GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Buiten Nederland België, (Duitsland) wordt er niet gesproken over een verbod op vuurwerk in Europa. Dus een algeheel verbod in Europa ben ik absoluut niet bang voor.

Toch grappig om dit te lezen van Halsema 🤣
Erg ongeloofwaardig....

Bekijk bijlage 1809151
Inderdaad terwijl ze met t lokale vuurwerkverbod in Amsterdam precies t zelfde doet. Ze wijkt af van landelijk beleid dat er van 18.00 tot 02.00 legaal consumentenvuurwerk vuurwerk mag worden afgestoken, deze mensen die dit willen volgen gewoon de landelijke wet. Alleen omdat zij, en haar partij vuurwerk al jaren willen verbannen gaat ze hier wel hun mening doordrukken.

Pff wat een ellende dat wachten. Voor mijn gevoel worden er achter de schermen nu allerlei dealtjes gemaakt om tot een meerderheid voor een verbod te komen. Horen ook helemaal niks van HVLV. Zullen ongetwijfeld hard voor ons bezig zijn, maar een update zou wel fijn zijn.

Hopen dat het allemaal goed komt!

Pff wat een ellende dat wachten. Voor mijn gevoel worden er achter de schermen nu allerlei dealtjes gemaakt om tot een meerderheid voor een verbod te komen. Horen ook helemaal niks van HVLV. Zullen ongetwijfeld hard voor ons bezig zijn, maar een update zou wel fijn zijn.

Hopen dat het allemaal goed komt!
Wij moeten het niet groter maken dan het is.

Een eventueel vuurwerkverbod is voor ons wel belangrijk, maar voor een hele grote groep echt geen prio.

Volgens mij komt e.e.a. in week 13 weer aan bod volgens de agenda van de 2e kamer, dan weten we hopelijk meer.

Ze zijn gewoon in een tijdperk beland, waarin pijnvrije oplossingen (of verder vooruitschuiven) niet meer mogelijk zijn. Dan is politiek bedrijven of beleid maken ook niet leuk meer. Snap het dat er mensen kappen.

En voordat iedereen naar Rutte gaat wijzen, de zaadjes van deze ellende zijn al ver voor zijn tijd geplant. En ja, ook hij heeft verzuimt er iets mee/aan te doen.
En het boeltje wat er nu zit, is ook niet bekwaam om het op te lossen. En het wrange is, na nieuwe verkiezingen óók niet.

Er is zoveel meer aan de hand dan vuurwerk...

Maar uiteraard toch benieuwd wat er uit komt deze maand.

zag bij plenaire debatten op 28 maart het wetsvoorstel staan, zal dus in die week zijn ergens
Voor die week 11 staat het op de voorlopige agenda, zoals zwelgje hierboven ook al aangaf.

De datum 28 maart die jij noemt is op vrijdag en dan zijn er, net zoals op alle maandagen en vrijdagen, geen plenaire debatten.

Het debat zal dan dus op dinsdag 25, woensdag 26 of donderdag 27-03 worden vervolgd, mits het definitief ingepland wordt voor die week.

Voor die week 11 staat het op de voorlopige agenda, zoals zwelgje hierboven ook al aangaf.

De datum 28 maart die jij noemt is op vrijdag en dan zijn er, net zoals op alle maandagen en vrijdagen, geen plenaire debatten.

Het debat zal dan dus op dinsdag 25, woensdag 26 of donderdag 27-03 worden vervolgd, mits het definitief ingepland wordt voor die week.

zeg k toch ook ergens in die week, en praat gewoon normaal met je zwelgje praat ook niet zo over jou

Back
Bovenaan