HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jee man wil je nu dat Jo hier op zijn knieën gaat, hij heeft zijn story verteld. Of dit voor de één nu wel genoeg is en voor de ander niet dat kan, maar ga dan met hem in een pb wisseling, bel hem op of email met elkaar. Om de irritatie continue te blijven herhalen vind ik nu wel een beetje zwaar irritant worden. Dus neem persoonlijk contact met hem op en stop met het herhalen en modder te blijven gooien.

Amen :angel:

precies back to bussniss.
laat de acties komen.

Zal het nog een keer korter samenvatten een winkel die genoeg heeft aan de voorraad die in de bunker past zal mits hij goed geteld heeft nooit problemen hebben.
Iedere winkel die in de dagen nog extra aanvoer nodig heeft is toch echt afhankelijk van het transport.
Als dat bv door dichte mist of hevige sneeuwval niet mag rijden (dat is wettelijk zo geregeld) of door bv een ongeluk dan heeft elke winkel een probleem.

Daar ben ik het niet mee eens, breidt je bunkers uit of accepteer gewoon minder bestellingen. Vind het altijd zo slap verantwoording moet je nemen en niet delegeren.

Jij bent toch niet de enige winkel die op de dag zelf leveringen heeft en iedereen had mist. Nergens loopt het toch zo uit de klauwen als bij jou? Sorry maar je systeem klopt gewoon niet, de rest zijn gewoon variabelen die dat erger maken maar waar iedere handelaar last van heeft.
Valt me gewoon op hoe weinig je de schuld bij jezelf zoekt en variabelen waar bijna iedere handelaar last van heeft de schuld geeft.

pff mail hem voor een gratis cake.
snap niet waarom je de boel blijf op jutten.
eerste shops zijn al geopend bestel lekker daar.

Misschien een idee om een aparte Hoaokan afzeik topic te openen voor de personen die daar behoefte aan hebben. Mag je het hele jaar onbeperkt klagen! Dan kunnen wij ons in deze topic weer richten op de uitverkoop! Kortom Jo gooi de tent maar weer open!

pff mail hem voor een gratis cake.
snap niet waarom je de boel blijf op jutten.
eerste shops zijn al geopend bestel lekker daar.

Volgens mij stel ik gewoon behoorlijke vragen als je daar last van hebt moet je misschien niet reageren. Ik hoef helemaal niets gratis. Ik vind het gewoon slap om iedere keer naar externe factoren te verwijzen waar iedere vuurwerkboer last van heeft.

Volgens mij stel ik gewoon behoorlijke vragen als je daar last van hebt moet je misschien niet reageren. Ik hoef helemaal niets gratis. Ik vind het gewoon slap om iedere keer naar externe factoren te verwijzen waar iedere vuurwerkboer last van heeft.

je maakt je punten meerdere keren bekend er is meerdere keren een andwoord gegeven.
we kunnen 10 paginas lang dezelfde vragen stellen met dezelfde andwoorden.
eerdere keren is al aan gegeven dat de bunker klein is dus dat er meer afhankelijkheid is van transport.
vergelijk de albert heijn is met de makro.
wedden dat als er niet geleverd wordt de makro meer kan verkopen dan de albert.
weet je waarom grotere capiciteit grotere voorraad.
als het transport netjes liep was het zo gepiept.

en nog wat ik had vroeg een bestelling gedaan elders bij een grote winkel.
smiddags toen ik me bestelling ging hLen werd met verteld helemaal uitverkocht sorry.
je kan of wachten op het volgende transport of een vervanger kiezen.
nou was het hier wat rustiger kwa volk dus is hdt zo op te lossen.

wat mischien wel een idee is zet een paar freaks met ervaring in de winkel.
ik merk wel vaker dat bij sommige winkels de passie en de kennis van effecten ontbreekt.
zeker bij de bunker kan het van groot belang zijn.

Jo heeft allang aangeven dat hij het een uitermate vervelende situatie vond en dat hij hier werk van gaat maken. Door de situatie heeft hij een hoop ontevreden klanten gekregen. Gelukkig heeft Jo meer dan 300 dagen de tijd om met oplossingen te komen en het vertrouwen van de klant terug te winnen. Geef hem die credits en zo niet dan ga je lekker naar een andere winkel. Kunnen we ons nu weer richten op leuke dingen zoals de uitverkoop?

Jo heeft allang aangeven dat hij het een uitermate vervelende situatie vond en dat hij hier werk van gaat maken. Door de situatie heeft hij een hoop ontevreden klanten gekregen. Gelukkig heeft Jo meer dan 300 dagen de tijd om met oplossingen te komen en het vertrouwen van de klan terug te winnen. Geef hem die credits en zo niet dan ga je lekker naar een andere winkel. Kunnen we onsnu weer richten om de leuke dingen zoals de uitverkoop?

precies dit gaat niet in ze koude kleren zitten en zal die zeker aan de omzet zien.
laat dat nou net je boterham zijn in al een een moelijke tijd.
daarom weet ik haast wel zeker dat er verbeteringen komen.
laten wecwachten op updates van verbetering en de updates in de webshop

je maakt je punten meerdere keren bekend er is meerdere keren een andwoord gegeven.
we kunnen 10 paginas lang dezelfde vragen stellen met dezelfde andwoorden.
eerdere keren is al aan gegeven dat de bunker klein is dus dat er meer afhankelijkheid is van
vergelijk de albert heijn is met de makro.
wedden dat als er niet geleverd wordt de makro meer kan verkopen dan de albert.
weet je waarom grotere capiciteit grotere voorraad.
als het transport netjes liep was het zo gepiept.

en nog wat ik had vroeg een bestelling gedaan elders bij een grote winkel.
smiddags toen ik me bestelling ging hLen werd met verteld helemaal uitverkocht sorry.
je kan of wachten op het volgende transport of een vervanger kiezen.
nou was het hier wat rustiger kwa volk dus is hdt zo op te lossen.

wat mischien wel een idee is zet een paar freaks met ervaring in de winkel.
ik merk wel vaker dat bij sommige winkels de passie en de kennis van effecten ontbreekt.
zeker bij de bunker kan het van groot belang zijn.

Ik zal er nog een keer wat van zeggen en dan kap ik, ben er zelf ook wel klaar mee.
Dat dik gedrukte is een aanname die je doet zonder het fijne ervan te weten.
Ik zeg dus dat er meer bedrijven zijn met een opslag van 10K en iedereen had mist. Nergens heb ik gehoord dat mensen 6 uur moesten wachten. Het is gewoon veels te slap om te zeggen dat het aan transport en je bunker ligt. 6 uur? Dat ligt natuurlijk nooit alleen aan een ander maar moet je als ondernemer vooral bij jezelf zoeken en dan heb ik het niet eens over alle andere klantonvriendelijke beslissingen.

Maar goed, veel mensen zijn blijkbaar snel tevreden met een antwoord van een ondernemer die wat korting geeft en ik ben wat kritischer.

Vrij simpel. Als Jo gewoon gezegd had. "Sorry jongens, ik heb het verkloot afgelopen jaar en dan komt er ook nog eens mist om t erger te maken en de rest heb ik ook kut geregeld. Ik ga mn best doen het volgend jaar beter te doen" Grote kans dat ik Haokan een tweede kans had gegeven.

Ik zal er nog een keer wat van zeggen en dan kap ik, ben er zelf ook wel klaar mee.
Dat dik gedrukte is een aanname die je doet zonder het fijne ervan te weten.
Ik zeg dus dat er meer bedrijven zijn met een opslag van 10K en iedereen had mist. Nergens heb ik gehoord dat mensen 6 uur moesten wachten. Het is gewoon veels te slap om te zeggen dat het aan transport en je bunker ligt. 6 uur? Dat ligt natuurlijk nooit alleen aan een ander maar moet je als ondernemer vooral bij jezelf zoeken en dan heb ik het niet eens over alle andere klantonvriendelijke beslissingen.

Maar goed, veel mensen zijn blijkbaar snel tevreden met een antwoord van een ondernemer die wat korting geeft en ik ben wat kritischer.

Vrij simpel. Als Jo gewoon gezegd had. "Sorry jongens, ik heb het verkloot afgelopen jaar en dan komt er ook nog eens mist om t erger te maken en de rest heb ik ook kut geregeld. Ik ga mn best doen het volgend jaar beter te doen" Grote kans dat ik Haokan een tweede kans had gegeven.

er zijn er meer kritisch toch.
wachtijden etc kon echt niet.
consumptie versnappering en beter contact is verwaarloosd.
belletje van te voren is nagelaten.
ik denk als dit akkefietje bij een andere winkel was geweest dezelfde problemen waren gekomen.
tis een probleem op probleem die verschoven is om 1 mega probleem te worden.
teveel freaks in een te klein tijdsbestek te laat transport te weinig mogelijkheid om het klaar te zetten.
de 30ste verliep trouwens wel goed he!
daarbij verkocht hoakan eigen voorraad en dus artikelen bij.
de controle was dus eigelijk al snel verdwenen wat onstaat er paniek tijdsdruk zeurende klanten(terecht)tig klanten aan de telefoon aan de mail.
de transporteur achter de broek zitten.
vermoeidheid slaat toe bij personeel die zich de tering loopt
freaks en klantem die af en aan komen.
zie je die opsomming.
pfoe moeilijk staande houden toch.
hoakan zegt te willen verbeteren en erkent dat 6 uur wachten niet kon.
ik neem het niet voor hem op ik zeg alleen.
trap hem niet de grond in en geef hem die kans tis eerder misgelopen daarna is tie er ook uit gekomen
je hoef het geen kans te geven maar om hem constant de grond in te trappen terwijl iedereen met goedkope prijzen vooraan staat vindt ik wat ver gaan.
ik sluit het verder af het beste.

zelfde sommige importeurs laten iedereen links liggen kopen er niks van maar valt er wat te winnen komen we massaal opdagen.
beetje krom toch

ho ho ho, De grond in trappen? Hou nou toch op man. Laten we nu niet gaan doen of Haokan hier de dupe is. Het was gewoon een puinhoop en daar worden vragen over gesteld. Op heel veel vragen komt geen of slecht antwoord. veel verder dan "mist" en een "kleine bunker" komen we niet. Iedereen die dat als zoete koek slikt moet dat zelf weten maar iedereen die een beetje logisch nadenkt snapt dat er veel meer aan de hand was. Na een uur begon het al de soep in te lopen, was de bunker van 10K kg toen al leeg??????
Wat kritisch zijn op de gang van zaken en vragen stellen is natuurlijk niet "de grond in trappen". Man, Haokan mag blij zijn dat dit het is. Een paar mensen op een forum met vragen, thats it. Als klanten van mij 5 minuten te lang bij de telefonische helpdesk moeten wachten dan staat het hele internet vol, van facebook tot het kassaforum.

Ik zie dus helemaal niet wat er moeilijk staande te houden is want er zijn veel meer winkels die te maken hebben met alles wat jij daar op somt. Bij die winkels ging het dus niet mis, hoe kan dat dan? Het is nu ook niet dat het Haokan's eerste jaar is, sterker nog het is ook niet het eerste jaar dat het in de shit loopt.

Iedere keer dat geneuzel "als er korting is staan ze vooraan". Heeft er geen fuck mee te maken. Je maakt gewoon een afspraken met elkaar en die afspraken worden niet nagekomen. Vervolgens wordt er slecht of geen antwoord gegeven op vragen. Dat dit zo lang doormoddert ligt natuurlijk niet aan mij als klant maar moet Jo vooral bij zichzelf zoeken.

Ja ik was er klaar mee maar t mag toch wel duidelijk zijn dat hier niemand de grond in wordt getrapt. Met Haokan zelf ben ik al lang klaar. Ik verbaas me alleen nog over de mensen hier die vinden dat we vooral ons mond moeten houden.

Zoals mijn baas altijd zegt als ik me druk maak: "We hoeven geen doden en gewonden uit Aleppo te halen dus het valt allemaal best wel mee." Dus pilletje onder de tong en over tot de orde van de dag:D

Alle nieuwe klanten kunnen dus dit product niet meer in de ochtend bestellen maar diegene die al een bestelling in de ochtend hebben staan kunnen nog wel nieuwe bestellingen toevoegen in hun account en dit is een beetje trikkie. theoretisch kan het dus zijn dat iedereen in een keer allemaal producten gaan bijvoegen die ze in de ochtend willen hebben voor dat het transport er is.

Je moet je logistiek niet laten bepalen door dit soort onzekerheden waar je geen invloed op uit kan oefenen Jo. Oplossing is simpel. Gooi de bestaande (freak)bestellingen allemaal dicht bv. eind oktober, of beter wanneer je 90% van je opslagcapaciteit hebt bereikt. Wil iemand iets extras bestellen? Kan altijd, maar op een nieuwe bon, met een eventueel andere afhaaltijd.
Op deze manier is er tijd genoeg om de opslag te vullen met producten die als eerste opgehaald worden.

Voeg een tekst als deze toe aan de bestelling:
"Om het voor iedereen leuk te houden vragen wij u om de afgesproken afhaaltijd te respecteren. Wanneer u niet op de afgesproken tijd aanwezig bent kunnen wij uw bestelling op dat moment niet garanderen. U kunt in dit geval gevraagd worden uw bestelling op een later tijdstip af te halen."

Voorwaarde is wel dat je niet al 2 uur na opening een uur achterloopt.

Er werd hier op het forum ook over gesproken dat ik evt alle freakbestellingen van te voren al zou kunnen klaarzetten nou dit is niet te doen. Ik zou wel willen dat het wel kon maar ik moet alles binnen de opslag houden en die staat al ramvol.

Het heeft weinig zin op de vroege ochtend van de eerste verkoopdag ramvol te liggen met producten uit bestellingen voor de volgende dagen, of met producten bestemd voor losse verkoop. Losse verkoop komt altijd veel later op gang.

Zorg ipv daarvan dat de opslag ramvol ligt met de freakbestellingen. Met een goed voorraadsysteem kan alles wel degelijk per bestelling klaar gelegd worden. Meerdere andere verkooppunten in de regio met vergelijkbare opslagcapaciteit kunnen het ook.

Ga de eerste verkoopdag óf eerder open voor freakbestellingen, óf later voor de kleinere bestellingen en losse verkoop. Of een combinatie hiervan.

Neem een kwartier of half uur pauze in de bestellingen bv. om 11 en 15 uur. Dit creëert de mogelijk tot inlopen van achterstand en aanvullen van voorraad.

Communiceer!
Post tijdig berichten op de vuurwerkfora, Facebook, etc. Stuur mailtjes, bel op, start voor mijn part desnoods een Whatsapp groep wanneer er problemen zijn.
Maar laat je klanten iig. niet achter in onzekerheid.

Faciliteer!
Zorg voor de mensen wanneer het om wat voor reden dan ook toch iets langer gaat duren.

Op deze manier hoeft compenseer niet eens aan de orde te komen.
The Devil is in the details Jo.

Al met al genoeg om over na te denken en ik hoop dat het antwoord zo ook duidelijk is.

Succes met nadenken Jo.

Bedankt voor je bericht ik ga alle tips van iedereen meenemen in het verbeteren van de logistiek

Je moet je logistiek niet laten bepalen door dit soort onzekerheden waar je geen invloed op uit kan oefenen Jo. Oplossing is simpel. Gooi de bestaande (freak)bestellingen allemaal dicht bv. eind oktober, of beter wanneer je 90% van je opslagcapaciteit hebt bereikt. Wil iemand iets extras bestellen? Kan altijd, maar op een nieuwe bon, met een eventueel andere afhaaltijd.
Op deze manier is er tijd genoeg om de opslag te vullen met producten die als eerste opgehaald worden.

Voeg een tekst als deze toe aan de bestelling:
"Om het voor iedereen leuk te houden vragen wij u om de afgesproken afhaaltijd te respecteren. Wanneer u niet op de afgesproken tijd aanwezig bent kunnen wij uw bestelling op dat moment niet garanderen. U kunt in dit geval gevraagd worden uw bestelling op een later tijdstip af te halen."

Voorwaarde is wel dat je niet al 2 uur na opening een uur achterloopt.

Het heeft weinig zin op de vroege ochtend van de eerste verkoopdag ramvol te liggen met producten uit bestellingen voor de volgende dagen, of met producten bestemd voor losse verkoop. Losse verkoop komt altijd veel later op gang.

Zorg ipv daarvan dat de opslag ramvol ligt met de freakbestellingen. Met een goed voorraadsysteem kan alles wel degelijk per bestelling klaar gelegd worden. Meerdere andere verkooppunten in de regio met vergelijkbare opslagcapaciteit kunnen het ook.

Ga de eerste verkoopdag óf eerder open voor freakbestellingen, óf later voor de kleinere bestellingen en losse verkoop. Of een combinatie hiervan.

Neem een kwartier of half uur pauze in de bestellingen bv. om 11 en 15 uur. Dit creëert de mogelijk tot inlopen van achterstand en aanvullen van voorraad.

Communiceer!
Post tijdig berichten op de vuurwerkfora, Facebook, etc. Stuur mailtjes, bel op, start voor mijn part desnoods een Whatsapp groep wanneer er problemen zijn.
Maar laat je klanten iig. niet achter in onzekerheid.

Faciliteer!
Zorg voor de mensen wanneer het om wat voor reden dan ook toch iets langer gaat duren.

Op deze manier hoeft compenseer niet eens aan de orde te komen.
The Devil is in the details Jo.

Succes met nadenken Jo.

Heb je misschien niet iets te veel hooi op je vork genomen gezien de beperkte opslagcapaciteiten? De regio Pijnacker begint nu wel een slagveld te worden met al die winkels en een redelijk beperkt afzetgebied gezien de concurrentie in de omliggende steden en dorpen.

Heb je misschien niet iets te veel hooi op je vork genomen gezien de beperkte opslagcapaciteiten? De regio Pijnacker begint nu wel een slagveld te worden met al die winkels en een redelijk beperkt afzetgebied gezien de concurrentie in de omliggende steden en dorpen.

Hmm niet met je eens aangezien al die andere winkels nog geen eens in de buurt komen wat betreft de prijzen die Haokan hanteert. En dan doel ik niet op de prijzen van het laatste kwartaal van het jaar maar op de eerste drie kwartalen. Dus wat dat betreft heeft Pijnacker zeker geen concurrentie, aangezien de omliggende winkels nauwelijks iets doen aan kortingen en acties en zo ja dan vallen die in het niet bij deze winkel.

Laatst bewerkt:
10000 kg is niet echt beperkt maar inderdaad niet genoeg voor de drie dagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan