HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak juist die blokken ruimer. Dit is de enige winkel waar ik kom die zulke nauwe blokken hanteert. Het kan wel, maar zie het dan als een hulpmiddel om de mensen zo gelijkmatig mogelijk te verdelen.

Het is onrealistisch om te verwachten dat iedereen zich aan de tijd houd met zulke blokken. Dus je maakt je als winkelier afhankelijk van je klanten als je alsnog per blok gaat klaarzetten met onrealistische blokken.

Ik vind zowel de excuses als de uitleg uitermate sumier. Iets zegt mij ook dat de problemen niet enkel zijn toe te schrijven aan de 'mist' en de te kleine bunker.

Begrijp me goed, ieder zijn eigen mening. Maar mensen die alles maar als zoete koek slikken, die begrijp ik gewoonweg niet zo goed. Lijkt mij persoonlijk wat goed gelovig.

Daarnaast zijn er anderen die net doen alsof de klanten blij mogen zijn om überhaupt producten te mogen kopen bij deze verkoper. Alsof de verkoper ons een plezier doet uit de goedheid van zijn hart.

Het is een business. Ik geef mijn geld uit waar ik zelf hard voor werk. Ik hoef het niet bij haokan uit te geven, genoeg andere opties.

En dan komen mensen met het punt dat het zo lekker goedkoop is, dus dan mogen we ineens niet meer klagen ofzo!?
Als ik nu een hele ochtend en een flink gedeelte van de middag kwijt ben, dan levert dat frustratie op. Maar bovendien, de "winst" die ik boekte door de kortingen, is dan allang verdwenen. Tijd is ook gewoon geld.

Tenslotte wil ik aangeven dat in mijn specifieke geval de 'mist' er niets mee te maken kan hebben gehad. Had enkel 'oud' spul besteld.

Haokan, ik heb gevoel dat jullie, plat gezegd, gewoon schijt hebben aan jullie klanten. Iets anders kan ik er niet van maken. Mij zien jullie niet meer terug en mensen in mijn omgeving ook niet. Dit was al een 2e kans die ik jullie gaf, na het fiasco van 2 jaar geleden. (anderhalf uur wachttijd smorgens vroeg)

Haokan Roosendaal totaal geen problemen gehad, Was 1 box niet op voorraad, mocht voor het bedrag van de box + extra wat uitzoeken. Heb zelf nog wat bijgelegd om een box naar mijn zin te krijgen. Dus ik vind Haokan nog steeds een top winkel. Mooie prijzen en vriendelijk personeel, en had snel buiten kunnen staan als we niet waren blijven hangen.

Tot 28 december !!!

(ps) Wanneer gaat de webshop weer online

Grappig vind ik het om te lezen dat mijn zoon hier een bericht plaatst en dat hij daar in vermeld dat ik/wij met Albert hebben gesproken over een eventuele oplossing om de uitgifte etc beter te kunnen laten verlopen. Dat Albert er in mijn ogen wel oren naar had maar dat Jo hier over moet beslissen maar dat ik hier geen eens een reactie van Jo op terug lees. Vind ik best jammer aangezien je probeert mee te denken .... :(

Misschien moet je een winkel alleen afzeiken om een reactie te krijgen ? :bonk:

We hebben de maximaal toelaatbare opslag van 10 000 kg Ik moet het aantal personen per kwartier omlaag gaan brengen en meer spreiding over de drie dagen en nog meer gebruik gaan maken van de optie om in de nacht bestellingen uit te leveren

Zelfs als je het aantal personen terugbrengt naar 1 of 2 per kwartier, zul je ongewenst tegen problemen aan gaan lopen als de levering te laat is of als klanten zich niet aan de afhaaltijden houden. Het per kwartier rapen van bestellingen is gewoon een enorm risico.

Ik heb links en rechts voorbij zien komen dat er 10.000kg opslagcapaciteit is, waarvan 90% wordt gebruikt voor bestellingen en 10% voor de losse verkoop. Waarom wordt er op voorhand geen buffer gemaakt door bestellingen klaar te leggen in de bunker waar het losse spul ligt? Laat een team orderpickers achter die buffer aan werken, zodat er altijd voor de aankomende tijdsblokken bestellingen klaarliggen. Dit alles natuurlijk afhankelijk van de capaciteit, maar dat mag gewoon in de bunker met het losse spul liggen en hoeft niet bij de balie te staan. Ieder kwartier zou je wel kant en klaar naar de balie door kunnen schuiven voor een nog snellere service.

wij werken met dezelfde condities wat betreft opslagcapaciteit en het loopt al jaren op rolletjes. Voor eventuele vragen kun je me ook privé benaderen. Succes!

Het is best grappig dat JO zegt dat oisterwijk en pijnacker niet dichtbij elkaar liggen... ik heb er tot 5uur moeten wachten en heb jou daar in al die uren niet gezien!

Sorry dat ik daar niet op gereageer heb maar Albert heeft het inderdaad met mij over gehad en bedankt voor het meedenken en wil ook tegen iedereen bedankt zeggen die in het forum hebben meegedacht

Grappig vind ik het om te lezen dat mijn zoon hier een bericht plaatst en dat hij daar in vermeld dat ik/wij met Albert hebben gesproken over een eventuele oplossing om de uitgifte etc beter te kunnen laten verlopen. Dat Albert er in mijn ogen wel oren naar had maar dat Jo hier over moet beslissen maar dat ik hier geen eens een reactie van Jo op terug lees. Vind ik best jammer aangezien je probeert mee te denken .... :(

Misschien moet je een winkel alleen afzeiken om een reactie te krijgen ? :bonk:

Ik vind zowel de excuses als de uitleg uitermate sumier. Iets zegt mij ook dat de problemen niet enkel zijn toe te schrijven aan de 'mist' en de te kleine bunker.

Begrijp me goed, ieder zijn eigen mening. Maar mensen die alles maar als zoete koek slikken, die begrijp ik gewoonweg niet zo goed. Lijkt mij persoonlijk wat goed gelovig.

Daarnaast zijn er anderen die net doen alsof de klanten blij mogen zijn om überhaupt producten te mogen kopen bij deze verkoper. Alsof de verkoper ons een plezier doet uit de goedheid van zijn hart.

Het is een business. Ik geef mijn geld uit waar ik zelf hard voor werk. Ik hoef het niet bij haokan uit te geven, genoeg andere opties.

En dan komen mensen met het punt dat het zo lekker goedkoop is, dus dan mogen we ineens niet meer klagen ofzo!?
Als ik nu een hele ochtend en een flink gedeelte van de middag kwijt ben, dan levert dat frustratie op. Maar bovendien, de "winst" die ik boekte door de kortingen, is dan allang verdwenen. Tijd is ook gewoon geld.

Tenslotte wil ik aangeven dat in mijn specifieke geval de 'mist' er niets mee te maken kan hebben gehad. Had enkel 'oud' spul besteld.

Haokan, ik heb gevoel dat jullie, plat gezegd, gewoon schijt hebben aan jullie klanten. Iets anders kan ik er niet van maken. Mij zien jullie niet meer terug en mensen in mijn omgeving ook niet. Dit was al een 2e kans die ik jullie gaf, na het fiasco van 2 jaar geleden. (anderhalf uur wachttijd smorgens vroeg)

Mijn idee!

Verder gaat Jo alleen in op de wachttijden en rept met geen woord over:

de slechte/geen communicatie

geen waardige vervangers voor producten die niet leverbaar waren (zelfs niet na 4 uur wachten),

geen compensatie ( mensen die voor vele honderden euro's besteld hadden en na 4 uur hun spullen kregen moesten toch echt eerst dat pakje fakkels van 3 euro afrekenen wat ze er nog bij wilden???????)

