HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de mensen die op zo'n moment een betere service verwachten, onmogelijk! De druk is zo enorm hoog, dat je niet iedereen even in alle rust te woord kan staan. Wie moet er thee of koffie gaan zetten, als het voltallige personeel bezig is om bestellingen de deur uit te krijgen? Heb er begrip voor dat er pas achteraf ruimte is voor tekst en uitleg. Zet je klacht of klachten op de mail en de eigenaar zal er vast persoonlijk op terugkomen. Leren van de gemaakte fouten en door! Prima zaak verder met een goede service, dus er is geen reden om hier niet meer naartoe te gaan.
Aangezien er maar een paar bestellingen per uur uit de bunker kwamen had de man achter de balie alle tijd. Ook boven stonden 2 dames voor de losse verkoop weinig te doen. Van mij part bel je een cateraar, uitzendbureau of weet ik veel wat. Je regelt maar wat. Iedere vindingrijke ondernemer kan wel wat verzinnen, als je maar wilt.

De toekomst van Haokan Pijnacker is nog niet helemaal zeker ik ben daar nog over aan het nadenken.(kom daar deze maand nog op terug)

Ik heb misschien makkelijk praten.

Zo lang dit pand een vuurwerk bunker heeft, hoor ik verhalen dat er te weinig ruimte is.
Maar is het misschien niet handig om de vestiging in Pijnacker van de hand te doen ergens in de buurt (Of de Randstad) een goede winkel te openen, waar wel genoeg ruimte is?

Succes met nadenken Jo.

Hoeveel ik je snelle reactie op de problemen ook waardeer, dat siert je echt, vind ik dat je je er te makkelijk vanaf probeert te maken hier Jo.

Het stuk gaat na je excuses over overmacht, over 'we' en veelal over anderen. Richting het einde van je betoog rep je over het feit dat jij verantwoordelijk bent als eigenaar.

Had die verantwoordelijkheid dan ook genomen! Hop de auto in naar Pijnacker. Met je poten (excusez le mot) in de modder boze klanten te woord staan, oplossingen zoeken, klanten met tijdslot 10u en later bellen en mailen dat het ophalen een paar uur later wordt vanwege de mist, pizza's oid regelen, oliebollen en appelflappen laten aanrukken, iets fatsoenlijks te drinken verzorgen. Medewerkers instrueren coulant te zijn naar iedereen die zo lang heeft moeten wachten. Nergens heb je het over enige vorm van compensatie voor de 'gedupeerden'.

Het bovenstaande, de hand in eigen boezem (whats in a name...) mis ik in je betoog. Wel klaag je over forumgebruikers die problemen in Oisterwijk melden. Daar is het forum voor beste Jo. Je kiest zelf voor de onlinepresence, en ja die kan als het fout loopt ook keihard tegen je gebruikt worden.

Niemand zal een 15 minuten garantie van je verlangen, echter van een serieus bedrijf mag je een serieuze poging tot communicatie met de klant verwachten.

Vele van de 'gedupeerden' lezen dit forum. Een kort bericht in de ochtend van de 29e met de melding dat eea vertraging heeft opgelopen had al veel frustratie gescheeld.

Je weet iedereen hier altijd feilloos te vinden wanneer er iets verkocht moet worden; is het dan werkelijk waar zo moeilijk een klein minuutje de tijd te nemen om diezelfde mensen te voorzien van een korte update?

Er worden bij ons niet zo veel bestellingen van te voren klaargezet omdat de uitgiftebalie dit niet toelaat. Mijn oplossing is minder mensen per kwartier toe te laten in het afhaalschema

En misschien is het idee van mensen die later komen ook makkelijk aan te pakken. Door gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt toe te passen. Niet stug door te gaan met bestellingen rapen van mensen die er nog niet zijn. Maar die pakken aan de hand van bonnen die door de klant worden ingeleverd. Zo komen er ook geen scheve gezichten door mensen die er al een uur staan en zien dat er iemand anders 2 minuten binnen staat en weer met zijn spullen er vandoor gaat.:D

De opslagcapaciteit is 10 000 kg alleen is er in de afgifteruimte weinig plek om veel bestellingen van te voren klaar te zetten. Ik ben ook van plan om tijdens de ochtend bv een bepaald in zijn geheel af te blokken zodat er lucht ontstaat en dat er evt ingelopen kan worden. Als een transport vroeg in de ochtend gepland is en die komt pas rond 19.00 uur aan is hier moeilijk een veiligheidsmarge voor in te bouwen

Zelf heb ik mijn bestelling de 29e om 06.45 opgehaald en ik stond na ongeveer een kwartier en 2 bekertjes koffie alweer buiten. Toch had ik het idee dat de bestellingen op dat moment niet klaarstonden en dus nog bij elkaar moesten worden gezocht.

