Hamsterdrang?

Hamsterdrang voor komend O&N is in overvloed aanwezig.
Heb altijd wel graag schoon schip in huis 1 januari.
Merk dat als ik nog vuurwerk in huis heb de focus daar snel weer ligt in het nieuwe jaar en ik aan het begin van het jaar al een vakantie uitgeef aan vuurwerk:p

Hamsterdrang wil ik het niet noemen. Ik kom niks tekort.
Maar als ik een topper tegen kom voor een mooie prijs neem ik deze er wel bij als het budget het toelaat.
Ik verwacht niet dat prijzen (op langere termijn) zullen gaan dalen. Alles gaat duurder worden en er ligt nog een hoop in het verschiet wat dat aangaat.

Kijk dit jaar heel zorgvuldig wat ik wilt kopen en heb op bepaalde producten gewoon een max gezet wat ik wil uitgeven. Sommige prijzen zijn echt absurd geworden.
Koop nu paar naand 1 of 2 boxen

Met al die absurde prijsstijgingen ben ik steeds meer geneigd om te gaan hamsteren. Zit er over te denken om 3 keer Transbomber plus gratis box mee te pakken bij Freaksorthen, kom je uit op een gemiddelde van 63,75€ per box. Lijkt me een zeer nette prijs. Edit..... Als we dan toch doorrekenen 66,75€ incl benzine:p

Laatst bewerkt:
Zeker aan het hamsteren! Heb 25 Katan Special boxen al besteld, vanavond of morgenochtend gaan er nog twee bestellingen uit! Dat is dan voor dit jaar en volgend jaar.

Meer hamstergedrag vanuit wantrouwen naar Den Haag. Her en der een extra potje of een 1+1 actie met de intentie om in elk geval iets te bewaren mocht slinks z'n zin doordrijven.
Qua budget is het absurd voor de leek, maar gevoelsmatig erg prettig om voor 23/24 sowieso iets in de kast te hebben liggen. En ja, nu is het nog te bekostigen, of dat met een groter huis, meer energieverbruik, twee kids ipv één en de inflatie aan alle kanten aankomend jaar nog lukt is het maar de vraag of voor een 'volledig' oud en nieuw er genoeg opzij gezet kan worden. 23/24 zal met wat pech (bewuste) restanten en parelvissen worden.

Ik zit over de 40 compounds en 40 cakes met al die jaren bestellen en niet ophalen. Ik ga vast wel iets laten staan. Vooral dingen die niet meer terugkomen.

Eigenlijk helemaal geen hamsterdrang.
Valt bij mij eigenlijk altijd samen met de beleving richting oud en nieuw en dat is helaas momenteel vrij weinig.

We hebben ook veel bestellingen doorgeschoven dus daar kan het ook aan liggen.

Ik hamster altijd wel wat, maar aan het einde van de rit blijkt dat ik toch niets over hou :D
Eigenlijk is het dan ook meer koopjesdrang van producten die ik toch moet hebben...

Zit zelf voor mijzelf al lekker in de spulletjes die ik graag wilde hebben en waar ik mezelf een dik uur mee kan zoet houden.

Mocht ik met de blackfriday deals tzt of met de losse verkoop bij het ophalen van mn huidige bestellingen nog wat zien wat ik interesant vind dan gaat dat naar volgend jaar of schuift er iets door vanuit mn huidige schietlijst.

De armoe van 2 jaar geleden gaat niet meer gebeuren iig...

Ik zit over de 40 compounds en 40 cakes met al die jaren bestellen en niet ophalen. Ik ga vast wel iets laten staan. Vooral dingen die niet meer terugkomen.

40 compounds? Jeetje man, dat is me toch een hoop. :D Had je het in het lijstjes topic geplaatst? Zoek ik het even op, ben wel heel benieuwd.

Met al die absurde prijsstijgingen ben ik steeds meer geneigd om te gaan hamsteren. Zit er over te denken om 3 keer Transbomber plus gratis box mee te pakken bij Freaksorthen, kom je uit op een gemiddelde van 63,75€ per box. Lijkt me een zeer nette prijs. Edit..... Als we dan toch doorrekenen 66,75€ incl benzine:p

Kees, dit kan toch helemaal niet? Want de Freak site is gesloten en gaat ook niet meer open dit jaar, dit allemaal vanwege al doorgeschoven bestellingen van de afgelopen 2 jaar maar ook nog wegens redenen zoals het misschien niet binnen krijgen van producten waar ze heel bang voor zijn. Ze willen aan het eind van het jaar geen gedoe hiermee. Ze schrijven; "Momenteel beschikken we al over een lijst met meer dan 25 producten die totaal niet uitgeleverd gaan worden." Dat is toch al wat, al had ik graag geweten wat dan, welke producten worden niet geleverd? Misschien is hier al een topic over, ga het eens opzoeken en anders misschien een topic openen. Oké, ik dwaal af, wat ik dus wil zeggen is dat je niet kunt hamsteren bij Orthen. :P

ik had al gereageerd in dit topic. Ja, ik zal gaan hamsteren, alleen niet dit jaar. Maar als er budget is, hoe klein dan ook, dan gaat dat op aan vuurwerk! Want je kunt nu in deze onzekere tijden niet genoeg vuurwerk hebben, want er komt eens een dag dat het verboden zal zijn en je weet niet in hoeverre dit zich gaat uitstrekken over Europa, al denk ik niet dat alle landen het gaan verbieden maar het is voor veel mensen ondoenlijk om bijvoorbeeld helemaal naar Polen of Tsjechië etc. te rijden. Dus om te antwoorden op de vraag, Ja ik zal gaan hamsteren.

Ja zeker wel! Ik stook niet meer dan enkele compounds en cakes per jaarwisseling. Ik heb her en der een veelvoud staan. Ik kan wel 3-4 jaar mee als ik wil. Ik ben ook nog niet klaar al willen mensen waar ik opsla niet echt over 25 kilo heen....Dat is nu een probleem want zelf heb ik daar ook geen zin in. Dus veel meer dan dit wordt het niet en dat had ik wel gewild...

Heb altijd de angst om te weinig te hebben, het is altijd zo dat ik op 1 januari weer 2 doosjes over heb gehouden.

Ja koopdrang heb ik echt wel, ik heb afgelopen maand echt als een gek besteld en moest mezelf even een halt toeroepen.
Ook doordat de prijzen flink zijn gestegen heb ik een flink hoger bedrag in mijn vuurwerk gestoken.

Ik ga juist het tegenovergestelde doen, alles moet op! Ik vertrek namelijk volgend jaar voor onbepaalde tijd met m'n vriendin per zeilboot op wereldreis, dus alles moet de deur uit. Ik was wel sowieso altijd al van het hamsteren, dus dat betekent dat er dit jaar een hoop van veel oude producten afgestoken gaat worden :D

Wat een mooi vooruitzicht Niels. Misschien wat extra lichtkogels/noodsignalen aan boord voor als je vuurwerkdrang hebt en de gelegenheid is er. En in China, mocht je daar belanden, natuurlijk wat leuk spul inslaan. :)

Wat een mooi vooruitzicht Niels. Misschien wat extra lichtkogels/noodsignalen aan boord voor als je vuurwerkdrang hebt en de gelegenheid is er. En in China, mocht je daar belanden, natuurlijk wat leuk spul inslaan. :)

Haha, misschien maar een aanhangboot regelen dan :angel:

We hopen met de eerste oud en nieuw in de Caribbean te zijn, als ik daar iets met vuurwerk kan doen verzorg ik daar uiteraard een mooi verhaal van.

Om trouwens niet te veel off topic te gaan, als ik niet weg was gegaan had ik zeker gehamsterd. Niet zo zeer vanwege de prijzen, maar vooral vanwege de angst op een verbod.

Back
Bovenaan