Geen natje geen droogje, niets.

Allemaal zaken waar het bedrijf gewoon bewust keuzes heeft gemaakt. Keuzes die zeer slecht voor de klant zijn. Veel meer dan een verhaaltje over mist en bunkers hebben we niet gekregen maar de vertraging en het wachten is slechts een deel van de frustratie. De rest hoor je Jo niet over.

Edit: Ik lees er net een klein regeltje over: "Het had beter gekund"

Ja daar was ik zelf ook wel achter.....

Over de ellende van de eerste dag zijn we nu wel over eens.
Het is fout gegaan ik heb het zo goed mogelijk proberen uit teleggen en dat we zeker acties gaan ondernemen.
Gelukkig hebben we de meeste klanten blij kunnen maken met het vuurwerk alleen diegene die op de eerste dag in Pijnacker hun bestelling wilde ophalen hebben daar weinig van gemerkt en daarvoor nogmaals excuses.
Sommigen hebben er toch nog begrip voor en andere niet daar kan ik niets aan veranderen.
Sommige blijven klant en andere houden het voor gezien ook daar kan ik niets aan veranderen.
De Haokan winkels verkopen meer dan de gemiddelde vuurwerkwinkel en in Pijnacker worden ook de meeste internetbestellingen gedaan als het dan fout gaat dan gaat het goed fout en daar moet in de conclusies uit trekken en er veel beter voor zorgen dat niet zo uit de hand kan lopen.
Oplossingen daarvoor heb ik al vermeld.

Ik zat hier met de afhaaldagen al vol ongeloof mee te lezen en nu weer...

@Jo_Haokan Fireworks Waar zijn je ballen gebleven? Liggen die ook nog in een bunker in duitsland?
Ga op je directeurs stoel zitten, trek het boetekleed aan en geef toe dat je fouten hebt gemaakt. De reden van die fouten is helemaal niet relevant.

Het enige wat ik lees zijn complete zwamverhalen waar niemand iets aan heeft en waarin je zelfs een slachtofferrol aanneemt.

Geef toe dat jij fouten hebt gemaakt en bied degene die in pijnacker uren hebben staan wachten een kadobon aan of iets dergelijks. Met een beetje geluk zie je ze dan nog terug.
Je had met 5 regels meer goed kunnen maken dan je nu hebt gedaan.

Ik vraag mij echt af hoe veel personen die hier reageren ook daadwerkelijk een bestelling hadden staan en op de eerste verkoopdag hebben opgehaald en daar problemen mee hebben ondvonden.
Ik heb namelijk echt het gevoel dat er hier personen reageren die dat niet hadden en puur olie op het vuur aan het gooien zijn. Mocht dat zo zijn dan is het gewoon te triest voor woorden....

Ik dacht dat ik heb toegeven dat ik fouten heb gemaakt en dat i daar mijn conclusies uit moet rekken hoe dit te voorkomen

@Jo_Haokan Fireworks Waar zijn je ballen gebleven? Liggen die ook nog in een bunker in duitsland?
Ga op je directeurs stoel zitten, trek het boetekleed aan en geef toe dat je fouten hebt gemaakt. De reden van die fouten is helemaal niet relevant.

Het enige wat ik lees zijn complete zwamverhalen waar niemand iets aan heeft en waarin je zelfs een slachtofferrol aanneemt.

Geef toe dat jij fouten hebt gemaakt en bied degene die in pijnacker uren hebben staan wachten een kadobon aan of iets dergelijks. Met een beetje geluk zie je ze dan nog terug.

Ik vraag mij echt af hoe veel personen die hier reageren ook daadwerkelijk een bestelling hadden staan en op de eerste verkoopdag hebben opgehaald en daar problemen mee hebben ondvonden.
Ik heb namelijk echt het gevoel dat er hier personen reageren die dat niet hadden en puur olie op het vuur aan het gooien zijn. Mocht dat zo zijn dan is het gewoon te triest voor woorden....

Wat is dat nu weer voor onzin? Ik vind het allemaal erg meevallen 20 man per uur, uurtje of 15 open. Is 300 man die de lul zijn. Ik had veel meer mensen verwacht en vindt ook dat er vrij gemakkelijk over zaken heen wordt gestapt, prima ieder zijn keus.
4,5 uur en langer je klanten laten wachten en zeer matig tot slecht behandelen, dat is te triest voor woorden. Dat je dan hier je zegje komt doen is vrij normaal. Ik haal hier ook informatie vandaan waar ik wel en waar ik niet moet zijn.

Ik heb er genoeg over gezegd en wat Jo er van vindt is mij ook duidelijk. Mij zien ze in ieder geval niet meer terug, zoals eerder gezegd "al krijg ik het gratis".

Dit soort reacties, echt onbegrijpelijk.
Dit zegt meer over jouw verknipte gedachtegoed dan over ons!

Als je het topic even terug leest, zie je bijv meerdere 'updates" van mij op de ophaaldag zelf. Daarnaast heb ik meerdere wachtende forumleden leren kennen. Zowel in de afhaalruimte beneden als in de showroom boven.

Maar inderdaad, weet je, mensen zuigen deze onzin vast uit hun duim!? Want daar maken we jaren geleden een account voor aan. Om jaren later eens even flink over een ondernemer heen te zeiken!? Waar je stiekum niet geweest zijn, maar gewoon omdat het kan.. zoiets?

Hoop dat je nu zelf ook in ziet hoe ridicuul uw reactie is.

Edit: m.b.t. Jo/haokan: tis zoals het is. Voor mij is de kous nu af. Heb wat fel gereageerd, was dan ook goed geïrriteerd. Succes in ieder geval komende jaren en hoop voor de klanten en haokan dat de situatie verbeterd.

Dit soort reacties, echt onbegrijpelijk.
Dit zegt meer over jouw verknipte gedachtegoed dan over ons!

Als je het topic even terug leest, zie je bijv meerdere 'updates" van mij op de ophaaldag zelf. Daarnaast heb ik meerdere wachtende forumleden leren kennen. Zowel in de afhaalruimte beneden als in de showroom boven.

Maar inderdaad, weet je, mensen zuigen deze onzin vast uit hun duim!? Want daar maken we jaren geleden een account voor aan. Om jaren later eens even flink over een ondernemer heen te zeiken!? Waar je stiekum niet geweest zijn, maar gewoon omdat het kan.. zoiets?

Hoop dat je nu zelf ook in ziet hoe ridicuul uw reactie is.

Ik kan zijn reactie best begrijpen en ik vind hem ook niet verknipt. Dat er velen zijn die een slechte ervaring hebben dat is compleet duidelijk en ik denk niet dat hij deze personen bedoeld.
Ik weet namelijk na velen jaren op fora actief geweest te zijn en ook in het leven naast het vuurwerk dat er meer mensen zijn die graag olie op het vuur gooien zonder ook maar iets met een situatie te maken hebben en als jij of jullie dat nooit in real live hebben mee gemaakt dan zou ik mijn ogen maar eens goed openen.
Dus nogmaals, niets ten nadele van jou of de anderen die een klote ervaring hebben met het ophalen bij Haokan want ik zou zelf namelijk ook zwaar gefrustreerd zijn als ik het mee zou hebben gemaakt en ook zeer zeker mijn gal hebben gespuwd.

Azijnzeikend Nederland is ook op VWC gearriveerd... Joepie! Snap best dat sommige gefrustreerd zijn (op de dag waarop het mis ging) maar om het er nou zo lang over te hebben vind ik ook weer nergens over gaan. Jo komt met uitleg en het bashen begint alweer. Via het internet durven we allemaal, nietwaar? Elke ondernemer maakt wel is een fout. Jammer dat het gebeurt maar je haalt er weer een les uit. Het zijn af en toe net mensen :bye:

Azijnzeikend Nederland is ook op VWC gearriveerd... Joepie! Snap best dat sommige gefrustreerd zijn (op de dag waarop het mis ging) maar om het er nou zo lang over te hebben vind ik ook weer nergens over gaan. Jo komt met uitleg en het bashen begint alweer. Via het internet durven we allemaal, nietwaar? Elke ondernemer maakt wel is een fout. Jammer dat het gebeurt maar je haalt er weer een les uit. Het zijn af en toe net mensen :bye:

**Disclaimer: Ik ben zelf niet bij Haokan Pijnacker geweest.**

Volgens mij durft men niet alleen maar via internet want op de dag zelf schreven mensen in dit topic al dat het aan het escaleren was in de winkel zelf, geschreeuw over en weer van klanten en medewerkers.

Elke ondernemer kan een fout maken inderdaad, maar als de ondernemer geen fout maakt en het juist goed doet? Krijgen mensen het jaar erop een gratis cake als een ondernemer veel meer winst heeft gemaakt dan het jaar erop? Of wordt er meer korting gegeven? Je kunt als ondernemer niet alleen maar de lusten nemen en de lasten gemakkelijk afdoen. Dat is juist het hele punt van ondernemen, risico lopen. Als dat goed uitpakt zit je er als ondernemer warm bij, dit betekent ook dat als het fout gaat je als ondernemer actie moet ondernemen. Just my two cents.

To be honest, als je om een kortingsbon moet vragen is het al te laat eigenlijk. Dat is de ondernemer je ook niet verplicht.
Aan Jo zijn antwoorden te zien heb je simpelweg een keuze; je neem genoegen met de antwoorden en eventueel geboden oplossingen als je wat miste, of je doet het niet.

**Disclaimer: Ik ben zelf niet bij Haokan Pijnacker geweest.**

Volgens mij durft men niet alleen maar via internet want op de dag zelf schreven mensen in dit topic al dat het aan het escaleren was in de winkel zelf, geschreeuw over en weer van klanten en medewerkers.

Elke ondernemer kan een fout maken inderdaad, maar als de ondernemer geen fout maakt en het juist goed doet? Krijgen mensen het jaar erop een gratis cake als een ondernemer veel meer winst heeft gemaakt dan het jaar erop? Of wordt er meer korting gegeven? Je kunt als ondernemer niet alleen maar de lusten nemen en de lasten gemakkelijk afdoen. Dat is juist het hele punt van ondernemen, risico lopen. Als dat goed uitpakt zit je er als ondernemer warm bij, dit betekent ook dat als het fout gaat je als ondernemer actie moet ondernemen. Just my two cents.

Ondernemen heeft een risico en de meeste geven niet of nauwelijks thuis als het slecht gaat. Ik bedoel, lees het topic van Zena Olen maar waar schijnbaar veel gezeik is geweest. Geen woord uitleg van Zena. Dat zit niet alleen bij Jo, maar bij alle ondernemers.
Het risico dat je neemt met slechte communicatie is klanten verliezen, en daarmee op lange termijn geld. Die keuze is gemaakt.

Ik krijg nu wel het gevoel dat er nu vooral gezeken wordt om te zeiken. Goed of niet, Jo gaat echt niet meer uitleg geven en zal in de toekomst misschien zijn mond wel gewoon houden als het mis gaat. Een compensatie zou ik zelf ook niet meer geven na al dit gezeik dagen later. Gewoon uit principe.

Ik ben het hier mee eens! Als het je niet zint kom je gewoon niet meer, maar om nou als een klein kind te blijven janken, omdat het leven niet gaat zoals jij wilt...pfff get over it! Dit is de situatie en de reactie van Haokan. Take it or leave it.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan