Gepakt met vuurwerk

Hey MrBonbridge,

Balen dat je gepakt bent :sad: En vooral de manier waarop je het te horen kreeg lijkt me echt rot en emotioneel.

Als je verhoord wordt, is jouw vertrouwen winnen de eerste en meest gebruikelijke verhoortechniek die de verbalisanten gebruiken. Laat je niet wijs maken met opmerkingen als "Vertel maar gerust hoor, het is niet zo erg allemaal" of "Als je goed meewerkt, gaan wij zorgen voor een lagere straf". Allemaal trucjes om meer informatie van jou te verkrijgen. Want agenten die zogenaamde "deals" maken met verdachten ten behoeve van strafvermindering zijn in eerste instantie strafbaar, mits Justitie daar expliciet toestemming voor geeft (en dat gebeurt zelden).

Ze kunnen zoveel gissen als ze willen en denken dat jij x-aantal pakjes had, maar de rest is niet aangetroffen. Mogelijk bezit daarvan gewoon stellig ontkennen. Waarschijnlijk verdenken ze jou ook van handel/doorverkoop omdat je veel pakjes van 1 soort vuurwerk had. Of dat nu wel of niet het geval was, altijd ontkennen. Het is aan hun de taak om met bewijslast op de proppen te komen. Zo lang jij hen geen "voer" geeft, wordt het moeilijk voor ze om hun insinuaties hard te maken.

Belangrijk is dat je goed luistert naar wat ze precies zeggen. Vaak laten ze je iets zeggen, en wordt je abrupt onderbroken zodat hun met verheffende stem je opeens een nieuw vraag voorleggen. Je hoort die vraag, maar vergeet spontaan wat de vorige vraag ook alweer was (brainwash-methode). Kijk hiervoor uit, want dat is een linke. Wat je soms ook ziet is de "bad cop-methode" De ene agent vind de andere agent maar 'raar' en houdt zich een beetje afzijdig van hem. In de hoop dat jij vertrouwen in hem krijgt en die andere agent links laat liggen. Ook dit is een slecht stukje toneel van de politie wat je het beste gewoon kunt negeren.

Als laatste tip geef ik je mee dat, mocht je nog vaker worden verhoord in dezelfde zaak, blijf bij je verhaal en onthoud goed wat je hebt gezegd. Dit zodat je de volgende keer altijd op jouw eerdere verklaring kunt terugvallen. Dit komt ook overtuigend over naar de verbalisanten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel sterkte! :)

jij hebt wel geweldige tips zeg! :) Krijg het gevoel of jij wekelijks daar zit:D

@MrBonbridge: Blijf vooral rustig en raak niet in paniek, want dat is net waar ze je op pakken met verhoring. Misschien een idee om je eens te verdiepen in de hoeveel gram er zit in de colour salute/cobra 6 en de politie er proberen op te wijzen dat het geen cobra 6 etc zijn, maar een stuk "lichter".

Veel sterke iig

Laatst bewerkt:
Hey MrBonbridge,

Balen dat je gepakt bent :sad: En vooral de manier waarop je het te horen kreeg lijkt me echt rot en emotioneel.

Als je verhoord wordt, is jouw vertrouwen winnen de eerste en meest gebruikelijke verhoortechniek die de verbalisanten gebruiken. Laat je niet wijs maken met opmerkingen als "Vertel maar gerust hoor, het is niet zo erg allemaal" of "Als je goed meewerkt, gaan wij zorgen voor een lagere straf". Allemaal trucjes om meer informatie van jou te verkrijgen. Want agenten die zogenaamde "deals" maken met verdachten ten behoeve van strafvermindering zijn in eerste instantie strafbaar, mits Justitie daar expliciet toestemming voor geeft (en dat gebeurt zelden).

Ze kunnen zoveel gissen als ze willen en denken dat jij 4 pakjes had, maar de rest is niet aangetroffen. Mogelijk bezit daarvan gewoon stellig ontkennen. Waarschijnlijk verdenken ze jou ook van handel/doorverkoop omdat je veel pakjes van 1 soort vuurwerk had. Of dat nu wel of niet het geval was, altijd ontkennen. Het is aan hun de taak om met bewijslast op de proppen te komen. Zo lang jij hen geen "voer" geeft, wordt het moeilijk voor ze om hun insinuaties hard te maken.

Belangrijk is dat je goed luistert naar wat ze precies zeggen. Vaak laten ze je iets zeggen, en wordt je abrupt onderbroken zodat hun met verheffende stem je opeens een nieuw vraag voorleggen. Je hoort die vraag, maar vergeet spontaan wat de vorige vraag ook alweer was (brainwash-methode). Kijk hiervoor uit, want dat is een linke. Wat je soms ook ziet is de "bad cop-methode" De ene agent vind de andere agent maar 'raar' en houdt zich een beetje afzijdig van hem. In de hoop dat jij vertrouwen in hem krijgt en die andere agent links laat liggen. Ook dit is een slecht stukje toneel van de politie wat je het beste gewoon kunt negeren.

Als laatste tip geef ik je mee dat, mocht je nog vaker worden verhoord in dezelfde zaak, blijf bij je verhaal en onthoud goed wat je hebt gezegd. Dit zodat je de volgende keer altijd op jouw eerdere verklaring kunt terugvallen. Dit komt ook overtuigend over naar de verbalisanten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel sterkte! :)

Waarom zou je iets meerdere keren gaan verklaren, alles wat je zegt schrijven ze op. Vertel het 1 x en blijf daar bij.

1; Alles is voor eigen gebruik.
2; Wat is aangetroffen is alles wat je hebt gekocht.
- Als ze ermee komen dat de handelaar heeft verklaart dat je meer hebt gekocht, zeg dan dat je in eerste instantie meer had bestelt maar dat er niet meer gelevert was.
3; Je hebt niks verkocht en was ook niet van plan dit te doen.
-Je hebt ook niks voor vrienden gekocht.
4; Je bent geen kenner, je dacht dat het vuurwerk legaal was en zou het nooit kopen als je wist dat het niet mocht.

Vanaf nu houd je je mond, spreken is zilver zwijgen is GOUD!

succes

Laatst bewerkt:
Veel rechters dreigen ontslag te nemen als het kabinet-Rutte strafrechters verplicht minimumstraffen op te leggen aan notoire criminelen. Ook willen rechters niet dat burgers meer moeten betalen om een zaak voor de rechter te brengen.
Enkele rechters zijn uit onvrede over de plannen al opgestapt. De voorzitter van de vakbeweging van rechters, de NVvR, deelt het ongenoegen van de magistraten.

Voorman Reinier van Zutphen verwijt het kabinet 'symboolpolitiek'. Plannen om de rechtspraak te veranderen leiden bovendien tot onvrede in de maatschappij, waarschuwt hij.

Het kabinet is van plan de griffiekosten flink te verhogen. De rechtspraak kost de overheid jaarlijks 240 miljoen. 'Minister Opstelten overschrijdt hiermee een grens. Hij belemmert hiermee de toegang tot de rechter, waardoor een op de vijf mensen geen zaak meer kan aanspannen,' aldus van Zutphen.

Lees het hele verhaal vandaag in het AD. (Redactie)

Nou nou, misschien krijg je dan wel een sepot wegens een gebrek aan rechters hahahaha.

Suc6 dat is het enigste wat we nu nog kunnen zeggen (na de goede tips van anaconda) btw anaconda werk(te)je bij de politie? Zit je er wekelijks koffie te drinken?

hallo vrienden,

ik ben weer vrij:P.

Na net een kleine 3 kwartier op het buro te zitten mocht ik weer naar buiten. Heb vooral goed geluisterd en werd door 1 mevrouw verhoord, na de normale vragen waar ga je naar school en heb je broers/zussen ? begon het verhoor. Er werd gevraagd hoeveel ik had en vertelde dat ik negentien pakjes had, werd beweerd dat ik 50 had wat dus niet het geval is. nog gevraagd of ik al had afgestoken, waar wanneer, of ik bewust was van het gevaar. Hierop antwoordde ik dat ik wist wat het was en ook weet hoe je er mee om moet gaan. Voor de rest de aantallen vuurwerk nog gezien, 4 x choeet banger, 14x thumping thunder en 391 fenix cs. Dit getal klopte dus niet en vroeg of ik mocht natellen. Dit kon niet meer, maar ze zeiden dat ze goed hadden getelt en dat het klopt. Nog in verklaring aangegeven dat ik het er niet mee eens was. en binnenkort zal ik voor de rechter moeten komen. dan horen jullie meer:)

:-) Als ze aantallen fout hebben kan een rechter ook zomaar het vonnis nietig verklaren volgens mij. Daar zijn echt aardig grote zaken op kapot gegaan in't verleden.

op zo'n moment als jij zeker weet dat de aantallen fout zijn, moet je ook het tegendeel kunnen bewijzen dat jij minder vuurwerk in bezit had dan wat de politie in de verklaring heeft opgenomen.

Het is juist andersom. De politie moet zien te bewijzen dat je dat vuurwerk had. De verdachte is onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en dat is aan de politie om te doen in dit geval. Waarschijnlijk heeft de politie goed bewijs, maar als er echt een fout is gemaakt en je doet daar moeilijk over kan de politie niet bewijzen dat je zoveel vuurwerk had, immers er was niet zoveel vuurwerk. Wat je hiermee het beste kunt doen moet je aan een advocaat vragen voor de zekerheid.

Ik heb nog gevraagd enzo wat ze na het verhoor gingen doen.. Er weerd proces verbaal op gemaakt en daarna had ik uitspraak in de rechtbank van Leeuwarden door volgend mij kinder/jeugdrechter

op zo'n moment als jij zeker weet dat de aantallen fout zijn, moet je ook het tegendeel kunnen bewijzen dat jij minder vuurwerk in bezit had dan wat de politie in de verklaring heeft opgenomen.

Ik heb gevraagd om na te mogen tellen naar het was al weg.. Met behulp van de foto's kon ik wel tot 19 pakjes komen en zag ik ook hoe ze de fout konden hebben gemaakt

nou dat was het dan vandaag gepakt.

1 karton hydra
1 karton warrior
1 karton crackling cry
en nog wat strijkers en vlinders van 3 jaar trug ofzow.

iemand enig idee wat er nu kan gaan gebeuren ?

@ Sander17
Ik heb geen idee wat er met je gaat gebeuren en hoe de straf uit zal vallen, ben totaal niet thuis in de procedures.
Als ik zie hoeveel narigheid men zich met illegaal vuurwerk op de hals haalt kan ik er niet bij dat men dit nog steeds probeert in huis te halen...
Maar goed, wat ik me afvraag is als ik naar jouw lijstje kijk, hoe ze je op het spoor zijn gekomen. Staat niets uitzonderlijks tussen, het is niet via internet besteld dus lijkt me vrij lastig te vinden. Enig idee wat/wie er achter zit, hebben ze dat duidelijk gemaakt?
Sterkte in ieder geval.

Laatst bewerkt:
nou dat was het dan vandaag gepakt.

1 karton hydra
1 karton warrior
1 karton crackling cry
en nog wat strijkers en vlinders van 3 jaar trug ofzow.

iemand enig idee wat er nu kan gaan gebeuren ?

Deze informatie zal doorgespeeld worden naar justitie. Die zullen gaan kijken naar de ernst van de zaak. Omdat er strijkers en ander knalvuurwerk bij zitten kan het misschien iets anders uitvallen dan alleen een geldboete, maar dat denk ik eigenlijk niet. Het zal trouwens wel even gaan duren voordat je wat gaat horen van de politie, het is voor hun een hele drukke tijd en het kan zo zijn dat je binnen een maand nog niets gehoord hebt. Hoe hoog de boete zal zijn zou ik niet weten.

Back
Bovenaan