Gepakt met vuurwerk

he dennis, thanks. ja ik ben er ook best blij mee dat ik niet vast hoef te zitten! er was geen advocaat aanwezig en ik heb ook geen idee wie dat is, ik heb er alleen tijdens voorarrest mee gesproken... is er nog een andere manier om het dossier te verkrijgen?

he dennis, thanks. ja ik ben er ook best blij mee dat ik niet vast hoef te zitten! er was geen advocaat aanwezig en ik heb ook geen idee wie dat is, ik heb er alleen tijdens voorarrest mee gesproken... is er nog een andere manier om het dossier te verkrijgen?

Raar dat je je dossier niet voor de zaak hebt gekregen. Als je aan een zaak begint vraagt je advocaat de dossiers op voor de verdediging. Maar als je de rechtzaak zonder advocaat hebt gedaan, weet ik niet of je na afloop nog recht hebt op de dossiers.

Beste kan je even bellen naar de officier van justitie, of even bellen naar het bureau voor rechtshulp die kunnen je er vast meer over vertellen.

Normaalgezien heb je al recht tot inzage in je dossier na handhaving van de eerste aanhouding, dus dossier inkijken moet niet echt een probleem zijn.

Mag ik vragen hoe ze destijds bij jou terecht gekomen zijn?

ik blijf zelf een freak in hart en nieren en zal dat ook altijd blijven. enige wat veranderd is dat ik niks meer zelf aanschaf, maar geniet op plekken waar dit gelukkig nog wel kan. Ik neem het vuurwerk ook niks kwalijk, de fout ligt volledig bij mij zelf...

ja het is in een vrachtwagen van domeinen afgevoerd. geschikt voor 1.1 dus.
ze weten verder echt ALLES. msn, email, forums, smsen en bellen, echt alles drukten ze onder m'n neus. bovenstaande zal een aantal jongens ook zeker wakker moeten schudden, dat is alles wat ik zeg. ik heb verder niks verklaard, maar een aantal mails kwam ik niet meer onderuit.

toen ik vanochtend inlochte op VWC waren er ook maar 2 nieuwe posts. opnieuw een teken dat 5 minuten voor mij een ander op m'n account zat, en jullie mogen raden wie dat zijn. oja, ik was woensdagavond ook op hyves verschenen, ook zeer apart...;)

Mijn vraag is , waarom via de mail en msn en telefoon ? Je kunt ook anders afspreken om elk bewijs uit te sluiten , je kunt ook via via via via via en nog eens via een e mail sturen ?
Geloof me recherche kan niet ALLES vinden , dat is onzin je moet gewoon de mensen kennen die goed met internet om kunnen gaan.
Ik ga mij vanaf deze dag heel , heel , heel goed van bewust zijn met foto's en filmpjes van dingen , ook al mijn accounts op bepaalde sites zal ik laten deleten en verwijderen door admins.
Verder ga ik ook ervoor zorgen dat ik niet meer op eigen naam visco koop ik sluit vanaf de dag dat ik dit topic gelezen heb alles uit want die laffe honden kunnen niet eens een simpele drugs dealer oppakken maar als het om nitraatbomgranaatvlinderknalleratoombommen gaat zijn ze er dus snel bij ! :@

Maar wel balen man.

Laatst bewerkt:
Ja eric,

Maar dat komt ook omdat het vuurwerkbesluit onlangs is aangepast. In mijn geval bijvoorbeeld, ik ben gepakt met minder dan 1% van wat ghoost mogelijk in huis had, maar tegen mij kunnen ze helaas wel celstraffen gaan eisen. Doordat het vuurwerkbesluit een Big Five heeft samengesteld waarin mortierbommen, lawinepijlen, Cobra's, Flowerbeds zoals van jorge en de zwaardere romeinse kaarsen, kunnen ze per stuk een maand cel tegen je eisen, alleen al voor het in bezit hebben van.

Sinds afgelopen 11 November, wordt er dus een recherche team op jou als persoon gezet, zodra ze ook maar de minste verdenking hebben van het in bezit of voorhanden hebben van het spul. Zodra jij dus mortierpijpen koopt op een waardeloze website als dutch-pyro.nl ben je meteen bekend bij de lokale politie.

Bij mij hebben ze dezelfde dag nog laptop meegenomen en twee harde schijven, en een ipod. Die laatste twee hebben ze nog steeds in bezit voor onderzoek, lekker dus want het maken van die images duur echt geen 2 maanden. Anyways, be warned en in mijn geval, nooit meer vuurwerk.

Ik ben overigens wel enigzins gerustgesteld door de straffen die ik onlangs heb zien langs komen voor de zware boys, zoals ik het dan maar even noem. Want als ik in het huis van bewaring terecht kom, voor welke periode dan ook, is mijn leven zoals ik dat nu geplant heb, voorbij.

Hier een linkje naar het nieuwe vuurwerk besluit:

http://www.taskforceovb.nl/wp-conte...LIJN-VOOR-STRAFVORDERING-VUURWERKDELICTEN.pdf

Mvg

Die straffen liegen er niet om. Mensen die zich aan kinderen vergrijpen komen er tegenwoordig nog beter vanaf.

Ze zijn echt helemaal doorgedraaid :angry::mad:

Al iets gehoord nog, MrBonbridge?

ik ben weer eens op vwc na een lange tijd en dacht meten maar even mijn verhaal compleet maken.

Hoorde echt heel laat weer wat over het vuurwerk, in februari ergens. Uitspraak was dat ik naar halt moest en 8 uur taakstraf, gelukkig gewoon een standaard straf.

Dus denk ik alleen veroordeeld voor bezit van vuurwerk en niet de handel er in. heb veel aan de tips van de jongens hier gehad. Weet nu wel dat ik dit jaar gewoon Nederlands vuurwerk haal. Misschien duitsland:P...

Ik ben dus ook bij halt geweest, ik moest officieel drie keer naar halt maar ben uiteindelijk maar 1 keer geweest om een gesprek met een vrouw die de ballen verstand had van vuurwerk. Ze zei alleen van dat ik het niet weer moest doen en dat ik een opdracht moest maken. Deze opdracht was echt te simpel. De antwoorden waren te voorspelbaar.

Een voorbeeld vraag: Heb je geleerd van de straf? en Bij je vriendje thuis ligt illigaal vuurwerk, wat doe je?

Deze vragen dus in 15 minuutjes afgemaakt en uiteindelijk nog geen uur met halt bezig geweest.

Toen de grote dag van de taakstraf, kon mooi bij een plaatselijk zorgcentrum voor ouderen terecht. Moest van 8 uur 's ochtends tot 17 uur taakstraf vervullen. Ik was er netjes om kwart voor 8 en kreeg lekker een bakkie pleur. Na een kleine 30 minuten gewacht te hebben en nog een bakske gedronken te hebben vroeg iemand wat ik daar deed. Ik legde het verhaal uit en er kwam een kale man naar mij toe. Hij vertelde dat degene die de taakstraf zou regelen ziek was en er dus niet was. Dus moest ik maar auto's gaan wassen. Ik naar buiten met hoge druk reiniger, eerste busje helemaal goed schoon gemaakt en verteld dat ik klaar was met het busje. De man keek niet wat ik had gedaan en reed hem weg. Toen het volgende busjes maar wat water over heen gegooid wat gespoten met de hogedruk reiniger en klaar. Volgende auto, maar nee hoor alle auto's waren weg. inmiddels was het 20 over 9 en zei de man dat ik wel om pauze mocht en ff een bakkie mocht gaan drinken. Uit eindelijke om 10 uur klaar met koffie drinken en toen stonden er weer 4 auto's. Deze binnen drie kwartier schoongemaakt en toen wist de beste kerel niet meer wat ik moest doen. Hij zei, ik heb je papieren getekend en op de post gedaan, je mag wel naar huis. Dus na ongeveer een dikke anderhalf uur gewerkt te hebben en ook nog een dik anderhalf uur koffie te hebben gedronken was ik om 11 uur weer thuis. geweldig die taakstraf in Nederland. Hoop dat een pedofiel niet zo makkelijk van zijn taakstraf af komt.

Bonbridge

Dat de taakstraffen in Nederland niks voorstellen weet ik alles van. Zelf een paar jaar terug een taakstraf gehad na aanleiding van een vechtpartij.
Uitspraak 40 uur taakstraf.Paar weken later brief binnen gehad dat ik me moest melden bij reclasering voor een gesprek.Hele aardige man die mij vertelde dat ik de eerste keer zelf wel mocht aangeven waar ik mijn taakstraf wou doen. Aangezien het voor mij eerste keer was dat ik met politie in aanraking was geweest, en dit iedereen wel een keer kan overkomen. Uiteindelijk gekozen voor voetbalvereniging advendo.Moest samen met mijn broer (ook 40 uur taakstraf gehad) de spullen voor de trainingen uitdelen (Ballen + hesjes) en na de trainingen alles weer innemen. Tussendoor lekker in de kantine wat drinken. Stelde dus ook geen reet voor.

Maar vergis je niet de keer daarop zijn ze niet meer zo makkelijk. Dan kiezen hun een plek voor je uit.En pedofielen zullen het echt niet zo makkelijk krijgen. Vergeet niet dat de plek waar je stage gelopen, ook echt wel te weten komt waarvoor je veroordeeld bent. Ook al zeggen ze dat ze daar niet achter komen ;)

Bij je vriendje thuis ligt illigaal vuurwerk, wat doe je?

En wat is voor hun het juiste antwoord? Bel meld misdaad anoniem en geef je maat aan?
:frusty:

Maar goed laten we weer ontopic gaan, aangezien dit topic eigelijk voor ghoost bedoeld is

Toen ik 12 was had ik een taakstraf van 20 uur gehad omdat ik 70 nitraten had uit belgie en een klein potje, op de laatste dag mocht ik 3 uur eerder weg omdat ik hard had gewerkt

Maar vergis je niet de keer daarop zijn ze niet meer zo makkelijk. Dan kiezen hun een plek voor je uit.En pedofielen zullen het echt niet zo makkelijk krijgen. Vergeet niet dat de plek waar je stage gelopen, ook echt wel te weten komt waarvoor je veroordeeld bent. Ook al zeggen ze dat ze daar niet achter komen ;)

En wat is voor hun het juiste antwoord? Bel meld misdaad anoniem en geef je maat aan?
:frusty:

Maar goed laten we weer ontopic gaan, aangezien dit topic eigelijk voor ghoost bedoeld is

denk niet meer dat die topic special voor ghoost is, topic bestaat al een aantal jaren en is denk ik een beetje een toevlucht geworden voor iedereen die met vuurwerk is gepakt.

Ik ben gewoon maar eerlijk bij die vraag geweest over het vuurwerk en heb er gewoon bij gezet: Niks

Ja dat vond ik ook onzin. Er is bewijs van een mail die ik had gestuurd naar dutch-pyro waar ik op 26 december 2 mortieren had aangeschaft via hun site. 2 maanden eerder had ik ook een bestelling geplaatst van 2 mortieren maar destijds na week zelf ge-annuleerd en geld retour omdat er niet konden worden geleverd. Dit was volgens de politie voldoende bewijs om mijn deur eruit te rammen omdat ik niet thuis was. Het vermoeden was dat ik ook de shells thuis zal hebben en ze wilden geen moment langer wachten.
Helaas had ik deze 2 mortieren gewoon besteld voor de "heb" want ze zouden op me kamer gezet worden in de kast. Omdat men de mortieren bij de inval niet hadden gevonden, maar wel de lege verpakking (kartonnen doos met dutch-pyro papiertje erop)werd ik uitgenodigd op 31 december op het politiebureau om te verklaren waar de buizen waren. Deze heb ik persoonlijk afgegeven omdat ik geen verdere problemen wilde. Ik deed er "afstand" van, maar het werd bestempeld als in beslag genomen gedurende de zaak naar u loopt:bonk:

Heb jij hier bewijs van?
Ik ben namelijk 24 oktober opgepakt, alles wat daarna besteld is heeft de politie absoluut nooit kunnen weten op een legale manier. De enige optie is dat ze op een of andere manier iets gehackt hebben, dan hebben ze het bewijs dus onrechtmatig verkregen.
Ik zat inmiddels al lange tijd vast dus een gegronde reden om deze informatie te verkrijgen hebben ze nooit gehad, of jij moet al langer in de gaten gehouden zijn door politie?

Ik vind het in ieder geval een vreemd verhaal, mocht het waar zijn dan heeft de politie niet goed gehandeld en krijg jij gewoon schadevergoeding.

een ding is zeker. er is een hoop gezeik geweest door dutch-pyro.nl heb begrepen dat er minimaal 52 adressen bezocht zijn aan de hand van bestel gegevens van dutch-pyro.

Gelukkig zijn ze hier niet langs geweest vorig jaar, nouja dit jaar maar geen vuurwerk denk ik :bonk: haha... denk ik....
In elk geval zat ik een aantal dingetjes te lezen en ik ben zelf ook al een keertje gepakt in 2007.
Ik weet het nog goed, want zo`n naaiende inval heb ik nog nooit meegemaakt ;)

Ik was met kerst een weekendje in parijs met mijn vriendin en wat vrienden, thuis had ik dus al van 3 ritjes belgie vuurwerk liggen en heb niets van te voren af gestoken niemand wist er van (dacht ik dus). Enfin, eenmaal in parijs lekker ons ding doen, dagje disney land dagje eiffeltoren en na het dagje eiffeltoren kreeg ik een telefoontje van mijn buurman die wist dat ik in Frankrijk zat.
Hij vertelde me dat er 2 busjes met blauw oranje bestickering voor mn deur stonden en een gewone auto. 6 man sterk hebben ze mn deur ingebeukt en sterker nog... toen ze binnen waren hebben die droeftoeters mijn slaapkamerdeur ingebeukt terwijl daar niet eens een slot op zat!!

Alles meegenomen, nitraatmatten, lawinepijlen, zware sierpijlen, een lading van de toen welbekende explod`s en ook diverse zware strijkers (geen idee welke dat waren, is al weer ff geleden) en sierpijlen en cakes.

Ik was dus ten tijde van het telefoontje in parijs en de rest van het tripje was goed verziekt. Bij thuiskomst wou ik eerst kijken of het geen grapje was, nee dus :( en ik meteen weer in de auto gestapt om naar het politie bureau te rijden, wel grappig want ik zag net een stoet met een X aantal politievoertuigen met sirenes en zwaailichten wegrijden. Ik kwam binnen en zei meteen aan de balie: wat denken jullie wel niet (maar dan minder gecensureerd) en hoorde dat die stoet mij ging halen en daar moest ik achteraf wel om lachen.
Ik mocht gelijk blijven zoals je wel kon verwachten, nachtje geslapen en op oudjaarsdag een verhoor gehad nadat ik had getekend dat ik afstand had gedaan van mn spulletjes.

Meteen uit het politiebureau naar de plaatselijke vuurwerkwinkel gereden en begonnen met stoken haha want wat is oud en nieuw zonder vuurwerk? Later in het jaar een rechtzaak gehad en ik kreeg 180 uur taakstraf en een boete.Welke in mindering zijn gebracht. Mijn vader is meegeweest toendertijd en heeft een sluw plan verzonnen, ik had vroeger adhd en daarop hebben we het afgeschoven wat resulteerde in strafvermindering, was ik blij mee dus ik heb mezelf ook half debiel verklaard tijdens de zaak. resulteerde uiteindelijk in een taakstraf van totaal 120 uren in de keuken van een bejaardenhuis, lekker gepureerd eten opscheppen en afwas doen, maargoed ik wist dat er consequenties waren helaas en die heb ik met tegenzin aanvaard.

Naar aanleiding van een anonieme tip ben ik dus genaaid, inmiddels is die tip niet zo anoniem meer en is de desbetreffende 4 maanden later verhuisd :) Ik heb even zitten kijken en kon er nog 2 nieuws stukjes van vinden, onderstaand heb ik ze gepost.

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/12/31/R047.htm

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla.../31/Illegaal-vuurwerk-in-beslag-genomen.dhtml

Even voor iedereen die dutch-pyro nog steeds niet vertrouwen. Ze leveren nog steeds een goede service, en de bestelling worden snel uitgevoerd! Je moet er natuurlijk voor zorgen dat je niks thuis hebt liggen. Maar iedereen geeft dutch-pyro wel de schuld van de bezoekjes en als je daardoor bent gepakt met vuurwerk vind ik dat jezelf een te groot risico hebt genomen.

Naar aanleiding van een anonieme tip ben ik dus genaaid, inmiddels is die tip niet zo anoniem meer en is de desbetreffende 4 maanden later verhuisd :)
:D

Nu ik zo de topics is heb doorgelezen vraag ik me toch echt af ; wtf is er mis met dit land.
Ik zag; 1maand cel per zwaar stuk vuurwerk? OF dit klopt weet ik natuurlijk niet maar kan je nagaan als je een kartonnetje shells hebt liggen. Dan zou diegene dus worden veroordeeld als een moordenaar.
Waarom werd er zo overdreven opgetreden tegen vuurwerk?

das onzin :) kijk maar naar mijn straf ;) ze riepen toen ook bedragen van +- 250 euro boete per lawine pijl... dan zou ik nu failliet moeten zijn haha. Mijn boete bleef net onder de 1200 euro steken als ik het me goed herriner.
Ik zou ALS ik shells ging schieten de buizen lekker eigenhandig gaan halen. Maar natuurlijk ben ik volledig heilig en schiet ik nooooooooooiiiitttt geen shells :p

das onzin :) kijk maar naar mijn straf ;) ze riepen toen ook bedragen van +- 250 euro boete per lawine pijl... dan zou ik nu failliet moeten zijn haha. Mijn boete bleef net onder de 1200 euro steken als ik het me goed herriner.
Ik zou ALS ik shells ging schieten de buizen lekker eigenhandig gaan halen. Maar natuurlijk ben ik volledig heilig en schiet ik nooooooooooiiiitttt geen shells :p

nooit geen = altijd.
je bedoelt zeker jij schiet noooooooooooiiiiiiit shells :)

ik zou nou echt niet begrijpen waaruit je dat opmaakt :P
ik doe er niet aan mee in elk geval, levensgevaarlijke explosieven zijn het en ik zou
niet durven en ook al helemaaaaalll niet weten hoe ik er aan kan komen. En al kon ik er aankomen zou ik
het niet doen hoor!!! maar inderdaad ik schiet noooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiitttt shells :D

Back
Bovenaan