Groningen 28-08-2008

28 Augustus 2008 Vuurwerk tijdens het Groninger ontzet (Bommen Berend)

Waar: Groningen
Geschoten door: Wagenvoort vuurwerk
Wat: Prof vuurwerk
Waar;: drafbaan
Tijdstip: omstreeks 22.30 uur
Wanneer: 28 augustus 2008
webinfo: www.feestinstad.nl (update voor 2008 komt later)

De jaarlijkse viering van het Groningens Ontzet op 28 augustus herinnert aan het mislukte beleg van de stad door de bisschop van Münster (Bommen Berend) in 1672.

Tip: Vinnie (van FPM)

Zie hier de topic van de show in 2007: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=3036&highlight=groningen

Jhup op 3 min :) Waren overigens meer was 1 niet afgegaan en die hebben ze 1 min na de show ontstoken :)

Ik ging er normaal elk jaar heen maar heb het nu al 3x moeten missen door vakantie. Als alles als gepland gaat, ga ik het dit jaar wel weer meemaken. Vroeger bij het museum was pas cool, stond je nog best dichtbij...maar ja, dat mag natuurlijk niet meer. Wel cool trouwens dat er zo groot geschoten wordt, nooit geweten, en zelfs cylinders...muchos coolos. I'm there, vlak na Knokke-Heist, lekker vergelijken :p:D:wink:

Ik ging er normaal elk jaar heen maar heb het nu al 3x moeten missen door vakantie. Als alles als gepland gaat, ga ik het dit jaar wel weer meemaken. Vroeger bij het museum was pas cool, stond je nog best dichtbij...maar ja, dat mag natuurlijk niet meer. Wel cool trouwens dat er zo groot geschoten wordt, nooit geweten, en zelfs cylinders...muchos coolos. I'm there, vlak na Knokke-Heist, lekker vergelijken :p:D:wink:

Ik heb nog foto's en filmpies van vroeger toen wagenvoort het vuurwerk schoot vanaf het museum tegen over het station in het centrum .
tjaa dat waren de goeie oude tijden

Het is heel erg ver maar zo te horen is het echt een grandioze show, ik zou er best bij willen zijn maar denk niet echt dat ik daar vervoer voor kan krijgen vanuit Rotterdam.

Is die show zo kicken dat jullie dat er voor over zouden hebben vanuit Rotterdam want dan zorg ik dat ik er bij ben :rolleyes:

Ja, dat is 'ie. Vind ik dan. Ik heb de film van vorig jaar onlangs nog bekeken, en dat was toch behoorlijk vet. Bekijk hem zelf ook eens, en maak daarmee, en het beloofde kaliber, je keuze.
Het is in Groningen altijd een grote trekpleister. De weg naar de drafbaan, door het park, is vol met een dikke stroom mensen die het vuurwerk gaan bekijken. Erg gezellig, en altijd erg mooi.
Let wel ff op of je nog wel terugkomt, als je met de trein bent. Laatste richting 't westen gaat al om half 11, meen ik...

Ja, dat is 'ie. Vind ik dan. Ik heb de film van vorig jaar onlangs nog bekeken, en dat was toch behoorlijk vet. Bekijk hem zelf ook eens, en maak daarmee, en het beloofde kaliber, je keuze.
Het is in Groningen altijd een grote trekpleister. De weg naar de drafbaan, door het park, is vol met een dikke stroom mensen die het vuurwerk gaan bekijken. Erg gezellig, en altijd erg mooi.
Let wel ff op of je nog wel terugkomt, als je met de trein bent. Laatste richting 't westen gaat al om half 11, meen ik...

om 22.04 uur zelfs :shocked:
Dus dan zal ik een slaapplek of vervoer moeten regelen ik probeer er bij te zijn!

De show is wel elk jaar (bijna) hetzelfde. Dus als je er vorig jaar ook geweest bent zou ik eens nadenken of je nog een keer wil. :)

Ik ben er twee keer achter elkaar geweest, maar ik vond er toch wel verschil inzitten hoor.. Maar misschien omdat ik nog niet vaker ben geweest..
Dit jaar ga ik gewoon weer, ook al is het misschien elk jaar ongeveer hetzelfde; het is zeker de moeite waard!

DONDERDAG 28 AUGUSTUS, 22.45-23.05 UUR, DRAFBAAN STADSPARK

Groots briljant vuurwerk op muziek

Op de Drafbaan in het Stadspark zal als vanouds het groots briljant vuurwerk worden afgestoken. Voorafgaand aan en na afloop van het vuurwerk vindt op de drafbaan het Bommen Berendmuziekfestival plaats.

Rolstoelen
Tijdens het vuurwerk zal een ruimte voor rolstoelgebruikers vooraan bij de dranghekken zijn gereserveerd.

Collecte
Voorafgaande aan het vuurwerk zal er door Volksvermaken worden gecollecteerd. De opbrengst van de vrijwillige giften van het publiek zal door Volksvermaken gebruikt worden om volgend jaar opnieuw een groots en briljant vuurwerk gratis aan te bieden. De collectanten gaan gekleed in een duidelijk herkenbare trui van Volksvermaken.

Toegankelijkheid
Het vuurwerkterrein is uitsluitend bereikbaar via de beide Concourslanen en de tijdelijke opening in de omheining langs de ringweg. De rest van het Stadspark (dus ook vanaf de kant van de camping en het witte bruggetje) is afgesloten in verband met de veiligheid.

De Laan 40-45 (ringweg) gaat om 21.00 uur tussen afslag Peizerweg WZ. en de kruising met de Leonard Springerlaan dicht voor het verkeer. Om 00.30 uur gaat de ringweg weer open voor het verkeer.

Voetgangers
Voetgangers kunnen gebruik maken van de ringweg om vanaf de Peizerweg en vanaf de Leonard Springerlaan naar de drafbaan te gaan en na het programma weer terug.

Fietsenstalling
Fietsen kunnen vanaf de Paterswoldseweg op de Concourslaan NZ tot aan de tunnel onder de ringweg in de rekken worden geplaatst en in de bewaakte fietsenstalling direct na deze tunnel. Voorbij deze bewaakte fietsenstalling worden geen fietsen meer toegelaten ivm de veiligheid bij de massale uittocht na afloop van vuurwerk cq Bommen Berendfestival.

Kom niet per auto
Het publiek wordt afgeraden om per auto te komen in verband met filevorming en derhalve lange wachttijden. Wie toch met de auto wil komen: deze kunnen worden geparkeerd rondom Martiniplaza, de parkeergarage en parkeervakken achter de kantoren aan de Leonard Springerlaan.

Geen glaswerk

In verband met het risico van verwondingen voor mens en dier (de paarden die op de drafbaan zijn gehuisvest) zal het niet zijn toegestaan glaswerk (flesjes en/of glazen) mee te nemen naar de drafbaan.

vuurwerk%20A.jpg

@ RAlph

ooo.... heb jij inside informatie dan?
Echt soms moet ik gewoon even zeggen *** niet zo stom!!!!

Je bent er waarschijnlijk twee keer geweest.
Show is dit jaar totaal anders als vorig jaar.

In het vervolg zou het fijn zijn als je de informatie die je hier plaats op ware feiten laat berusten.

Groet,

Frank

Wat Ralph zeg klopt anders wel in grote gedeelten dat het elke jaar weer veel dezelfde scenes inzitten! want ik heb het nu al zekker 4 jaar achter elkaar gezien en er komen veel dezelfde muziek style en scenes in terug elk jaar. Maar desondanks is het toch de moeite om erheen te gaan.

Maar laat die organisatie eens de muziek eens ZACHTER!!!! zetten :bonk: elk jaar weer het zelfde verhaal de muziek voor de show is normaal volume en tijde de show zelf gaat het zo hard dat een 3 inch salute nog maar net te horen is :bonk:

Ik ben er iig wel weer erbij altijd de moeitje waard gezien het toch 1 van de grootste show in iig het Noorden is :p

Muziek is idd altijd keihard.. Maja, meestal past de muziek wel goed en de show opzich is ook erg goed!:)

Maar laat die organisatie eens de muziek eens ZACHTER!!!! zetten :bonk: elk jaar weer het zelfde verhaal de muziek voor de show is normaal volume en tijde de show zelf gaat het zo hard dat een 3 inch salute nog maar net te horen is :bonk:

Je zegt het zelf al de organisatie, daar gaan we niet over.
Wel weet ik dat we Zelf een nieuwe muziekband hebben samengesteld voor Groningen en die is echt goed. Vorig jaar was de muziek wel hetzelfde als Lelystad.

Tuurlijk zitten er gelijksoortige elementen in maar de show is nog nooit hetzelfde geweest, ook niet bijna.

groet,

Frank

Ja maar jullie zijn wel de degen die met de Organisatie kunnen overleggen neem ik aan ;) dus jullie kunnen dat ook vermelden aan hun want soms is het echt geen pretje meer om vooraan te staan.

Maar ik zal zien wat het dit jaar wordt je zal me wel weer zien rondlopen bij de setup denk ik :) En savonds zal ik weer bij de show zijn als het tenminste droog is want 28 aug is een beruchte dag haha

Back
Bovenaan