Als dit het gevolg is van het te laat aankomen van een transport, dan vraag ik als leek me af waarom geen veiligheidsmarge wordt ingebouwd qua planning van het transport. Natuurlijk is het achteraf makkelijker praten, maar de kans op gevaarlijke condities op de weg is eind december natuurlijk vrij groot, dus ik begrijp niet waarom daarmee zoveel risico wordt genomen. Heeft dat te maken met veiligheidsregels en/of een beperkte opslagcapaciteit in Pijnacker?

Ik hoop van harte dat Haokan doorgaat in Pijnacker, want het is de enige freakwinkel in de regio waar je al vroeg in het jaar kan bestellen. Laat de freaks lekker hun bestellingen ophalen tussen 00.00 en 06.00 uur. Die hebben daar toch geen moeite mee.

We gaan ook de nacht meer gebruiken voor de liefhebbers

Zelf heb ik mijn bestelling de 29e om 06.45 opgehaald en ik stond na ongeveer een kwartier en 2 bekertjes koffie alweer buiten. Toch had ik het idee dat de bestellingen op dat moment niet klaarstonden en dus nog bij elkaar moesten worden gezocht.

Als dit het gevolg is van het te laat aankomen van een transport, dan vraag ik als leek me af waarom geen veiligheidsmarge wordt ingebouwd qua planning van het transport. Natuurlijk is het achteraf makkelijker praten, maar de kans op gevaarlijke condities op de weg is eind december natuurlijk vrij groot, dus ik begrijp niet waarom daarmee zoveel risico wordt genomen. Heeft dat te maken met veiligheidsregels en/of een beperkte opslagcapaciteit in Pijnacker?

Ik hoop van harte dat Haokan doorgaat in Pijnacker, want het is de enige freakwinkel in de regio waar je al vroeg in het jaar kan bestellen. Laat de freaks lekker hun bestellingen ophalen tussen 00.00 en 06.00 uur. Die hebben daar toch geen moeite mee.

De druk in Oisterwijk was ook lager en heb hierdoor meer tijd gehad om bepaalde klanten nog te kunnen bellen om hun bestelling de dag later op te halen. De communicatie met de vervoerder was er ook omdat hij niet kwam opdagen en ze konden ook niet precies zeggen hoe laat het werd in eerste instantie zou hij er net na de middag komen (wat ook niet gebeurd is)
Bedankt voor de uitleg Jo, ik had dit al zo begrepen. Voor mij was het perfect geregeld, ik was in Oisterwijk en op een gunstige tijd waardoor ik ook uitgebreid met Jo over vuurwerk heb kunnen praten.
Toen liep alles nog perfect.

Jammer dat de mist zo'n impact heeft gehad, maar overmacht doe je weinig aan.
Ik denk inderdaad dat betere communicatie met de vervoerder een heleboel leed kan voorkomen in de toekomst door mensen dan pro-actief te kunnen benaderen.

De lange wachttijden zijn natuurlijk bijzonder vervelend voor iedereen, om dan over geld te praten gaat echter veel te ver. Ik denk dat veel mensen niet snappen hoeveel werk er bij komt kijken en uiteindelijk mag iedere ondernemer toch gewoon een boterham verdienen of niet soms.

Dat je het een slap verhaal vind kan ik verder niets aan doen.
Onze bunkers zitten 90% vol met opkoop en 10% met nieuwe artikelen ben dus afhankelijk van het eerste transport op de eerste dag zodat de nieuwe collectie aangevuld kan worden. Veel andere winkels starten met een lege bunker zodat er een veel grotere voorraad is van nieuwe collectie dus ook kunnen ze veel langer blijven uitgeven zonder in de problemen te komen. Maar inderdaad ligt het niet alleen daar aan ik moet de druk per kwartier naar beneden gaan brengen.
Ik ga er van uit dat het transport zoals de afgelopen jaren ook is gebeurt op tijd komt maar komt hij dan niet dan hang ik inderdaad aan de telefoon waar GVD het transport blijft krijg ik dan te horen het kan wel eens begin middag worden dan is het voor al die klanten die er al zijn of onderweg zijn al te laat en komt het transport dan rond 19.00 uur aan dan is de eerste dag voorbij (en het transport was nog inclompleet ook). Albert is ook gaan bellen naar klanten die in de avond zouden komen om die te verzetten.
ik run zelf de winkel in Oisterwijk en heb daar ook acties moeten ondernemen daarnaast heb ik constant de transporteur gebeld over het transport, Maar buiten dat heb ik de gehele eerste dag en een gedeelte van de tweede dag telefoons beantwoord en uitleg gegeven aan klanten die contact met me hadden opgenomen. Oisterwijk en Pijnacker liggen niet naast de deur dus snel daar naar toe te gaan was geen optie. Zoals gezegd heb ik Oisterwijk ook acties moeten ondernemen en gelukkig heb ik daar alleen tussen 9 en 11 oponthoud gehad. De compensatie had beter kunnen zijn en er had inderdaad een glaasje drinken aangeboden kunnen worden maar het personeel was zo hard aan het werken om te proberen de wachttijd te verkorten
Sorry, maar ik vind het een redelijk slap verhaal. Iedere winkel had last van de mist en toch zie je daar geen wachttijden. In jouw andere winkels ging t immers ook goed. Mist was misschien een klein onderdeel van het probleem en verder ga je aan alle problemen waar je wel wat aan kon doen voorbij.

Geen communicatie, waarom lees ik nu pas wat over mist en kon albert dat niet vertellen? Sterker die vertelde een heel ander verhaal en heeft het niet over vrachtwagens gehad. Mensen wisten helemaal niets en werden nergens van op de hoogte gehouden.

Je hebt ieders mail en telefoonnummer om 7.30 wist je al dat je in de zeik ging lopen. Zelf ga je nu ook bij je transporteur verhaal halen over communicatie. Mijn vraag, waar was die van jullie? 1 mailtje naar iedereen met "jongens, kom maar 4 uur later je vuurwerk ophalen" had een hoop ellende kunnen voorkomen.

Dat mensen zich niet aan de tijd hielden had ook geen invloed aangezien jullie op het tijdschema werkte dus ook al was iemand er niet dan nog maakte jullie de bestelling klaar. Misschien een idee om bestellingen inderdaad pas te pakken als die persoon zijn bestellijst inlevert.

Had je als eigenaar niet juist zelf op de plek moeten zijn waar alles in het honderd liep? Albert werkte zijn ballen uit zijn broek maar kon niets en zei, "dan moet je bij de eigenaar zijn" Jammer alleen dat die nergens was.

Vind je het normaal dat mensen die vuurwerk hebben besteld geen vergelijkbaar product krijgen als iets niet leverbaar is maar van veel minder niveau?

Vind je het normaal dat mensen die 4 uur of langer staan te wachten helemaal niets hoeven te verwachten. Geen compensatie, glaasje drinken of weet ik veel wat?

Ik vind het lastig wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant begrip voor Jo. Het is mis gegaan, daar kunnen we niets meer aan doen nu. Mensen die Jo gebeld hebben zijn volgens mij allemaal netjes te woord gestaan en geholpen aan een oplossing. Zo ik ook (en ja, hij was gooeed, dank!)

Maar het voelt nu toch een beetje als schuld wegschuiven. Deels terecht, maar het kon gewoon beter. Communicatie is écht het belangrijkste in geval van elke crisis. Die 4 uur vertraging heb je toch al. 5 minuten meer vertraging doet niets meer, maar dan weten je klanten wél waar ze aan toe zijn. Overigens hadden de dames boven aan de balie het relatief rustig. Die hadden best iets kunnen communiceren of kunnen regelen. Invulling ga ik hier niet aan geven, het is niet mijn zaak, maar neem het wel mee.

Op een zijspoor; ik heb wéér een weigeraar bij Haokan vandaan (nummer 3 in 2 jaar...). Niets groots gelukkig. Kunnen we hier nog wat voor regelen? Het blijft zonde geld namelijk. Foto's heb ik uiteraard gemaakt, het stuk vuurwerk zelf is ondergedompeld en afgevoerd.

We hebben de maximaal toelaatbare opslag van 10 000 kg Ik moet het aantal personen per kwartier omlaag gaan brengen en meer spreiding over de drie dagen en nog meer gebruik gaan maken van de optie om in de nacht bestellingen uit te leveren

Zelf twee jaar geleden bij Haokan in Pijnacker geweest en het was lekker rustig. Wel viel me op dat mijn bestelling ter plaatste werd gepakt, of in ieder geval net deels bij de balie was neergezet. Als dit systeem nog steeds wordt toegepast, dan verbaast het me niet dat het binnen afzienbare tijd flink is misgegaan.

Ik ben zelf ook weer werkzaam geweest bij een grote dealer in de Randstad en we zetten ieder jaar een enorme hoeveelheid bestellingen weg. Dit aantal loopt ieder jaar weer op en zodoende is er een extra bunker bijgekomen om de bestellingen op te kunnen slaan. Met afhaalblokken van een uur en bestellingen die op voorhand voor de betreffende dag klaarliggen, kan er simpelweg weinig misgaan. Hadden we die extra bunker niet gehad, dan hadden we never nooit alle bestellingen op voorhand voor de klant klaar kunnen maken, omdat het simpelweg niet voor te werken is.
Naar mijn idee is het ook de essentie van het vooraf bestellen van je vuurwerk. Dit hoort klaar te liggen en de klant dient dit kant en klaar mee te kunnen nemen. Als je dit ter plaatste en per kwartier nog bij elkaar moet gaan rapen, dan leg je een enorme druk op je personeel en ben je bij een paar tegenslagen (late levering of klanten die zich niet aan de afgesproken tijden houden) gewoon zwaar de pineut.

Voor de mensen die op zo'n moment een betere service verwachten, onmogelijk! De druk is zo enorm hoog, dat je niet iedereen even in alle rust te woord kan staan. Wie moet er thee of koffie gaan zetten, als het voltallige personeel bezig is om bestellingen de deur uit te krijgen? Heb er begrip voor dat er pas achteraf ruimte is voor tekst en uitleg. Zet je klacht of klachten op de mail en de eigenaar zal er vast persoonlijk op terugkomen. Leren van de gemaakte fouten en door! Prima zaak verder met een goede service, dus er is geen reden om hier niet meer naartoe te gaan.

P.s. Gooi afhaalmomenten dicht als de druk op dat moment te hoog dreigt te worden. Zo kun je mensen sturen met het selecteren van hun afhaalmoment, om jezelf zodoende meer werkruimte te geven. Succes!

De opslagcapaciteit is 10 000 kg alleen is er in de afgifteruimte weinig plek om veel bestellingen van te voren klaar te zetten. Ik ben ook van plan om tijdens de ochtend bv een bepaald in zijn geheel af te blokken zodat er lucht ontstaat en dat er evt ingelopen kan worden. Als een transport vroeg in de ochtend gepland is en die komt pas rond 19.00 uur aan is hier moeilijk een veiligheidsmarge voor in te bouwen

Het lijkt mij vragen om moeilijkheden als het transport dat vroeg op de 29e had moeten aankomen, producten bevatte uit bestellingen die dezelfde ochtend zouden worden opgehaald. Je gunt jezelf dan echt te weinig voorbereidingstijd. Dit is niet bedoeld als goedkope kritiek achteraf.

Als voorbeeld: De 27e kreeg ik te horen dat ik een prijs had gewonnen bij VWT. Toen ik diezelfde dag bij mijn dealer checkte op welke dag ik de prijs zou kunnen ophalen, werd medegedeeld dat de 29e niet mogelijk was, omdat het transport voor die dag al was vertrokken bij VWT. Dit vond ik acceptabel.

Ik begrijp dat de logistiek die bij vuurwerkverkoop hoort een regelrechte nachtmerrie is. Je hebt immers maar 3 dagen om uit te leveren en het merendeel van de mensen wil het op de 1e dag hebben. Toch denk ik dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als het transport eerder wordt gepland. Dit geeft je tijd om de bestellingen klaar te zetten in de bunker. Bijkomend voordeel is dat als het transport om welke reden dan ook vertraagd is, je altijd nog de nacht hebt om door te knallen. Vervolgens hoef je ze alleen nog maar per afhaalblok over te brengen naar de afgifteruimte. De enkele bestelling die in de afgifteruimte blijft staan, omdat een klant later komt dan gepland, maakt dan denk ik ook niet heel veel uit. Of mis ik nu iets essentieels?

We zijn de 28 al met 10 000 kg gevuld de vrachtwagen die de 29 in de ochtend (normaal) komt is al voor aanvulling

Het lijkt mij vragen om moeilijkheden als het transport dat vroeg op de 29e had

moeten aankomen, producten bevatte uit bestellingen die dezelfde ochtend zouden worden opgehaald. Je gunt jezelf dan echt te weinig voorbereidingstijd. Dit is niet bedoeld als goedkope kritiek achteraf.

Als voorbeeld: De 27e kreeg ik te horen dat ik een prijs had gewonnen bij VWT. Toen ik diezelfde dag bij mijn dealer checkte op welke dag ik de prijs zou kunnen ophalen, werd medegedeeld dat de 29e niet mogelijk was, omdat het transport voor die dag al was vertrokken bij VWT. Dit vond ik acceptabel.

Ik begrijp dat de logistiek die bij vuurwerkverkoop hoort een regelrechte nachtmerrie is. Je hebt immers maar 3 dagen om uit te leveren en het merendeel van de mensen wil het op de 1e dag hebben. Toch denk ik dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als het transport eerder wordt gepland. Dit geeft je tijd om de bestellingen klaar te zetten in de bunker. Bijkomend voordeel is dat als het transport om welke reden dan ook vertraagd is, je altijd nog de nacht hebt om door te knallen. Vervolgens hoef je ze alleen nog maar per afhaalblok over te brengen naar de afgifteruimte. De enkele bestelling die in de afgifteruimte blijft staan, omdat een klant later komt dan gepland, maakt dan denk ik ook niet heel veel uit. Of mis ik nu iets essentieels?

Ik was zelf ook in Oisterwijk tussen 9:00 en 11:00.
Met deze uitleg is het in ieder geval duidelijk wat het probleem was deze ochtend.
Ik ben wel 1 van de weinige die echt iets unieks heeft gehad bij zijn bestelling dat mag ook wel gezegd worden. :D

20161231_154616_resized.jpg20161231_155008_resized.jpg

iedereen commentaar niemand die meer komt maar zodra de uitverkoop begint staan ze allemaal voorraan voor de scherpste prijs.

het had mischien wat neter geregeld kunnen worden op de dag zelf.
doornmiddel van een versnappering of wat
maar ik denk dat 6 uur wachten bij jo er goed inhakt en dat tie vader en zoon zal missen volgend jaar die gaan niet voor een brood en een meterpakket 6 uur wachten.
ik denk dat er een hele wijze les is geleerd hiervan.
in de nacht al open gaan net als andere freak winkels de zeer grote bestelling mischien verzetten naar een speciaal blok.
dan heb je bijv van 12 tot 10 sochtends de tijd voor het grote werk.

ik wens hoakan het allerbeste met het oplossen van de problemen en het verbeteren van de service tijdens de dagen zelf.
maar via hier op de mail en vragen etc op bestelling wordt altijd keurig gereageerd.
ik heb er vertrouwen in tot volgend jaar

Vervelend dat het zo gelopen is, maar zulke dingen gebeuren. Zo te horen heeft Haokan er weer van geleerd en daarom zal ik ook komend jaar weer met vertrouwen bestellen. Top aanbiedingen gehad en heb weer onwijs veel plezier gehad van het geleverde vuurwerk, wat super presteerde.

Klagen zijn we allemaal goed in, maar schieten we vaak weinig mee op. Het was vervelend voor de klanten, maar kan me goed voorstellen dat dit nog erger is voor Haokan. Altijd top aanbiedingen en super service daar, ze gaan een keer de mist in en iedereen is ineens laaiend. Ach, ik kijk alweer uit naar de ophaalnacht voor volgend jaar hoor! Zet hem op Haokan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan