GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Hoe zo ‘overweeg’ als je denkt dat er iets te bereiken valt bij die man? Ben je dan so wie so al niet wat aan de late kant?

Ooit gelezen dat elke mail aan een Tweede Kamerlid staat voor een x-aantal stemmers. Was een groot getal, liep in de duizenden. Kan de betreffende tekst helaas niet meer vinden. Voor mij staat in ieder geval vast dat elke mail een sterke signaalfunctie heeft.

En al zou het nutteloos zijn, en door politici als irritant worden beschouwd: ik hoef mij zelf later niet te verwijten dat ik erbij stond en er naar keek.

Overigens denk ik dat er genoeg politici rondlopen die wel degelijk gevoelig zijn voor de stem van het volk, uit electorale overwegingen.

Zo zat ik een jaar of tien geleden rond de tafel met drie gemeenteraadsleden, van lokale anti-vuurwerkpartijen. Op uitnodiging van de fractievoorzitter van GroenLinks, die ik had benaderd (per mail, jawel). Overige twee partijen: SGP en … jawel, de VVD. Inmiddels is de lokale VVD al een paar jaar tegen een vuurwerkverbod, omdat er stemmen te winnen waren. Opportunisme pur sang.

De mevrouw met wie ik destijds om de tafel zat, maakt overigens inmiddels deel uit van de Tweede Kamerfractie van de VVD …
Stuifie bedoelt het goed he

Mij niet gezien, waarom niet? Omdat er in dit wereldje veel te veel niet al te snuggere figuren zitten waar ik niet mee geassocieerd wil worden. Ik kan je op een briefje geven dat de zware knallers dan vrolijk rondgestrooid worden. Sommige lui grijpen elke mogelijkheid aan om te rellen.

Mocht dat verbod er ooit komen dan mogen ze wat mij betreft dan helemaal los gaan. Dat interesseert me dan niet meer. Kilo knallers in de aanbieding, eens kijken of de overheid dat leuk vind
Ik begrijp je angst en hij is terecht helaas. Maar het hoeft niet eens zo n lange demonstratie te zijn.
Je zou met zijn allen ergen af kunnen spreken op een plek waar je bijvoorbeeld een groot spandoek ophangt en je direct verspreiden in de menigte. Lekker onvoorspelbaar en ongrijpbaar.

Carbid in de woonwijk zal ook wel lekker klappen denk?? Giga vreugdevuur met autobanden erop. Heerlijk
Ckers en dat niet alleen, der bint ook van die apparaten te koop die enorme knallen geven wordt gebruikt bij optredens weet de naam ff niet. Die mot der komen puur voor lijers die denkendan rust te hebben met het verbod.

TERREUR int👂

Laatst bewerkt:
Dit ga je denk ik sowieso krijgen. Grote vreugdevuren met allemaal gedroogde kerstbomen erop. In no time staat daar de hulpverlening, hele wijk in de olie en aan de snuif of whatever ze gebruikt hebben.. Dan worden het ook gewoon rellen. Worden er stoeptegels gegooid ipv vuurwerk.

En dan zal de politiek toch verbaasd zijn.. hoe is het mogelijk met een verbod?
Jajajajajaja gnagnaaaaa🤗✊

Ik begrijp je angst en hij is terecht helaas. Maar het hoeft niet eens zo n lange demonstratie te zijn.
Je zou met zijn allen ergen af kunnen spreken op een plek waar je bijvoorbeeld een groot spandoek ophangt en je direct verspreiden in de menigte. Lekker onvoorspelbaar en ongrijpbaar.
Het kan veel gemakkelijker heb dat al vaker gezegd maar de gemiddelde freak hier durft het niet want ooehh tja dan komen we alleen maar int negatieve daglicht. O M G 🔔 this is your wakeup call📣

*Maak een bericht/lap tekst op bijvoorbeeld sociaal media waarom tot deze aktie wordt overgegaan, laten zien dat afsteken normaal kan zonder de ellende. Etc. Etc.

*Datum plannen + Tijdstip

*Steek 1 cake/compound

We slopen niets, tis een schreeuw om gerechtigheid.

maar komt er een verbod (wat ik niet hoop) heb je van die pipos die stenen gaan gooien autos in de fik steken grote vreugde brandjes maken en... molotovs naar agentjes gooien en zelfmaak zooi.... dus ik zie het lijk al drijven dat het compleet uit de hand kan lopen en mensen door de "Betutteling" ongehoorzaam of rebels worden :P

hopelijk geen verbod want we willen allemaal nog van deze mooie traditie genieten en uit de hand gelopen hobby :D
maarja ik ben altijd huiverig geweest vanaf dat corona verbod dat ze het er zo doorheen drukken
en hoop dat dat ook niet gebeurd..

maar komt er een verbod (wat ik niet hoop) heb je van die pipos die stenen gaan gooien autos in de fik steken grote vreugde brandjes maken en... molotovs naar agentjes gooien en zelfmaak zooi.... dus ik zie het lijk al drijven dat het compleet uit de hand kan lopen en mensen door de "Betutteling" ongehoorzaam of rebels worden :P

hopelijk geen verbod want we willen allemaal nog van deze mooie traditie genieten en uit de hand gelopen hobby :D
maarja ik ben altijd huiverig geweest vanaf dat corona verbod dat ze het er zo doorheen drukken
en hoop dat dat ook niet gebeurd..
Laat het dan ook maar flink uit de klauwen lopen💪😛.

Toch wel typisch dat met het meest rechtse kabinet in tijden, een poging tot verbod kansrijker lijkt dan ooit.

Ik lees hier veel gevit op links, maar als er met dit kabinet daadwerkelijk een verbod doorkomt kun je beter naar rechts wijzen.

Ik heb de goede hoop dat er nog wel wat kruit over is om nog een aantal pogingen af te wenden.

Verder eens met de rest, dat ook ik siervuurwerk zal blijven afsteken zolang het te krijgen is. Maar dat zal met de jaren na een verbod steeds moeilijker en vervelender worden.

Toch wel typisch dat met het meest rechtse kabinet in tijden, een poging tot verbod kansrijker lijkt dan ooit.

Ik lees hier veel gevit op links, maar als er met dit kabinet daadwerkelijk een verbod doorkomt kun je beter naar rechts wijzen.

Ik heb de goede hoop dat er nog wel wat kruit over is om nog een aantal pogingen af te wenden.

Verder eens met de rest, dat ook ik siervuurwerk zal blijven afsteken zolang het te krijgen is. Maar dat zal met de jaren na een verbod steeds moeilijker en vervelender worden.
Je eerste alinea, precies dat!! Zeer wrang en ongelooflijk.

Had met de vorming van het rechtse kabinet omtrent tradities ook wel verwacht dat we nu wat rustigere jaren zouden krijgen i.r.t. een vuurwerkverbod. Ieder jaar heb je die propaganda natuurlijk ma had hem nu echt wel minder verwacht.

Ene kant heb ik zoiets laat ze het maar verbieden, dan zien ze pas echt wat voor een klere bende het gaat worden. Ik begrijp werkelijk niet dat men de gedachten heeft dat zodra het VW verboden is de jaarwisselingen rustig worden. Hoe ver sta je dan van de werkelijkheid af?

• Like
Waarderingen: BENZ
Back
Bovenaan