Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Grote oliedrum als vuurton altijd! Erg sfeervol. Alleen 1x was het niet zo leuk, een dronken buurman donderde er een of meerdere liters benzine op...

Hier hebben we een doodlopende straat en wel 3 vuurtonnen in de straat. Was vorig jaar bang dat ik de dozen niet kwijtkon, maar was perfect zo. Wel altijd goed opletten of alles is afgegaan voor het erin gaat.

Hier gaat er altijd een tonnetje aan. Met een rooster er in en een luik. Dan kan je de kleiproppen die door het rooster vallen, er van onder uit scheppen. Zo blijven de luchtgaten open en kan je continue door branden. Er gaan heel wat cakes en compounds doorheen en het liefst houd ik alleen kleiproppen over 😃

Bijlagen

• 20250110_215255.jpg
    20250110_215255.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 18
Hier komt de vuurton zeker weer op de straat te staan. Super sfeervol en je bent meteen van de rotzooi af 👌

als ik er de tijd voor heb en aan denk dan zet ik hem wel op straat. al is het geen moetje. bij ons in het een paar jaar geleden mis gegaan. we dachten ook slim te zijn en een afgestoken geisterblitz erin te gooien. bleek dus dat 1 cake nog niet was afgegaan. dat werd een gevalletje rennen. de deuken zaten aan de buitenkant van de ton.

Dit jaar weer op een locatie met veel tuin/ erf. Oftewel alle ruimte voor een mooie brandstapel overdag/avond.

Gezelligheid vuurwerk ontstaat meestal door de eerste beste compound die in brand vliegt. Het waait hier nogal 😉

Paar huizen verderop staan ze vaak met een vuurton, steken verder weinig vuurwerk aan maar geeft toch een stukje extra sfeer eraan.
Zelf laat ik idd het vuurwerk opbranden wat ook vaak prima gaat

Back
Bovenaan