Letterlijk iedereen weet dat zo'n uitzondering een wassen neus is. Nauwelijks burgermeesters die een ontheffing gaan geven, weinig animo in steden en als het al zo ver komt dan sta je daar met je achterlijke veiligheidsvoorschriften waar je jezelf voor in allerlei bochten moet wringen onder sfeerloze omstandigheden op een sneue locatie te stoken. Dat doe je één keer en dan heb je het wel gezien. Op andere plaatsen loopt het nog net zo uit de hand, of erger vanwege de enorme toename van zwaar spul, het verbod gaat nooit meer van tafel en de uitzondering wordt ook geschrapt want "zo is het nog niet te handhaven".
Een dikke vinger naar de normale mens en alle nog steeds vrij spel voor het hersenloze afval dat in onze samenleving handvatten verstrekt om alles maar te verbieden. Het gaat tegen mijn principes in maar ik lach de penis uit de pantalon als er op elke hoek van de straat shells geschoten worden. Dat neemt overigens niet weg dat ik het bestoken van hulpverleners of mensen en dieren in het algemeen onder alle omstandigheden niet toelaatbaar vind en van mij mogen ze op dat soort volk met scherp schieten, dat bespaart de samenleving dan ook weer alle juridische en penitentie gerelateerde kosten.