Waltr
VWC lid
Stuifie bedoelt het goed heHoe zo ‘overweeg’ als je denkt dat er iets te bereiken valt bij die man? Ben je dan so wie so al niet wat aan de late kant?
Ooit gelezen dat elke mail aan een Tweede Kamerlid staat voor een x-aantal stemmers. Was een groot getal, liep in de duizenden. Kan de betreffende tekst helaas niet meer vinden. Voor mij staat in ieder geval vast dat elke mail een sterke signaalfunctie heeft.
En al zou het nutteloos zijn, en door politici als irritant worden beschouwd: ik hoef mij zelf later niet te verwijten dat ik erbij stond en er naar keek.
Overigens denk ik dat er genoeg politici rondlopen die wel degelijk gevoelig zijn voor de stem van het volk, uit electorale overwegingen.
Zo zat ik een jaar of tien geleden rond de tafel met drie gemeenteraadsleden, van lokale anti-vuurwerkpartijen. Op uitnodiging van de fractievoorzitter van GroenLinks, die ik had benaderd (per mail, jawel). Overige twee partijen: SGP en … jawel, de VVD. Inmiddels is de lokale VVD al een paar jaar tegen een vuurwerkverbod, omdat er stemmen te winnen waren. Opportunisme pur sang.
De mevrouw met wie ik destijds om de tafel zat, maakt overigens inmiddels deel uit van de Tweede Kamerfractie van de VVD …