Goede aansteker voor vuurwerk

hoe zijn die plasma branders?

Lijken mij niet ideaal. Ze worden wel heel heet dus lont brand snel maar de plek van de hitte is heel klein en geconcentreerd waardoor je dus echt goed mort kijken of je lontje wel in de straal plasma zit. Geef mij maar een mooi velblauw vlammetje die ik gewoon met gestrekte arm kan gebruiken.

Ik heb een paar jaar geleden ook een partij van die gasbranders gekocht van de action. Doen het nog steeds prima zowel functioneel als de prijs (1,99).
Aanrader dus:)

Action chefs torch for life

r228mc.jpg

x1iuld.jpg

:devil::devil::devil:

Ik vind soms dat je best vaak moet klikken bij de chefs torch voordat die het doet. Misschien gaat het beter als die lekker goed opgewarmd is na een tijdje stoken?

Ik heb zelf een riedeltje van deze (stuk of 6, kan iedereen meeklieren):

5141PVcMS8L.jpg

en een Pyro Torch

pyrotorch-600x600.png

Mijn voorkeur gaat persoonlijk naar die kleine dingen. Gaan al 3 jaar mee zonder ze bij te vullen. De pyro torch is op zich ook prima, maar is simpelweg wat 'lomper' qua vorm.

Is zo'n pyrotorch aan te bevelen ?

Prima ding hoor, komt een strakke vlam uit, is instelbaar en heeft een 'blijf branden' stand, waardoor je niet handmatig de gas knop moet blijven indrukken. Doordat hij in 'pen vorm' is, is het in principe ook veiliger (vooral bij groot vuurwerk), omdat je eerder geneigd ben met gestrekte arm het vuurwerk aan te steken.

Absoluut een aanrader.

Zwart <3

Ik vind soms dat je best vaak moet klikken bij de chefs torch voordat die het doet. Misschien gaat het beter als die lekker goed opgewarmd is na een tijdje stoken?

Ja je moet die aanstekers wel warm houden, alle gasaanstekers eigenlijk. Ze werken bijvoorbeeld ook niet vlak nadat je ze vult, omdat ze dan te koud zijn.

Ik denk dat het komt door het kookpunt, dat van butaan is -1 graden Celsius, hieronder blijft het dus een vloeistof. Dan is er ook minder (geen) druk in de aansteker en komt er dus geen gas naar buiten als je op het knopje drukt, dus ook geen vlam.

Ik heb vorig jaar aantal op alieexpress gekocht, 5 voor 5 euro geloof ik, en die werken echt perfect, goede sterke vlam, prima storm aanstekers, vele malen goedkoper dan hier in Nederland, en binnen 2 weken geleverd. Heb nu ook een elektrische besteld op aliexpress benieuwd hoe dat gaat met het vuurwerk, zie ze in Nederland voor 29 euro online staan, ik heb er 2 voor 6 euro besteld.

Ik heb vorig jaar aantal op alieexpress gekocht, 5 voor 5 euro geloof ik, en die werken echt perfect, goede sterke vlam, prima storm aanstekers, vele malen goedkoper dan hier in Nederland, en binnen 2 weken geleverd. Heb nu ook een elektrische besteld op aliexpress benieuwd hoe dat gaat met het vuurwerk, zie ze in Nederland voor 29 euro online staan, ik heb er 2 voor 6 euro besteld.

nu op ali bestellen, vast niet meer optijd in huis..

Iedere vorm van torch is goed, het zou heel veel schelen als mensen nadachten bij het aansteken.

Als je je vlam haaks op het puntje van het visco houdt, en op voldoende aftand, kan het visco nooit je mondje van je torch vol blazen met troep. Dan doe je dus op je gemak 5 jaar lang met een torch zonder dat ie zwart is van binnen.

Iedere vorm van torch is goed, het zou heel veel schelen als mensen nadachten bij het aansteken.

Als je je vlam haaks op het puntje van het visco houdt, en op voldoende aftand, kan het visco nooit je mondje van je torch vol blazen met troep. Dan doe je dus op je gemak 5 jaar lang met een torch zonder dat ie zwart is van binnen.

Mocht het toch gebeuren, twee fixen:

1. Met een aansteeklont/doekje/papiertje je aansteker schoonmaken, vooral een aansteeklont past vaak precies in het... mondje van de aansteker, een beetje ronddraaien en je hebt een hele hoop zwarte troep verwijderd.
2. Schoonbranden met iemand anders' toch, veel van de zwarte troep is nog niet volledig verbrand, door er met je andere torch vol in te branden kan je verstoppingen etc vaak (half) oplossen.

Dit zijn uiteraard geen lange termijn oplossingen, maar dit heeft mij meermaals geholpen als ik ver van huis was zonder back-up torch. <-- ook een heel goed idee, neem een secundaire vuurbron mee.

Back
Bovenaan