en over de BPN.
Aan de andere kant lijkt mij toch dat ze het toch niet zonder slag of stoot laten gebeuren, of zitten ze er allemaal zo warm bij dat het ze weinig tot niets boeit... ook dit lijkt me niet echt het geval aangezien er toch ook wat kleinere importeus zijn die het zeker financieel moeten voelen ?

Zeker weten, veel kleinere handelaren heb juist dat stukje extra omzet echt hard nodig. Ze hebben dus in mijn optiek niet alleen de fanatieke liefhebbers in de kou laten staan maar ook vooral de winkeliers. Wij komen wel via een omwegje aan ons vuurwerk, voor hen is het een bron van inkomsten...

Dat roepen de liefhebbers toch al jaren? Ik herinner me nog de 'strijd' van 10 jaren geleden. Toen was dit geluid er ook al.

Er zal achter de schermen vast een hoop plaats gevonden hebben de laatste jaren, maar mijn persoonlijk gevoel is dat het vanuit meerdere importeurs erg stil is geweest en/of meerdere zaken wel erg makkelijk geaccepteerd werden.

Laatst bewerkt:
Antwoord op deze vraag: Nee.

Het moet eens klaar zijn met dat alles de schuld is van de importeurs. Donderdag avond stond het er nog perfect voor, alle acties en energie leken het goede effect te hebben.

Had je het topic ook geopend als het niet last-minute volledig gedraaid was?

Hier kan geen een importeur wat aan doen
Enige probleem
Zijn de burgemeesters en partij van de dieren
Die baaien de boel op

Hier kan geen een importeur wat aan doen
Enige probleem
Zijn de burgemeesters en partij van de dieren
Die baaien de boel op

Welnee, het is handjeklap en wisselgeld deal..... als ze echt zo goed met de zorg voor hadden dan hadden ze echt wel wat anders kunnen doen. Welnee, een crowdfunding is echt een wassenneus... er is meer nodig, een moker is er nodig. Het hele boeltje in den Haag is een lachertje en zo onebtrouwbaar als de pest... maar over een paar jaar stemmen ze met zn allen weer Markje!!!

pffff... aannames. Precies hetzelfde als waar we de media van beschuldigen. Verder reageren we er maar niet op. Hebben samen met de BPN en VuurwerkCheck op dit moment wel wat beters te doen.

Importeurs branchevertegenwoordigers hebben zelf het gat gegraven met het akkoord verbod op de babypijltjes, rotjes, romijnsekaarsen, singleshots en pijlen, ze hoefden er zelf alleen nog maar in te stappen, maar door de corona worden ze er nu in geduwd. En ze zijn stom verbaasd!!

pffff... aannames. Precies hetzelfde als waar we de media van beschuldigen. Verder reageren we er maar niet op. Hebben samen met de BPN en VuurwerkCheck op dit moment wel wat beters te doen.

Wat doe je nu hier op het forum dan?

Nee, niet mee eens. De importeurs zijn hier het hele jaar tegen aan het vechten. Wat wel eens vergeten wordt, is dat de meeste lobby en inzet achter gesloten deuren gebeurd.

En dat ze er zo warmpjes bij zitten is ook een aanname die werkelijk nergens op is gebaseerd.

Het lijkt soms wel alsof iedereen zichzelf hier verheven voelt boven andere consumenten. De importeurs doen wat ze kunnen, maar voelen niet de urgentie om de freaks hiervan op de hoogte te blijven houden. Zeker niet op een openbaar forum waar iedereen mee kan lezen.

Echt flink balen zeg.Maar wat is nu toekomst voor cat 2 vuurwerk nu maar in zetten op cat 1 vuurwerk? dat is nog wel meer zekerheid blijkbaar volgend jaar is weer een griep seizoen ziekenhuis wel zelfde verhaal gaat krijgen al hebben ze tig boosters en pillen griep patienten hou je toch wel werkelijkheid maar goed moeten ook weer nieuwe producten komen gaan we van droog kruid na slof kruid lol weten we aan toe zijn kan echt niet zo op het laatste moment maar af blazen steeds gekkkenwerk zijn geen speelbal vuurwerk na voren halen zoals Amerika ook heeft 4 juli is maar een idee ze willen toch alles gaan verbieden hoe gaan we de toekomst nog in richten met dat vuurwerk win win situatie

Goed om te horen dat de importeurs zich achter de schermen volop inzetten tegen een verbod.

Even off topic: Ik vond dit dat de vraag die in dit topic gesteld werd terecht was, omdat ik vond het wel erg stil vond rondom de importeurs. Laten we onze frustratie over het verbod nou gebruiken om voor onze hobby te vechten ipv elkaar verwijten te maken

Back
Bovenaan