Gepakt met vuurwerk

ghoost

VWC lid
Beste Vrienden van Vuurwerkcrew,

Middels deze weg wil ik jullie mededelen dat ik afgelopen dinsdag ben opgepakt wegens bezit van zeer zwaar illegaal vuurwerk.
Het is doordat het onderzoek nog niet is afgerond, nog niet kenbaar gemaakt in de media, maar het is niet gering wat er allemaal speelt. ik ben net pas thuisgekomen.

Het verhaal krijgt een behoorlijk vervelend staartje, want wat er is gevonden is echt niet normaal. niet perse qua hoeveelheid, maar qua producten. een tipje van de sluier: 200mm, 5" epm salute's, 4" cillinder salute's, princess bomben, spaanse studata's, giant maroons, cobra's, explods, enz. enz. enz. totaal ruim 160 kilo met het meeste 1.1 materiaal.

*edit: zie post 356 t'm 360 en 369 t/m 375 voor wat foto's!

Ik hou jullie op de hoogte, maar ik raad iedereen uit om uit te kijken want ze weten absoluut meer dan iedereen vaak denkt.

Vragen? stel ze gerust en ik zal proberen ze op de juiste wijze te beantwoorden.
dit topic laat ik een dag staan zodat de meeste diehards op de hoogte zijn.

vuurwerk, en met name shell's waren al jaren mijn allergrootste hobby, en stiekem nog steeds. door het verdriet wat dit gezeik allemaal veroorzaakt heb ik besloten om ermee te stoppen en me te beperken tot Fallas, San Trifone en eventueel andere geweldige festivals.

Edit*
Dit topic heb ik niet aangemaakt om de eeuwige discussie aan te wakkeren wat wel of geen vuurwerk is, hoe gevaarlijk bla bla. daar bepaald de rechter wel over. ik weet zelf ook wel dat het niet kan wat ik gedaan heb. ik ben echter een diehard freak en zie alle bovenstaande producten als pure kunst en wil iedereen graag informeren.

Vriendelijke groet. :sad:

Laatst bewerkt:
Sterkte de komende tijd, hopelijk verloopt alles een beetje soepel.
Toch altijd jammer, dat freaks die weten waar ze mee bezig zijn toch erg hard worden aangepakt.
Denk dat het belangrijk is dit ook duidelijk te maken tijdens de rechtzaak. Dat je goed weet waarmee je mee bezig was.
Enkel is vaak het grootste probleem de opslag:(.

Erg zonde om dit te lezen. Maar 160 kilo 1.1 klasse is zeker niet mis. Ik wens je veel sterkte en tip: zorg voor een goede advocaat. Ik hoop dat dit niet je "freak zijn" verpest.

Oei, dat is niet misselijk. Ik heb met je te doen. Je hoeveelheid en het feit dat het klasse 1.1 is, zal de straf niet mals maken, ben ik bang.
Ik hoop ook dat je nog steeds freak blijft die Fallas en alles afgaat, maar ik kan het me ook voorstellen wanneer dit gebeuren je behoorlijk tekent voor het leven.

Enige vraag die ik heb: is de EOCKL (voorheen EOD) bij je over de vloer geweest om het spul af te voeren?
Als je een tipje van de sluier wil lichten over hoe ze bij jou terecht zijn gekomen, dan kan dat ons wellicht ook nog helpen. Via je handelaar, via telefoongesprekken, internet, vrienden...?

Heel veel sterkte dat heb je denk wel nodig.
Al had je wel bizar vuurwerk zo te zien leuk is dit zeker niet!

Ghoost flink ..... man,En goed dat je ons waakzaam maakt,Ik hoop dat je ondanks alle problemen,Toch nog een manier kunt vinden om het jaar waardig af te sluiten,Sterkte er mee

Vreselijk om te horen man, maar jij was je er goed van bewust wat je had liggen en dat dit niet het minste was, hopelijk helpt het je enigszins. De opslag ervan zullen ze hard aanrekenen waarschijnlijk, daar doe je niets meer aan.

Zeg je eerlijk dat ik echt verbaasd ben van de dingen die je noemt, zit absoluut mooi spul tussen, maar het maakt mij ook bewust van het feit dat zulke dingen dus gewoon aan te komen zijn. Nu ben jij het, iemand met verstand ervan, maar dat heeft 9 op de 10 niet zeg maar, kan dan flink mis gaan...

Ik wens je veel sterkte in ieder geval, zal een lastige zaak worden. Laten we hopen dat de straf mee zal vallen en dat je daarnaast niet je liefhebberiij verliest. Succes!

Oei, dat is niet misselijk. Ik heb met je te doen. Je hoeveelheid en het feit dat het klasse 1.1 is, zal de straf niet mals maken, ben ik bang.
Ik hoop ook dat je nog steeds freak blijft die Fallas en alles afgaat, maar ik kan het me ook voorstellen wanneer dit gebeuren je behoorlijk tekent voor het leven.

Enige vraag die ik heb: is de EOCKL (voorheen EOD) bij je over de vloer geweest om het spul af te voeren?
Als je een tipje van de sluier wil lichten over hoe ze bij jou terecht zijn gekomen, dan kan dat ons wellicht ook nog helpen. Via je handelaar, via telefoongesprekken, internet, vrienden...?

ik blijf zelf een freak in hart en nieren en zal dat ook altijd blijven. enige wat veranderd is dat ik niks meer zelf aanschaf, maar geniet op plekken waar dit gelukkig nog wel kan. Ik neem het vuurwerk ook niks kwalijk, de fout ligt volledig bij mij zelf...

ja het is in een vrachtwagen van domeinen afgevoerd. geschikt voor 1.1 dus.
ze weten verder echt ALLES. msn, email, forums, smsen en bellen, echt alles drukten ze onder m'n neus. bovenstaande zal een aantal jongens ook zeker wakker moeten schudden, dat is alles wat ik zeg. ik heb verder niks verklaard, maar een aantal mails kwam ik niet meer onderuit.

toen ik vanochtend inlochte op VWC waren er ook maar 2 nieuwe posts. opnieuw een teken dat 5 minuten voor mij een ander op m'n account zat, en jullie mogen raden wie dat zijn. oja, ik was woensdagavond ook op hyves verschenen, ook zeer apart...;)

Laatst bewerkt:
Zwaar *** ghoost. Wat je beschrijft is een mooi assortiment waar, een prachtige selectie producten wat natuurlijk helemaal zuur is.

Weet je al hoe ze je hebben kunnen pakken?

Ik wens je veel sterkte, en hou ons op de hoogte.

Zeg je eerlijk dat ik echt verbaasd ben van de dingen die je noemt, zit absoluut mooi spul tussen, maar het maakt mij ook bewust van het feit dat zulke dingen dus gewoon aan te komen zijn. Nu ben jij het, iemand met verstand ervan, maar dat heeft 9 op de 10 niet zeg maar, kan dan flink mis gaan...

QUOTE]

geloof me, de dingen die ik had, daar was niet zomaar aan te komen. ik had echt volledig unieke producten en daar heb ik echt heel erg voor moeten zoeken. leuk weetje misschien. ik heb via via weten te regelen dat een rechercheur foto's van alles, ook alle producten apart, naar mij gaat opsturen. die zal ik jullie niet onthouden, en reken erop dat er wat opstaat haha. bijvoorbeeld een pikzwarte shell uit 1978 van Hiroyama Fireworks uit Japan haha. laatste voorzet: ik had zo'n 120 volledig unieke shell's. van merken waar niemand ooit van gehoord heeft, uit canada, italie, spanje, enz. enz. zelfs nu weet ik er een glimlach vanaf te toveren nu ik aan sommige dingen terugdenk. hoezo freak :bye:

damm zwaar balen zeg...

Best appart eigenlijk dat ze dan alles van je weten..
Moet je nagaan dat elke freak die hier op het forum zit en een beetje in de illegale sector zit.. dat hun logs van sms, telefoon en msn gewoon dagelijks worden bekeken.

Ze wachten gewoon tot dat je een verkeerde stap zet en dan pakken ze je er op.

Ik wens je suc6 ghoost. :sad:

damm zwaar balen zeg...

Best appart eigenlijk dat ze dan alles van je weten..
Moet je nagaan dat elke freak die hier op het forum zit en een beetje in de illegale sector zit.. dat hun logs van sms, telefoon en msn gewoon dagelijks worden bekeken.

Ze wachten gewoon tot dat je een verkeerde stap zet en dan pakken ze je er op.

Ik wens je suc6 ghoost. :sad:

niet van iedereen wordt zomaar alles bekeken hoor, er gaat natuurlijk wel wat aan vooraf...
maargoed, reken erop dat alle mensen met wie ik contact heb gehad, ook op dit forum, nu in de picture staan. tis maar dat je het weet :)

ze weten verder echt ALLES. msn, email, forums, smsen en bellen, echt alles drukten ze onder m'n neus.

niet van iedereen wordt zomaar alles bekeken hoor, er gaat natuurlijk wel wat aan vooraf...
maargoed, reken erop dat alle mensen met wie ik contact heb gehad, ook op dit forum, nu in de picture staan. tis maar dat je het weet :)

Mogen ze dan zomaar iedereen zijn mail, msn, telefoon etc gaan bekijken. Dit lijkt me toch niet volgens de privacy normen gaan? Wat vind je daar zelf van?

Laatst bewerkt:
Mogen ze dan zomaar iedereen zijn mail, msn, telefoon etc gaan bekijken. Dit lijkt me toch niet volgens de privacy normen gaan? Wat vind je daar zelf van?

Wie de wet handhaafd overtreed hem zelf ook?

Ik denk eerder dat als het onderzoek ten goede doet dat ze meer mogen dan de wet hun voorschrijft.

OFFTOPIC:

Kan me nog goed herrineren dat ik op een filmpje zag over dat er nog een handelaar was opgepakt.. zag je zo'n donut agent met een winkelwagentje dat overbeladen was met zwaar vuurwerk in het politie bureau rijden.

Het gekke is dan ook dat ze het daar ook gewoon tijdelijk opslaan.. met het excuus dat de bunkers in Duitsland overbeladen zijn. :bonk:

Laatst bewerkt:
Minder man wat je overkomen is.. sterkte met de zaak!

telefoon tap email etc.. mogen ze alleen met toestemming van officier van justitie natrekken etc..

Ik denk eigelijk dat Ghoost al jaren geobserveerd werd. Aangezien je in 2004 nog bent opgepakt met (betrekkelijk zwaar) vuurwerk, denk ik dat ze gewoon permanent je acties hebben gevolgd.

Rare vraag misschien. Maar hadden de rechercheurs niet een kleine beetje respect voor je unieke shells uit rare windstreken? :rolleyes:

Ik denk eigelijk dat Ghoost al jaren geobserveerd werd. Aangezien je in 2004 nog bent opgepakt met (betrekkelijk zwaar) vuurwerk, denk ik dat ze gewoon permanent je acties hebben gevolgd.

Rare vraag misschien. Maar hadden de rechercheurs niet een kleine beetje respect voor je unieke shells uit rare windstreken? :rolleyes:

vanaf vorig jaar werd ik echt gevolgd is inderdaad wat ik tussen neus en lippen door opving. zo'n gast had dat tegen m'n pa gezegd.

de rechercheurs weten zelf absoluut niks van vuurwerk, maar hij heeft nog wel een hele verklaring afgenomen waar mijn 'tic' of 'dwangneurose' toch vandaan zou kunnen komen haha.
dat respect blijkt ook met name uit het feit dat ik foto's van al mijn producten opgestuurd krijg, wat eigenlijk absoluut verboden is! zelf ben ik daar uiteraard heel erg blij mee. maargoed, ik heb ze uiteindelijk nog niet....

vanaf vorig jaar werd ik echt gevolgd is inderdaad wat ik tussen neus en lippen door opving. zo'n gast had dat tegen m'n pa gezegd.

de rechercheurs weten zelf absoluut niks van vuurwerk, maar hij heeft nog wel een hele verklaring afgenomen waar mijn 'tic' of 'dwangneurose' toch vandaan zou kunnen komen haha.
dat respect blijkt ook met name uit het feit dat ik foto's van al mijn producten opgestuurd krijg, wat eigenlijk absoluut verboden is! zelf ben ik daar uiteraard heel erg blij mee. maargoed, ik heb ze uiteindelijk nog niet....

Oei, 2de keer dus.

Ik vind als jij een boete krijgt wij hier op het forum een fons voor je moeten oprichten. Als iedereen daar een tientje naar je opstuurt kan jij de boete betalen. We moeten elkaar helpen! De eventuele gevangingis straffen en strafbladen kennen we verder ook weining aan doen.

Maar waaom had je het nog thuis liggen als je al eens bent opgepakt?

Hou ons maar op de hoogte, we staan helemaal achter je. Problemen heb je toch dus beroep je maar op je zwijg recht. Je bent ontschuldig tot het tegendeel bewezen is. Verlopig zijn de feiten alleen in bezit en opslag van zwaar illegaal vuurwerk. Laat je geen handel in de schoenen schuiven!

edit:

dinsdag opgepakt en dus vandaag of gister pas vrij?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan