GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Hoop niet dat het klappen gaat want dat wetsvoorstel moet toch een keer van tafel af, welke kant het ook op mag vallen.

Klapt het wel dan is het redelijk zuur want dan blijft het liggen en kunnen de mensen die zo goed bezig zijn(de toppers voor behoud traditie weer opnieuw beginnen) zou zuur zijn.

Peilingen zeggen niet zo heel veel, kunnen goed ervoor staan, stemgedrag wijst het wel weer uit. Kortom om de peilingen zou ik me geen zorgen maken zeggen niets.

Op RTL nieuws vanmorgen werd ook vermeld dat ingewijden in de VVD er rekening mee houden dat er gedraaid zal worden. Dus het verhaal van de winkelier sluit hier goed bij aan. Ziet er helaas niet positief uit!
Ik denk dat we niet te voorbarig moeten zijn. Zal de VVD ooit gaan draaien? Zeker weten. Maar ik zie nu geen aanleiding om na hun standpunt van twee weken geleden alsnog te draaien. Toen dachten we dat ook. In de tussentijd is er niet veel veranderd.

Mijn gevoel zegt dat de VVD tegen het wetsvoorstel stemt, maar wel iets zal bewegen. Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen door een motie te steunen van CDA, ChristenUnie en SGP die het kabinet oproept een variant met buurtcoöperaties te onderzoeken. Gaat nooit werken, dat weten we, maar dan laten ze zien wel te bewegen.

Ik denk dat we niet te voorbarig moeten zijn. Zal de VVD ooit gaan draaien? Zeker weten. Maar ik zie nu geen aanleiding om na hun standpunt van twee weken geleden alsnog te draaien. Toen dachten we dat ook. In de tussentijd is er niet veel veranderd.

Mijn gevoel zegt dat de VVD tegen het wetsvoorstel stemt, maar wel iets zal bewegen. Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen door een motie te steunen van CDA, ChristenUnie en SGP die het kabinet oproept een variant met buurtcoöperaties te onderzoeken. Gaat nooit werken, dat weten we, maar dan laten ze zien wel te bewegen.
ik heb ook zo een gevoel dat ze nu tegen stemmen en verder willen kijken hoe het in de toekomst kan veranderen met oud en nieuw

Het is voor ons liefhebbers niet prettig meer om deze berichten dag in dag uit te lezen. De berichten die je gedachten op hol doen laten slaan.
Ik leef al een paar weken tussen hoop en vrees. Een eventueel verbod zal er voor mij persoonlijk dan ook enorm inhakken. Ik hoop vurig dat er geen verbod komt en dat het gezonde verstand zegeviert. Mijn waardering gaat uit naar een ieder die onze Traditie een warm hart toedraagt en dan met name HVLV. Jongens wat doen jullie een hoop goed werk. Chapeau!!!

Een verbod zal een grote impact hebben op de hobby.
Het is toch iets waar je een jaar lang mee bezig bent, en naar de laatste 3 dagen van het jaar toe leeft.
Als dit straks misschien weg is...hoe beleef ik dan bijvoorbeeld kerst?
Kerst is voor mij ook het aanloopje naar oud en nieuw,en dan weet je...er is niets meer na kerst...geen afhaaldagen,geen oudjaarsavond met overal vuurwerk...ik wil er eigenlijk niet eens aan denken🥲

Laten we hopen dat hvlv het voor mekaar krijgt,want ik denk dat het zonder hun al lang afgelopen was geweest.

Een verbod zal een grote impact hebben op de hobby.
Het is toch iets waar je een jaar lang mee bezig bent, en naar de laatste 3 dagen van het jaar toe leeft.
Als dit straks misschien weg is...hoe beleef ik dan bijvoorbeeld kerst?
Kerst is voor mij ook het aanloopje naar oud en nieuw,en dan weet je...er is niets meer na kerst...geen afhaaldagen,geen oudjaarsavond met overal vuurwerk...ik wil er eigenlijk niet eens aan denken🥲

Laten we hopen dat hvlv het voor mekaar krijgt,want ik denk dat het zonder hun al lang afgelopen was geweest.
nou geen vuurwerk ik denk dat dat wel heel erg mee zal vallen, denk dat Belgie en Duitsland nog meer overspoelt gaat worden door Nederlanders

nou geen vuurwerk ik denk dat dat wel heel erg mee zal vallen, denk dat Belgie en Duitsland nog meer overspoelt gaat worden door Nederlanders
Precies de reden waarom ik denk dat ze nog niet met een verbod gaan komen, als BE en DE dit hadden afgekondigd ging NL direct mee.
Los daarvan, bij een verbod ben je toch een stukje voorpret kwijt, je beleefd het echt heel anders.. Het forum zal nooit meer zijn wat het geweest was.

nou geen vuurwerk ik denk dat dat wel heel erg mee zal vallen, denk dat Belgie en Duitsland no meer overspoelt gaat worden door Nederlanders
Ik denk dat je dat echt verkeerd ziet.
Het overgrote deel van de mensen die vuurwerk afsteken, doet dit omdat het mag en omdat het hier te koop is.
Zodra je dat niet meer hebt,blijft er weinig voor deze groep over.
Niet iedereen neemt het risico om aan de grens gepakt te worden,of om een boete te riskeren tijdens het afsteken.

Precies de reden waarom ik denk dat ze nog niet met een verbod gaan komen, als BE en DE dit hadden afgekondigd ging NL direct mee.
Los daarvan, bij een verbod ben je toch een stukje voorpret kwijt, je beleefd het echt heel anders.. Het forum zal nooit meer zijn wat het geweest was.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of en in wat voor vorm het forum dan doorgaat. Dan overal het slot vanaf neem ik aan?

Ik denk dat je dat echt verkeerd ziet.
Het overgrote deel van de mensen die vuurwerk afsteken, doet dit omdat het mag en omdat het hier te koop is.
Zodra je dat niet meer hebt,blijft er weinig voor deze groep over.
Niet iedereen neemt het risico om aan de grens gepakt te worden,of om een boete te riskeren tijdens het afsteken.
zomers naar Belgie gaan dan moet je zoveel pech dat je gepakt word, je moet niet eind van het jaar gaan nee

Wil ook wel eens weten welke inbreng importeurs, winkeliers en verenigingen hebben om een ander en een eerlijk geluid te laten horen . Er gebeurt achter de schermen veel hoorde ik laatst, wat dan? Moet ik ook zeggen dat de media bepaalde groepen ook (bewust) geen kans geeft.
Enige wat wij zien is HVLV (echt top!), wil ook van anderen eens wat horen.

Als er een verbod in NL komt zullen DE en BE snel volgen. De discussie is daar hetzelfde. Als het in DE verboden wordt zullen de gensmarkten in Polen en Tsjechië ook worden aangepakt. Die hulplijnen vallen allemaal weg en de gevolgen voor ons als liefhebbers dramatisch.

Maar er is gelukkig nog hoop: Frankrijk.

Als er een verbod in NL komt zullen DE en BE snel volgen. De discussie is daar hetzelfde. Als het in DE verboden wordt zullen de gensmarkten in Polen en Tsjechië ook worden aangepakt. Die hulplijnen vallen allemaal weg en de gevolgen voor ons als liefhebbers dramatisch.

Maar er is gelukkig nog hoop: Frankrijk.
Dit dus ik sprak in januari een oom dat in België woont en vertelde ook België kijkt met een schuin oog naar Duitsland en Nederland en vice versa. Ze zullen elkaar mogelijk in rap tempo volgen daar kan je nog is gelijk in hebben.

Maar ik zie het niet zo somber in en de vvd een goede beslissing inneemt. En het niet zo een vaart loopt al is dit wel een rot periode voor de liefhebbers. Zou blij zijn als het straks achter de rug is en kijk zo uit naar maart.

Wat nog het engste nu is is dat ze nu plannen hebben voor een slinkse 'superpartij'... Ze willen gewoon hun achterlijke gedachtengang er doorheen stampen...

• Angry
Waarderingen: BENZ
Back
Bovenaan