HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over de ellende van de eerste dag zijn we nu wel over eens.
Het is fout gegaan ik heb het zo goed mogelijk proberen uit teleggen en dat we zeker acties gaan ondernemen.
Gelukkig hebben we de meeste klanten blij kunnen maken met het vuurwerk alleen diegene die op de eerste dag in Pijnacker hun bestelling wilde ophalen hebben daar weinig van gemerkt en daarvoor nogmaals excuses.
Sommigen hebben er toch nog begrip voor en andere niet daar kan ik niets aan veranderen.
Sommige blijven klant en andere houden het voor gezien ook daar kan ik niets aan veranderen.
De Haokan winkels verkopen meer dan de gemiddelde vuurwerkwinkel en in Pijnacker worden ook de meeste internetbestellingen gedaan als het dan fout gaat dan gaat het goed fout en daar moet in de conclusies uit trekken en er veel beter voor zorgen dat niet zo uit de hand kan lopen.
Oplossingen daarvoor heb ik al vermeld.

Als de meeste internetbestellingen in Pijnacker worden gedaan (begrijpelijk Randstad) dan lijkt het mij toch erg slim om naar een grotere locatie in de Randstad te kijken. Er is interesse genoeg, zullen alleen maar meer mensen komen als de locatie een stuk groter wordt.

Ik ben het hier mee eens! Als het je niet zint kom je gewoon niet meer, maar om nou als een klein kind te blijven janken, omdat het leven niet gaat zoals jij wilt...pfff get over it! Dit is de situatie en de reactie van Haokan. Take it or leave it.

Dit is ook een beetje erg simpel gesteld. Als je de webshop in januari opengooit met freak-acties, dan heb je rekening te houden met een bepaald type klant: Freaks! Mensen die het hele jaar geld opzij leggen om 31/12 te staan stuiteren in de straat. Zelf had ik nergens last van, omdat ik maar 2 producten bij Haokan had besteld en deze beiden netjes zijn uitgeleverd. Maar je zult maar de pech hebben gehad dat je een fors deel of je hele collectie bij Haokan had besteld en een paar pareltjes of elementen van een showtje toch niet op voorraad blijken te zijn, terwijl je die al in januari had besteld, of dat je hele ophaalschema voor de 29e wordt verkloot door een wachttijd van 4 uur. Ik kan me voorstellen dat je dan even goed de tering erin hebt.

Dit is ook een beetje erg simpel gesteld. Als je de webshop in januari opengooit met freak-acties, dan heb je rekening te houden met een bepaald type klant: Freaks! Mensen die het hele jaar geld opzij leggen om 31/12 te staan stuiteren in de straat. Zelf had ik nergens last van, omdat ik maar 2 producten bij Haokan had besteld en deze beiden netjes zijn uitgeleverd. Maar je zult maar de pech hebben gehad dat je een fors deel of je hele collectie bij Haokan had besteld en een paar pareltjes of elementen van een showtje toch niet op voorraad blijken te zijn, terwijl je die al in januari had besteld, of dat je hele ophaalschema voor de 29e wordt verkloot door een wachttijd van 4 uur. Ik kan me voorstellen dat je dan even goed de tering erin hebt.

precies! En daarom dus volgend jaar gewoon als laatste naar haokan zodat er geen stress is. Of midden in de nacht als Jo de tent vanaf 0000 open zet.
Ik was ook pissed die dag, heb bijna 2 uur staan wachten. Toch zien ze mij wel weer terug want uiteindelijk is het sneller dan naar oisterwijk rijden vanuit rotterdam. succes Jo, en knal die webshop weer open svp :)

Azijnzeikend Nederland is ook op VWC gearriveerd... Joepie! Snap best dat sommige gefrustreerd zijn (op de dag waarop het mis ging) maar om het er nou zo lang over te hebben vind ik ook weer nergens over gaan. Jo komt met uitleg en het bashen begint alweer. Via het internet durven we allemaal, nietwaar? Elke ondernemer maakt wel is een fout. Jammer dat het gebeurt maar je haalt er weer een les uit. Het zijn af en toe net mensen :bye:

Haha, dit is tot nu toe wel de grootste bullshit die ik in dit topice heb gelezen, waar heb je het over man? Ben je in pijnacker geweest op 29-12?

Via internet durf ik wel? Ik heb 100 keer aan albert gevraagd of JO naar pijnacker kon komen of dat ik m kon bellen. Dat zat er allemaal niet in. Heeft niets met durven te maken, Jo liet zich nergens zien dus dit is het enige dat kan?

Jo is de man die zijn personeel instrueert geen gelijkwaardige vervangers te geven

Jo is de man die zijn personeel vertelt geen compensatie te geven

Hij kiest er voor om niets te regelen op de dag zelf.

Dat zijn gewoon keuzes die hij maakt en dan lees ik hier een verhaal over mist en "ja had beter gekund". Jo heeft zelf zijn keuzes gemaakt en daar is hij zelf verantwoordelijk voor, er is niets mis mee dat hij daar op aangesproken wordt.

En het klopt, iedere ondernemer maakt fouten, dat weet ik als geen ander aangezien ik nog nooit voor een baas heb gewerkt en altijd zelfstandig ben geweest. Daarom juist zie ik de keuzes die gemaakt zijn.
Ik maak ook fouten maar als ik dat doe dan maak ik het goed. Als ik een klant iets beloof kom ik die belofte na en als me dat niet lukt doe ik er alles aan om die klant tevreden te krijgen, ook al kost mij dat geld of tijd. Ik kom in ieder geval niet met het verhaal dat het aan het weer ligt, daar heeft de klant namelijk geen fuck mee te maken. Mijn belang is een goede naam en klanten die terug komen.

Dat laatste! Ik heb ook 5,5 uur gewacht. Heb ik gebaald? Jazeker. Kon ik Jo spreekwoordelijk wel afschieten? Jazeker.
Maar heb ik mijn vuurwerk gehad en een leuke jaarwisseling gehad? Jazeker. En dat blijft het belangrijkste toch nogsteeds?

Haokan is bekend/ berucht om wachten, dus ik had hem sowieso al als laatate gepland.

Voor mezelf voorgenomen volgend jaar even aankijken wat Haokan presteert en even een jaartje elders shoppen. Misschien 2018 weer naar Pijnacker toe ;)

Tuurlijk is er veel gezeik en ik heb 6 uur staan wachten op me bestelling. Maar geef ze eerst is de tijd om zich te bewijzen dat het ook anders kan en dat ze met goede oplossingen gaan komen. Als ze weer met leuke aanbiedingen komen en ze blijven in de randstad zitten dan zal ik wel weer gaan bestellen.

Enkele jaren terug moest ik in de avond een paar New Moons ophalen, die waren toen niet beschikbaar. Moest ik de volgende morgen terug komen.
Toch ben ik wel benieuwd naar sommige Tribal boxen en de Night Screamers en Sky Explosiom, ideaal voor wat projectjes. Misschien eens vroeg bestellen en bijv in Roosendaal afhalen.

Ik hoop dat Pijnacker door gaat met verkopen. Dan zal ik hier voor het eerst ook gaan bestellen. Heb alles gelezen vanaf de verkoopdagen en geef ze een kans. Zoiezo omdat dit de zaak is die dichtbij ligt.

Ik hoop dat Pijnacker door gaat met verkopen. Dan zal ik hier voor het eerst ook gaan bestellen. Heb alles gelezen vanaf de verkoopdagen en geef ze een kans. Zoiezo omdat dit de zaak is die dichtbij ligt.

Denk niet dat je heel erg bang hoeft te zijn dat Haokan de winkel in Pijnacker zal sluiten. Ondanks het bijna meelijwekkende
"De toekomst van Haokan Pijnacker is nog niet helemaal zeker ik ben daar nog over aan het nadenken.(kom daar deze maand nog op terug) Ook ik leef naar de laatste 3 afhaaldagen toe en net als voor jullie moet het voor mij ook een feest zijn. Doordat het zo uit de hand gelopen is heb ik met de jaarwisseling ook niet echt kunnen genieten van mijn vuurwerk."
zal Jo die winkel echt niet snel dichtgooien hoor. Hij weet ook dat de soep niet zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend, (bij Haokan Pijnacker wordt die soep überhaupt niet opgediend, ook niet bij 5 uur wachten maar dat is een ander verhaal en hier reeds uitgebreid besproken) eind 2017 zijn de meesten het lange wachten alweer vergeten. Zo ging het in vorige jaren ook, het lange wachten is namelijk een trademark van Haokan Pijnacker. Met of zonder mist. Een glas, een plas en alles blijft zoals het was. Al jaren.

Jo lacht in zijn vuistje bij het zien van 35 likes op het door hem geposte warrige stukje over van alles en nog wat maar zonder echt concrete toezeggingen.

De meerdere steunbetuigingen en vragen hier wanneer de webshop weer opengaat belichamen perfect de argumenten waarom Haokan Pijnacker niet zomaar de deuren zal sluiten.

Bizar eigenlijk. Is iedereen ook zo coulant en vergevingsgezind in het restaurant, bij de kapper en in de rij bij de kassa van de supermarkt?

Bizar eigenlijk. Is iedereen ook zo coulant en vergevingsgezind in het restaurant, bij de kapper en in de rij bij de kassa van de supermarkt?

Anders gesteld, maak jij je altijd zo druk bij het restaurant, de kapper en in de rij bij de kassa als het even niet zo perfect loopt zoals je het je hebt voorgesteld? Niet goed voor je hart ieder geval als dat het geval is namelijk.

Wat mij betreft mag er een dikke streep onder het hele voorval worden gezet en kunnen we hier over op de orde van de dag. Iedereen weet dat er fouten zijn gemaakt en heeft zijn of haar zegje gedaan. Aan ieder ook de keus om naar Haokan te blijven gaan of er juist helemaal niet meer te komen. Wil je nog steeds iets kwijt, stuur Jo een mail of pm?

Persoonlijk kijk ik weer uit naar de sales ieder geval. Hopelijk zitten er weer een paar toppers bij tegen de altijd aantrekkelijke prijzen.

Anders gesteld, maak jij je altijd zo druk bij het restaurant, de kapper en in de rij bij de kassa als het even niet zo perfect loopt zoals je het je hebt voorgesteld? Niet goed voor je hart ieder geval als dat het geval is namelijk.

Wat mij betreft mag er een dikke streep onder het hele voorval worden gezet en kunnen we hier over op de orde van de dag. Iedereen weet dat er fouten zijn gemaakt en heeft zijn of haar zegje gedaan. Aan ieder ook de keus om naar Haokan te blijven gaan of er juist helemaal niet meer te komen. Wil je nog steeds iets kwijt, stuur Jo een mail of pm?

Persoonlijk kijk ik weer uit naar de sales ieder geval. Hopelijk zitten er weer een paar toppers bij tegen de altijd aantrekkelijke prijzen.

Ik moet het toch even opnemen voor Horsetails. Ik ben met je eens dat iedereen de afweging voor zichzelf mag maken, maar afgaande op wat ik lees (ben er zelf niet geweest) is het echt een drama geweest. Daar mag je best even in blijven hangen, een week nadat het gebeurd is. 6 (!) uur wachten is niet niks. En de overige punten van kritiek (ik zal ze niet herhalen) liegen er ook niet om.

Natuurlijk; waar mensen werken worden fouten gemaakt, en een ondernemer 'pesten' is niet de bedoeling. Maar we zijn niet op dit forum om alleen maar positief te zijn, mensen moeten het echte verhaal weten. En dat verhaal is niet heel rooskleurig in dit geval.

Dus de snelle vergevingsgezindheid verbaasde mij net zo.

Ik ben wel benieuwd naar jouw reactie in de volgende situatie dan:
Het plaatselijke restaurant heeft een aanbieding een 3 gangen menu van 40 euro voor 30 euro. Je betaalt het maanden van te voren en je hebt om 6 uur gereserveerd. Je komt binnen en het duurt allemaal heel lang, niemand zegt waarom. Ook krijg je niets te drinken tijdens het wachten en na 4 uur wachten komt dan eindelijk de ober. Die zegt doodleuk. Ja sorry dat 3 gangen menu is uitverkocht u krijgt een 2 gangen menu en het kopje koffie na het eten moet ook gewoon betalen, u krijgt niets van het huis.

Haha, dat zou niemand accepteren en het zou ook nooit gebeuren. Je zou altijd krijgen waarvoor je betaald hebt en zeker een kopje koffie van de zaak voor het lange wachten en waarschijnlijk zou je er nooit meer gaan eten.

Ik ben wel benieuwd naar jouw reactie in de volgende situatie dan:
Het plaatselijke restaurant heeft een aanbieding een 3 gangen menu van 40 euro voor 30 euro. Je betaalt het maanden van te voren en je hebt om 6 uur gereserveerd. Je komt binnen en het duurt allemaal heel lang, niemand zegt waarom. Ook krijg je niets te drinken tijdens het wachten en na 4 uur wachten komt dan eindelijk de ober. Die zegt doodleuk. Ja sorry dat 3 gangen menu is uitverkocht u krijgt een 2 gangen menu en het kopje koffie na het eten moet ook gewoon betalen, u krijgt niets van het huis.

Haha, dat zou niemand accepteren en het zou ook nooit gebeuren. Je zou altijd krijgen waarvoor je betaald hebt en zeker een kopje koffie van de zaak voor het lange wachten en waarschijnlijk zou je er nooit meer gaan eten.

In dat geval zou ik na een half uur wachten de verantwoordelijke op de werkvloer op zijn/haar schouder tikken en vragen wat de stand van zaken is. Bevalt het antwoord me niet, vraag ik netjes mijn geld terug. Daarna met gierende banden naar de plaatselijke Griek of Argentijn, want meestal heb ik na 19:00 stevige trek!

Even terugvertaald naar de situatie bij Haokan: heb je niet gehad waar je voor hebt betaald, dan zou ik achteraf (of ter plaatse met de verantwoordelijke) persoonlijk in contact treden met Jo om tot een oplossing te komen. Ook als ik niet tevreden zou zijn over de geleverde service en de bijbehorende wachttijden, zou ik persoonlijk in contact treden met Jo. Stemt die persoonlijke reactie je niet tevreden, een goede reden om niet meer naar Haokan te gaan.

Wat ik probeer te zeggen is dat het geen zin heeft om hier openbaar over door te blijven gaan. Wat is het doel er eigenlijk van? Alsnog een kopje koffie of gratis vuurwerk ter compensatie? De fouten zijn gemaakt en dat valt niet meer terug te draaien. Treedt persoonlijk in contact met de eigenaar en maak voor jezelf de keus om bij Haokan te bestellen of juist niet. We kunnen hier op het forum met z'n allen alleen maar hopen dat Haokan er van heeft geleerd.

Anders gesteld, maak jij je altijd zo druk bij het restaurant, de kapper en in de rij bij de kassa als het even niet zo perfect loopt zoals je het je hebt voorgesteld? Niet goed voor je hart ieder geval als dat het geval is namelijk

Maak je over mijn hart maar niet ongerust hoor, ik maak er geen moordkuil van dus vooralsnog al tientallen jaren geen enkel probleem. Bedankt voor de interesse trouwens.

In dat geval zou ik na een half uur wachten de verantwoordelijke op de werkvloer op zijn/haar schouder tikken en vragen wat de stand van zaken is. Bevalt het antwoord me niet, vraag ik netjes mijn geld terug. Daarna met gierende banden naar de plaatselijke Griek of Argentijn, want meestal heb ik na 19:00 stevige trek!

Jouw antwoord op mijn vraag is dus 'nee'. De juiste schouders om op te tikken waren er niet, die stonden mooi weer te spelen in Oisterwijk. Dat is juist het grootste verwijt, en een van de redenen dat er hier 'zo lang op doorgegaan wordt'.

Correct me if im wrong, maar volgens jou mag er dus niets negatiefs gezegd worden over een bedrijf wanneer er iets flink mis gaat. Ik zou je gelijk geven wanneer we het er hier van de zomer nog steeds over hebben, maar de eerste week van het nieuwe jaar?

Als het aan jou ligt kunnen we dus alle fora, reviewsites etc. met negatieve recensies sluiten.
Een ondernemer zal er nooit van leren wanneer hij niet op zijn fouten wordt gewezen. Goede ondernemers zijn er juist blij mee, het kan namelijk altijd beter. Denk je dat alle suggesties aan Jo hier gestaan zouden hebben zonder de negatieve reacties?

Het is voor mij duidelijk hoe Haokan hier in staat. Compensatie is een vies woord, kost geld, bah.

Verder eens met wat Bonbridge en Avalanche zeggen.

Tot slot, ik heb hier een hoop meningen en ervaringen gelezen, echter maar weinig geschreven op de gebiedende wijs manier zoals die van jou.
Mag iedereen alsjeblieft voor zichzelf bepalen hoe hij omgaat met deze situatie?

Correct me if im wrong, maar volgens jou mag er dus niets negatiefs gezegd worden over een bedrijf wanneer er iets flink mis gaat. Ik zou je gelijk geven wanneer we het er hier van de zomer nog steeds over hebben, maar de eerste week van het nieuwe jaar?

Als het aan jou ligt kunnen we dus alle fora, reviewsites etc. met negatieve recensies sluiten.
Een ondernemer zal er nooit van leren wanneer hij niet op zijn fouten wordt gewezen. Goede ondernemers zijn er juist blij mee, het kan namelijk altijd beter. Denk je dat alle suggesties aan Jo hier gestaan zouden hebben zonder de negatieve reacties?

Even een kleine correctie inderdaad, want ik ben juist groot voorstander van het delen van positieve en negatieve ervaringen. Dit helpt me iedere week weer bij het maken van de juiste keuzes. Daarbij is het in dit geval zaak voor de ondernemer om iets met de kritiek te doen, zodat het de volgende keer niet weer mis zal lopen. Onderaan de streep wordt iedereen er beter van, dus ik juich het alleen maar toe.
Echter, ik zit op nieuws te wachten omtrent een eventuele sale en hoef daarom niet over een week nog een keer te lezen dat Pietje of Klaasje 6 uur heeft staan wachten en geen koffie heeft gehad.

Tot slot, ik heb hier een hoop meningen en ervaringen gelezen, echter maar weinig geschreven op de gebiedende wijs manier zoals die van jou.
Mag iedereen alsjeblieft voor zichzelf bepalen hoe hij omgaat met deze situatie?

Mijn excuses als het op een dergelijke manier is overgekomen. Dat is zeker niet de bedoeling geweest. Ik probeer enkel te zeggen dat naast het openbaar aankaarten van ervaringen, er ook persoonlijk contact kan worden gezocht met een eindverantwoordelijke. In 99% van de gevallen kom ik zelf als ondernemer in ieder geval tot een keurige oplossing met de betreffende klant.

:applause:

Dank voor de opheldering. Geloof dat we het redelijk eens zijn, behalve dan dat jij op de aanbiedingen zit te wachten, maar ieder zijn meug.

Haokan heeft ook een nieuwsbrief toch? Ben je daar niet op geabonneerd?

Niemand blijft voor altijd hangen in het negatieve, zoals ik al eerder zei gaat deze shitstorm vanzelf weer liggen. Haokan zal er even doorheen moeten.

Even terugvertaald naar de situatie bij Haokan: heb je niet gehad waar je voor hebt betaald, dan zou ik achteraf (of ter plaatse met de verantwoordelijke) persoonlijk in contact treden met Jo om tot een oplossing te komen. Ook als ik niet tevreden zou zijn over de geleverde service en de bijbehorende wachttijden, zou ik persoonlijk in contact treden met Jo. Stemt die persoonlijke reactie je niet tevreden, een goede reden om niet meer naar Haokan te gaan.

Wat ik probeer te zeggen is dat het geen zin heeft om hier openbaar over door te blijven gaan. Wat is het doel er eigenlijk van? Alsnog een kopje koffie of gratis vuurwerk ter compensatie? De fouten zijn gemaakt en dat valt niet meer terug te draaien. Treedt persoonlijk in contact met de eigenaar en maak voor jezelf de keus om bij Haokan te bestellen of juist niet. We kunnen hier op het forum met z'n allen alleen maar hopen dat Haokan er van heeft geleerd.

Zoals je had kunnen lezen heb ik op die dag 100 keer geprobeerd met Jo in contact te komen maar die was er niet. Ik heb wel gekregen waarvoor ik betaald heb maar dat ging ook bij mij niet gemakkelijk. Wat ik voorbij heb zien komen is echt schandalig. Mensen kregen geen vergelijkbaar product voor niet leverbaar vuurwerk maar mochten iets uitzoeken in de losse verkoop voor het bedrag dat niet leverbaar was. Prijzen in de losse verkoop zijn bij haokan zo maar 30% hoger...
Volgens mij is juist een van de doelen van een forum om ervaringen te bespreken, positief maar ook negatief. Het is toch ook zo dat als een cake ondermaats presteert dat hier besproken wordt? Soms heeft dat zo veel resultaat dat mensen hun geld terug krijgen of een nieuwe. Das toch mooi? Zou een beetje saai zijn als je hier alleen positieve ervaringen gaat bespreken en niemand heeft er wat aan, ook Haokan niet.
Ik hoef verder niets van Haokan, ik ga er gewoon niet meer heen zelfs niet als het gratis is. Zijn andere bedrijven waar ik dan liever zaken mee doe. Ik reageer dan ook alleen op mensen die zo verontwaardigd zijn dat mensen hier hun ervaring delen. Ik gun Haokan alle goeds en heb verder niets tegen de mensen daar persoonlijk maar zakelijk is de liefde voor mij over.

Ik heb t topic een beetje doorgelezen; gewoon links laten liggen deze toko. Niet meer heen gaan. Ga lekker naar koekange of groningen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan