Gronings Ontzet / Bommen Berend

Jammer Lars. Denk niet dat er veel zijn die met de trein gaan.
Ik ga zelf ook niet trouwens... Jammer, had me er wel op verheugd om heen te gaan dit jaar :p

Mensen die mogen schieten, veel succes. Anderen die wel gaan: veel plezier!

Ik fiets om 22u die kant op, probeer een plekje in de bocht naast de sluis te krijgen. Vermoed dat ik dan redelijk face to face met 't ponton sta. Voel me bijna verplicht nu om met m'n katerkop 20min met een mobieltje in m'n lamme poten te gaan staan filmen :( (kijk meer op tegen 't comprimeren achteraf om 'm op 't net te krijgen, totaal geen sjoege van)

haha heel goed richardus....uiteraard verwachten we van jou natuurlijk achteraf ook een uitstekend verslag van de show! :D

veel plezier!

doe me dan ff een gratis programmaatje waarmee je makkelijk bestanden kunt comprimeren, want dat kostte me vorig jaar heel wat hoofdbrekens

Als ik wist wat je bedoelde, en ik had het, dan had ik je natuurlijk geholpen. Iemand anders die hierbij kan assisteren of tips voor Richardus heeft?

Dat gaat wel lukken denk ik hoor :) Wat voor bestandstype komt er van je mobiel af? (PM anders even, om het hier ontopic te houden).
Bedoel je het vanaf je mobiel op de PC zetten en dan op internet, of meteen vanaf je mobiel op internet (in het laatste geval kan ik niet helpen).

Veel plezier en bedankt alvast voor het filmen Richard!

Ik ben er reeds geariveerd. Sta iets rechts van het poton. Bij het wijzer bord van de mc donalds.

Gaat goed mis hier vw is gestopt en allemaal politie en ambulance. Wordt nu omgeroepen dat er een techniche storing zou zijn.

Goed mis in de zin van vuurwerk ontploft of te vroeg of ongelukken?
Of uit voorzorg alle hulpverlening erbij?
Bah, dit moet je niet hebben.

greetzz

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103128

GRONINGEN - Het traditionele vuurwerk tijdens Bommen Berend kampte zaterdagavond met een technische storing. Op het zelfde moment rukten ambulances uit voor een gebroken been en iemand die onwel was geworden.

Dat leidde tot verwarring onder het aanwezige publiek. De twee ambulances hadden echter niets met de storing van het vuurwerk te maken zo laat de politie via Twitter weten: "#bommenberend #feestinstad #050 vuurwerk ligt stil door stroomstoring. Ambulance rijdt ivm gebroken been en ander voor onwelwording".

De politie onderzoekt de oorzaak van de storing. Burgemeester Rehwinkel van Groningen heeft inmiddels laten weten dat het vuurwerk door de storing geen vervolg meer krijgt: "Vuurwerkshow wordt niet vervolgd door technische storing, svp rustig naar huis gaan."

Meer informatie volgt.

ps. vuurwerkbieb.nl was aanwezig bij de show in Harlingen, beelden volgen zsm.

Jammer hoor. Niet alleen voor het publiek, maar ook voor Dieter en de rest die toch heel wat uurtjes met de opbouw bezig zijn geweest, zelfs afgelopen nacht.

Blamage. Pijnlijk.

Het vuurwerk begon mooi; veel mines (ook vette knalmines) en singleshots, ongelooflijk wat nog mogelijk is op ongeveer 50-75m. afstand van publiek! Er was een rek op het ponton gemonteerd, wat je normaal ziet bij concerten waar dan licht op gemonteerd is. Daarop werden 'fonteinen' in vierkant vorm afgestoken, en ook rechts een dikke fontein. Alleen rechts...toen vermoedde ik dat links iets mis ging, welk vermoeden door een later missend effect versterkt werd.

Waaiervormige singleshots bleven érg lang branden... rechts tot in de bomen (nét langs een flat) links tot bijna? in 't publiek. Even daarna kwam een ambulance langs en viel de show stil, na nog maar een paar minuutjes in de show.

Er werd een technische storing gemeld. Druk werd de bedrading langsgelopen, het publiek begon te mokken (Grunnegers hè); 'hey, dit is nog nooit gebeurd' en dat klopt. Ik kom al sinds m'n kleuterjaren naar dit vuurwerk en 't is m'n enige showtje in 't jaar en het is altijd gewoon doorgelopen...

Shame on Azuma zou je denken? Technische storing? 'systeeem wil niet meer opstarten' was de uiteindelijke mededeling. Was dat het wel echt? Want vlak daarvoor werden de mensen in de nabij gelegen flat gevraagd van 't balkon te gaan, en naar binnen. Ik moest aan die tail denken die hen miste...

Was het een technische storing, of waren de autoriteiten plots huiverig? Ik wacht op Dieter z'n verhaal. Super***lig dat het zo moest lopen, niet alleen voor de massaal aangelopen Groningers voor wie dit de enige show in 't jaar is, maar zeker ook voor de pyrotechnici die zo keihard gewerkt en onderhandeld hebben om dit toch enigszins mogelijk te maken.

Ligt het aan Azuma, dan is het zakelijk gezien pijnlijk. Ik wens elk individu daar gouden bergen en alle geluk hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar zakelijk gezien kan dit de ondergang van een bedrijf betekenen (ik hoop dat ik overdrijf).
Ligt het aan de autoriteiten, dan is het de schuld aan City Club die o zo nodig het vuurwerk terug naar de binnenstad wilde hebben om zo nodig meer drankomzet te genereren...

Volgend jaar weer Wagenvoort in 't Stadspark? Hoe gaat dit aflopen? Ben heel benieuwd naar Dieters verhaal. Ik vind het sowieso net zo ***lig voor hen als voor mezelf en alle Groningers!

Bedankt voor je verhaal Richard. Goed om het ook van een andere kant te horen.
Laten we hopen dat er niks ergs gebeurd is en het echt een storing was.

Ik hoop dat er niks door 't vuurwerk gebeurd is maar ik hoop ook dat het geen technische storing was...noch autoriteiten die neuzelen...ik hoop gewoon dat het gewoon was doorgegaan :( 't is gewoon *****

Vuurwerk Bommen Berend afgelast

Vuurwerk Bommen Berend afgelast

Het traditionele vuurwerk dat Groningens Ontzet afsluit is zaterdagavond afgelast. De oorzaak is een technische storing.
Het vuurwerk begon rond 22.45 uur. Na een kwartiertje werd het stilgelegd en waren er verschillende sirenes van ambulances te horen. In het publiek was er iemand onwel geworden en een ander iemand had een gebroken been opgelopen.

Burgemeester Peter Rehwinkel heeft via Twitter opgeroepen rustig naar huis te gaan.

Verdere informatie volgt nog.

bron : http://www.oogtv.nl/2011/08/vuurwerk-bommen-berend-afgelast/

Stroomstoring... I wish! Vroeger gingen de lantaarnpalen uit als 't vuurwerk begon maar nu hinderde dat licht elke opname! Als het stroomstoring was, dan was dat enkel tussen de regelkamer van Azuma in 't gebouw van de roeivereniging en 't ponton beneden!

Wat jammer dit te lezen zeg!
Ik hoop dat Dieter, of iemand anders die er meer over kan en wil vertellen, ons wil inlichten wat er nu precies gebeurd is.
Al kan ik mij zeer goed voorstellen dat men nu eerst bezig is bij te komen van de enorme kater die men er ongetwijfeld van zal hebben na al dat werk wat er aan vooraf is gegaan...

Back
Bovenaan