Grote steden willen aanpassing vuurwerkregels

Vraag ik me ook af. Van de Vuurwerkbranche hoor je echt weinig of niets tot op heden. En idd ben ik ook bang dat er vroeg of laat een algeheel verbod komt.:sad:

Ja dat de branche zich stil houdt begrijp iknwerkelijk niks van, onder het mom van ik stond er bij en keek er naar wordt hun bedrijf gesloopt. Snap het werkelijk niet het lijkt wel dat wij hier steviger mee bezig zijn als zij.
Kan er iemand van de branche dit uitleggen, rubro, Schuurmans, Lesli, Zeno enzv laat eens wat van je horen joh.

22-2 was in jaren 90 ook zo, werd het toen niet uitgebreid omdat het niet te controleren was? Het zou inderdaad goed zijn als de branch ook eens ging praten (als ze dat niet doen) met de overheid. Ik heb het gevoel dat die continue leugens van bonte en co vaak zonder tegenspraak als waarheid worden aangenomen.

Kwam toevallig dit bericht tegen van vorig jaar:
http://nos.nl/artikel/489248-gl-wil-strengere-vuurwerkregels.html
dit is precies wat die gemeenten nu voorstellen, gewoon bijna hetzelfde. Alsof gl hun enige adviseur is.

Nu.nl word ik met de dag echt steeds meer zat. Ze kunnen laatste tijd echt geen artikelen schrijven.

Goed, gemeenten mogen doen wat ze willen. Zolang de politie niks aan de criminaliteit doet heeft t totaal geen nut. Want daar ligt t probleem, niet bij t vuurwerk. De politie die niks doet en de straffen die te zwak/laag zijn.

Als er een verbod in mijn gemeente komt, blijf ik gewoon stoken, al kost t maanden cel, niemand houd me tegen op 31 december te genieten.

De vuurwerkbranche is hier uiteraard ook mee bezig.

Wat moet de vuurwerkbranche eraan doen,terwijl het probleem juist wordt veroorzaakt door verboden vuurwerk.

Probeer eerst het verboden vuurwerk helemaal aan banden te leggen,met het consumenten vuurwerk wordt niks gesloopt.

Nu.nl word ik met de dag echt steeds meer zat. Ze kunnen laatste tijd echt geen artikelen schrijven.

Goed, gemeenten mogen doen wat ze willen. Zolang de politie niks aan de criminaliteit doet heeft t totaal geen nut. Want daar ligt t probleem, niet bij t vuurwerk. De politie die niks doet en de straffen die te zwak/laag zijn.

Als er een verbod in mijn gemeente komt, blijf ik gewoon stoken, al kost t maanden cel, niemand houd me tegen op 31 december te genieten.

Kunt wel merken dat jij nog nooit gepakt bent.:D
Straffen zijn hoog genoeg,te gek voor woorden af en toe,probleem van politie is heel simpel een tekort aan mensen, Door de bezuinigen zijn er veel minder mensen,de regeltjes hier in Nederland als ze iemand op pakken zijn ze een week later nog aan het schrijven.
En ga zo maar door,ze komen niet eens aan dat werk toe,daarbij in die tijd dat ze aan het zoeken zijn kunnen ze ook bonnen schrijven (inkomsten) dus moet het op een blaadje gepresenteerd worden,verraders,meld misdaad anoniem.

En gemeente mogen niets zo maar doen,maar goed ook anders betaalden we ons blauw aan gemeente belasting en hadden we een gezamenlijke stook plek in 2014 :D

Wat moet de vuurwerkbranche eraan doen,terwijl het probleem juist wordt veroorzaakt door verboden vuurwerk.

Probeer eerst het verboden vuurwerk helemaal aan banden te leggen,met het consumenten vuurwerk wordt niks gesloopt.

Het laten zien dat er met legaal vuurwerk niets gesloopt kan worden,ipv al die leugens op zijn loop laten,en vuurwerk in zijn geheel een slechte naam te laten bezorgen.

Precies, de oorzaak is verboden vuurwerk. Nederland wil er maar niet aan dat een verbod op legaal vuurwerk niks gaat bijdragen aan een oplossing. Daar ligt jullie taak, want anders gaat jullie branche kapot. Jullie kunnen dit niet negeren, ook al is legaal vuurwerk niet het probleem.

Ik ben wel erg benieuwd wat jullie aanpak is. En wanneer we daar wat van horen?

Beste 500 gram, van wat ik uit een ander topic begreep hoort u/jij bij de branche?
Het probleem op zich ligt natuurlijk niet echt bij de branche, de grootste schade komt door hetgeen al verboden is.
Wat ik me afvraag is wat er vanuit de branche komt ten behoeve van het algemeen beeld wat wordt geschetst. Het is heel opvallend dat al 6 jaar lang dezelfde "feiten" ieder jaar anders worden uitgelegd, wat het beeld schetst dat de discussie zich uitbreid. Een beetje verdiepen in de berichten en je komt al snel tot de conclusie dat wat nu wordt geroepen 6 jaar geleden ook werd geroepen. Ik krijg soms het idee dat bonte in die jaren een zeer krachtige lobby heeft ontwikkeld die, vooral bij regionale omroepen en de NOS, veel gehoor heeft.
Hoewel het natuurlijk niet de hoofdtaak van de branche is, is beeldvorming toch heel belangrijk. Qua bereik is van het pro-vuurwerk kamp de vuurwerkbranche zelf de grootste groep die invloed kan uitoefenen en het grootste bereik en netwerk heeft. Ikzelf en vele anderen hebben op persoonlijke titel contact opgenomen met kranten, politici e.d., maar door de grote individualiteit hiervan heeft dit stukken minder effect dan als dit gebeurd door een grote organisatie. Er zijn immers ook veel positieve punten over de vuurwerktraditie te publiceren. Vandaar mijn opmerking :)

volgens mij snappen die gasten niet dat je 3 dagen nodig heb om voor 70 miljoen euro aan vuurwerk te verkopen als ik al zie dat het om 24:00 in de nacht al erg druk is. dan is het gewoon een onmogenlijke zaak

Vraag ik me ook af. Van de Vuurwerkbranche hoor je echt weinig of niets tot op heden. En idd ben ik ook bang dat er vroeg of laat een algeheel verbod komt.:sad:

De mensen van de vuurwerkbranche zijn hier heus ook wel mee bezig alleen die doen dat via de achtergrond en niet via de media of internet, maar ik snap je punt dat ze wel iets van hun mogen laat horen hoe hun over dit punt denken en wat zij er aan gaan doen om deze traditie te kunnen voortzetten

Weer zo'n lekker gevalletje klok/klepel van de naïeve lobby-gevoelige Haagse politiek, en de gemeentelijke wannabees die er achteraan hobbelen.

Niks geen vernielingen die met consumentenvuurwerk gebeuren, en overlast ook niet (behalve die ene cake de weken vantevoren). Alles gaat met illegaal, en met inperken van legaal vuurwerk begin je daar niks tegen.

Overlast, geweld, agressie tegen hulpverleners e.d. gaan allemaal onder invloed van alcohol (en drugs) en vooral in bepaalde steden. Niet landelijk overal in elke plaats en niet dóór vuurwerk (en zeker al niet het legale) maar mét vuurwerk. Zou er geen vuurwerk zijn, dan wordt er gegooid en vernield met stenen en andere dingen (zoals nu ook al gebeurt).

Het is geen hetze tegen vuurwerk maar tegen dat handjevol rotte appels (lees; imbecielen) die denkt met oudjaar de anarchistische bezopen bink te moeten uithangen. En de nogal karig behersende politici zijn zo wanhopig over hóe die mentaliteit en gedrag te veranderen, dat ze maar met hagel schieten en álle burgers een plezier ontnemen. "Als we ze onderdrukken, kijken hoe ze dan piepen. Liever angstige, slaafse robots dan zelfstandig- en vrijdenkende echte mensen, dan kunnen we die enkele rotte appel er beter uitpikken."

edit; Zal dit een reden zijn dat, tegen eerdere berichten in, niet meer importeurs met daylight-producten zijn gekomen?

Laatst bewerkt:

Op welke gronden is hier de branche mee bezig want wij als fans horen totaal geen geluiden uit die hoek. Wel misschien eens van een importeur dat wat zegt op een bijeenkomst maar niet zozeer in de media.

Het is een beetje net als Moslims. Er zijn tienduizenden goede Moslims in Nederland en de meeste Moskeeën deugen. Maar er zijn extremisten onder de Moslims en die halen elke keer de krant en het nieuws. De Moslims zelf vind ik ook te weinig afstand doen van hun radicale en nu ik het hier schrijf betrap ik me erop dat ik het ook doe. Ik schrijf: "Hun radicalen"

Bij vuurwerk is het niets anders. Het merendeels zijn goede nette mensen die gewoon met vuurwerk omgaat en legaal kopen. Er is een grote groep die illegaal kopen maar daarmee niet direct een grote last zijn. Er is wel een kleine groep radicale vuurwerk gebruikers die vuurwerk misbruiken. Ik denk dat de branche zichzelf hier heel erg van moet distantiëren. Een woordvoerder aanstellen die in programma's optreed en op kranten kan reageren en dan niet passief maar actief. Zelf kranten op hun fouten wijzen en bij incidenten zelf al contact opnemen dat het betreft om illegaal vuurwerk of zelfmaak vuurwerk en dit niets met onze vuurwerktraditie te maken heeft maar gewoon uitwas is dat hard aangepakt moet worden. En voornamelijk met gewonden en vandalisme want dat zijn de 2 gehate dingen met vuurwerk.

gemeenteraad. © anp.

Gemeenteraadsleden zijn niet ingenomen met het toenemend aantal regionale regelingen van diverse gemeenten. Van iedere tien raadsleden vinden zeven dat dergelijke regelingen zelfs een bedreiging voor de lokale democratie vormen. Dat blijkt uit een enquête in opdracht van Raadslid.Nu, de Nederlandse Vereniging voor Raadsleden.

Nederland telt ruim 400 gemeenten met in totaal 9017 raadsleden. Daarvan zijn er ongeveer 1200 lid van Raadslid.NU. De enquête werd onder alle ruim 9000 raadsleden uitgevoerd.

Ondanks de bezwaren vindt 68 procent dat gemeenten gemeenschappelijk regelingen moeten uitvoeren. De reden dat gemeenten steeds vaker terugvallen op dergelijke samenwerking is simpel: ze zijn niet meer in staat zelfstandig alle taken uit te voeren, onder meer omdat er te weinig ambtenaren zijn. Slechts 22 procent van de raadsleden denkt dat hun gemeente wél zelfstandig alle taken kan uitvoeren, zo wijst de enquête uit.

Ongeveer de helft van de raadsleden weet niet of regionale regelingen voor de eigen gemeente financieel gunstig of ongunstig zijn. De meesten vinden tevens dat er te weinig controle en invloed op dergelijke samenwerking is.

bron

Back
Bovenaan