Gevoel bij "het perfecte stookweer''

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door het jaar heen zijn er gereld dagen waarbij de kriebels ineens flink omhoog schieten doordat het een perfecte dag is om flink te stoken.

Dat gevoel heb ik vaker, over het algemeen in de herfst en winter, maar herkennen jullie dat? En wat is voor jou precies het "perfecte stookweer"?

Maximaal windkracht 2, dat is echt wel het belangrijkste. Beetje mist vind ik niet erg. De hoge temperatuur van afgelopen jaar vond ik wel enigszins lekker, maar als er sneeuw ligt met oud en nieuw maakt dat de sfeer wel beter.

Helder, fris, en bijna geen wind. Net genoeg wind om tussen de stooksessies de rookkolom die je net hebt gecreëerd af te voeren. Hou er persoonlijk wel van als je voluit staat te stoken (compounds doorlontprojecten) er zo’n enorme rookkolom ontstaat die oplicht door de boeketten die erin klappen. Helemaal 0,0 wind is dan weer net te gek en is zonde van je duurbetaalde spulletjes

Mag van mij wel 3/4 graden vriezen. Die kou hoort er gewoon bij en met 2 vuurtonnen is het dan prima te doen. Lucht moet goed helder zijn en een windkracht 2. Liefst in de ochtend sneeuw dat in de middag stopt. Waar kunnen we tekenen?

Droog, flinke vorst, klein briesje, evt laagje sneeuw.

Mijn favoriete stookjaar was ‘96-‘97: overdag beetje klein spul afsteken op (en onder!) het ijs. Tijdens oudejaarsnacht diepvrieskou en kort na jaar wisseling 11stedentocht. Vuurwerk afsteken, opwarmen en feesten in lokale disco. Heb die nacht mn huidige vrouw ontmoet. Zulke weersomstandigheden komen ben ik bang nooit meer terug.

Het weer van de jaarwisseling 2020/2021. Wat kwam het vuurwerk toen goed tot zijn recht. Zelden meegemaakt.

Nu we richting het einde van het jaar gaan, krijg ik ook steeds vaker het gevoel bij weertypen dat ik de gedachte krijg: dit is een lekkere stookdag!

Het mag van mij gewoon lekker koud zijn, dat hoort er bij, klein zuchtje wind voor de rook en verder mag de dag ook beginnen met mist. Lekker sfeervolle start.

Vanavond een rondje gewandeld, lekker fris, graadje of 7. Windkracht 2. Heldere luchten. Perfect is natuurlijk nog met een beetje sneeuw er bij, maar als het dit soort weer is hoor je mij niet klagen.

Paar graden onder nul, droog met een licht windje (net genoeg voor de rook) en hier en daar nog wel de aanwezigheid van sneeuw. Heerlijk :droolthum

Tijdje terug met dat mistige weer en kou begint dat gevoel weer te komen en dan gaan er toch ook weer een paar fontijnetjes en ander klein spul de lucht in

Er zijn nu al wel avonden waarbij de stook kriebels flink voorbij komen hoor, lekker, zo een mooie heldere en frisse avond.

Vanavond was het bij de demo van Avri "gewoon" een graad of 1 a 2, dat winterse heeft zeker een sfeertje. Maar doe mij toch maar 14 graden, net als afgelopen jaar. Windkracht 2, net genoeg om de rook weg te waaien en de effecten wel heel te laten. Sta je niet te koukleumen in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan