Ik zie op de site dat hij gewoon verworpen is.volgens mij zoals ik op de 2e kamer lees bij moties is deze motie aangenomen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik zie op de site dat hij gewoon verworpen is.volgens mij zoals ik op de 2e kamer lees bij moties is deze motie aangenomen
[email protected]
Vuurwerkwoordvoerder VVD. Ook maar een berichtje gedaan.
Zie ook https://www.vvd.nl/evenementen/landelijk-vuurwerk-overleg-2/
HVLV overigens niet op de sprekerslijst bij deze bijeenkomst, i.t.t. BPN (Leo Groeneveld).
[email protected]
Vuurwerkwoordvoerder VVD. Ook maar een berichtje gedaan.
Zie ook https://www.vvd.nl/evenementen/landelijk-vuurwerk-overleg-2/
HVLV overigens niet op de sprekerslijst bij deze bijeenkomst, i.t.t. BPN (Leo Groeneveld).
klopt, het is gewoon een discussieDit is toch alleen voor inpute vd leden over dit onderwerp. Er worden geen besluit over standpunten enzo genomen?
Wel een discussie die een richting gaat bepalen en waar dus heel veel van af gaat hangen....dus "gewoon" een discussie is het niet..klopt, het is gewoon een discussie
Vanwege een ziekenboeg thuis ben ik helaas verhinderd om te gaan.Zijn er nog mensen die er vanavond naar toe gaan ?
PvdA/GL in Hattem probeert wanhopig landelijk politiek te beïnvloeden. Opvallend zijn de zwakke argumenten in de motie..
Gemeenteraad buigt zich 3 februari over motie vuurwerkverbod
Door
de nieuwsredactie
-
3 februari 2025
Jaap van Tiel, PvdA/GroenLinks en Erwin Kwakkel, D66, hebben samen de motie ‘vreemd aan de orde van de dag’ ingediend met als onderwerp het kabinet en de Tweede Kamer met spoed een brandbrief te sturen met betrekking tot een landelijk verbod consumentenvuurwerk. Over de motie zal vanavond 3 februari tijdens de gemeenteraadsvergadering gestemd worden.
Een motie is vreemd als de motie gaat over een onderwerp dat niet op de agenda van de raad staat maar waarvan de indieners vinden dat deze toch behandeld moet worden. Het heet dan een ‘motie vreemd aan de orde van de dag’. Meestal gaat het om een actueel onderwerp of een onderwerp met spoed.
Landelijk
Onder andere de miljoenenschade en het feit dat handhavers en hulpverleners belemmerd en mishandeld worden met vuurwerk was aanleiding om deze motie op de agenda van de gemeenteraadsvergadering te krijgen.
Eerder was er landelijk al een gezamenlijke oproep van burgemeesters van veel grote en kleine gemeenten, politie en hun Centrale Ondernemingsraad en politiebonden, alle ziekenhuizen, patiëntenverenigingen, maatschappelijke- dierenwelzijnsorganisaties en landelijke politieke partijen etc. die (vaak al jaren) oproepen tot een landelijk vuurwerkverbod.
Inmiddels is 65% van de bevolking voor een vuurwerkverbod.
De motie roept op om met spoed een brief te sturen naar het kabinet en de Tweede Kamer in verband met behandeling van een nieuw voorstel voor een landelijk vuurwerkverbod dat op 19 februari in de Tweede Kamer wordt behandeld. De brief heeft als doel de landelijke politiek aan te moedigen om wetgeving of andere maatregelen in te voeren die bijdragen aan een veilige en gezonde omgeving voor alle inwoners van Nederland.
De motie: https://raad.hattem.nl/Reports/Docu...cumentId=8d440d8f-8265-48f0-a4a1-482cabf7310d
![]()
Motie vuurwerkverbod door gemeenteraad aangenomen - RTV Hattem
Jaap van Tiel, PvdA/GroenLinks en Erwin Kwakkel, D66, hebben samen de motie ‘vreemd aan de orde van de dag’ ingediend met als onderwerp het kabinet en de Tweede Kamer met spoed een brandbrief te sturen met betrekking tot een landelijk verbod consumentenvuurwerk. Over de motie is 3 februari...rtvhattem.nl
HVLV is aanwezig...Hvlv had in het rijtje moeten staan en een vervanger voor Leo Groeneveld, die heeft wel bewezen niet geschikt te zijn voor deze functie de afgelopen jaren..
gelukkig want die leo heb ik niet erg veel vertrouwen inHVLV is aanwezig...
Wat een topper die Jan, ik vind dat hij een sterk stuk heeft geschreven! Hij noemt ook een goede reden voor het verruimen van de afsteektijd naar 10 uur zoals die altijd geweest is."Heel verhaal"
Sowieso fijn om te zien dat na de liefhebbers en de branche nu ook de winkeliers al dan niet via de sVnc in opstand komen. Ik zal zelf dan wel een gekleurde bril op hebben, maar deze verhalen zijn toch een stuk beter onderbouwd dan al die oproepen van burgemeesters, linkse gemeenteraden en politie vakbonden.Wat een topper die Jan, ik vind dat hij een sterk stuk heeft geschreven! Hij noemt ook een goede reden voor het verruimen van de afsteektijd naar 10 uur zoals die altijd geweest is.