De politie heeft te weinig mankracht en richt zich daardoor op slechts enkele van de belangrijke zaken.
De zaken die voorrang krijgen zijn over het algemeen die welke veelvuldig media aandacht krijgen omdat de politie natuurlijk niet slecht te boek wilt komen te staan.
Doordat ze veel mankracht en tijd verliezen met het opsporen van illegaal/legaal vuurwerk heeft de politie helaas niet altijd meer de mensen en de tijd om op andere belangrijke zaken te letten zoals berovingen, verkrachtingen, vermissingen, etc.
Ik heb meegemaakt dat aangiftes vaak niet eens meer werden aangenomen, dat de politie weigerde een proces verbaal op te maken omdat ze toch geen tijd voor die zaak zouden hebben.
Kom je als slachtoffer gewond naar het politiebureau en dan krijg je dat te horen.
Dat is pas asociaal!
Auto's die te hard rijden door een woonwijk zijn al helemaal geen prioriteit en dat komt ook door iemand als deze "tomaat" die het een beetje neerbuigend afdoet als "Ben iig blij dat de politie wel het verschil ziet tussen auto rijden en zware explosieven".
Helaas heb ik van heel dichtbij al dit soort ongelukken meegemaakt en het betrof hier bijna altijd kinderen die hierdoor tijdelijk maar ook vaak voorgoed gehandicapt zijn geworden als ze het überhaupt al overleefden.
De politie geeft dan aan dat de bezuinigingen ervoor hebben gezorgd dat er niet altijd in de woonwijken politie te zien kan zijn.
Begrijpelijk misschien, maar dat met oud & nieuw plotseling dan wel met veel poeha door de wijken wordt gemarcheerd terwijl er niet noemenswaardige problemen zijn gaat er bij mij niet in.
Laat ze dan ook maar wegblijven, wij lossen dat soort problemen in de buurt wel gewoon zelf op.
Bovendien: weleens meegemaakt dat de politie vuurwerk in beslag nam en dat je later erachter komt dat jouw vuurwerk bij het zoontje van die politieagent terecht is gekomen?
Doodnormaal bij de politie in de grotere steden hoor!
En dan maar klagen over gebrek aan respect voor de politie...
Helemaal mee eens wat je zegt.
De politie heeft tegenwoordig alleen maar tijd voor zaken als vuurwerk en mensen die op de snelweg 4km te hard rijden te bekeuren.
En verdenken ze je ergens van dan wordt er vaak zo buitengewoon veel geweld gebruikt, zoals bijv. onlangs die Duitse jongen die zag dat z'n fiets werd meegenomen, dacht dat ie werd gestolen en zegde dat het zijn fiets was, hij had NB. een aankoop bewijs. Voor de agenten was dat kennenlijk de reden om deze jongen zeer hardhandig in de boeien te slaan, m.a.g. een gebroken hand. Ook op het politiebureau zelf werd hij nog onnodig mishandeld met een soort van kauwgum waar stroom op stond.
Voor een inbraak komen ze niet eens, maar ondertussen wordt wel je hele huisraad geplunderd en zou je de inbreker zelf een klap geven en dan komen die gasten wel.
Nee geen wonder dat de politie steeds minder waardering krijgt en steeds meer mensen een hekel aan ze krijgen en vervolgens het recht maar in eigen hand nemen.
Daar komt bij dat vroeger als je iemand in de buurt verdacht van "gevaarlijke" praktijken, je gewoon naar zo'n persoon toe ging en dan was het meestal over. Tegenwoordig moet is het gewoon normaal als je al een hekel aan iemand hebt in de buurt om diegene te verlinken met vuurwerk, terwijl ie misschien niks in huis heeft. Maar ze halen dan wel je hele huis overhoop.
En inderdaad ik erger me ook misselijk aan die uitspraak van "tomaat": "Ben iig blij dat de politie wel het verschil ziet tussen auto rijden en zware explosieven". Alsof vuurwerk zware explosieven zijn! Zware explosieven zijn in mijn ogen bommen waarvan het kruit hoog explosief is, dat bij ontploffing meteen een detonatie geeft, daarbij moet je denken aan semtex, C4, RDX, hexogeen e.d. Deze stoffen worden nooit in de pyrotechniek gebruikt.
Het lijkt wel alsof iemand die vuurwerk heeft dat wat harder knalt dan een astronaut, een of ander terrorist is, volgens de uitspraak van tomaat.
Blijkbaar ben je dus een zware crimineel als je vlinders hebt.
Ik vraag me af wat krijg je als je gepakt wordt als je bijv. een pakje koekjes steelt in de supermarkt?
Vast niet zo'n torenhoge straf als je met vuurwerk wordt gepakt.
Terwijl stelen echt een misdrijf is.