Genietmomentjes!

Vandaag geslaagd voor mijn praktijk examen E.B.I. (Eerste bijzondere inspectie) in de (hoe toepasselijk) stooktechniek. Komende week theorie examen maar super trots dat ik deze eerste stap heb behaald! Hopelijk hang ik komende maand een mooi diploma in de kerstboom 😄
Ik ben zo ontzettend blij! Vanmiddag gehoord dat ik ook geslaagd ben voor mijn theorie.
Officieel nu E.B.I. Deskundige in de stooktechniek (Gasgestookte installaties >100kW)
😁 Nu kan ik eindelijk goed genieten van mijn December maand!

Net met het dametje de cat 1 adventkalender gestart. Mooi om te zien dat ze er van genoot. Paar extra grondtolletjes erbij, het kon niet mooier

3 weken rondreizen in West USA, heb er bijna een week op zitten en zit nu een happie te eten bij de Hoover Dam. Ongekende schoonheid kwa natuur en dan heb ik nog enkele mooie plekken te gaan (o.a Bryce Canyon, Grand Canyon en Zion National Park).
Prachtige vakantie lijkt me, staat hier ook op de bucket-list. Wel pas over een jaar of 5 als de kids niet meer mee gaan. Ontzettend veel plezier nog en geniet er van.

Prachtige vakantie lijkt me, staat hier ook op de bucket-list. Wel pas over een jaar of 5 als de kids niet meer mee gaan. Ontzettend veel plezier nog en geniet er van.
Zeker doen, skip vegas want dat is naar mijn mening helemaal niks. Morgen vertrek ik gelukkig naar Cedar City Utah. Ben blij dat ik weg kan uit vegas. Ga voor de natuur is mijn tip! :)

Vandaag met mijn foto de voorpagina van de landelijke krant het Algemeen dagblad gehaald :D

Naast vuurwerkfotografie doe ik ook aan nieuws- en evenementenfotografie.
Wat vet man. Van harte! Stiekem ben ik nu ook wel erg benieuwd met welke foto dat is. En ik heb helaas geen kranten abonnement.

Zou je die willen/kunnen/mogen delen?

Kleine update vanuit de USA: een paar dagen geleden heb ik de "Angels Landing Trail" gelopen in Zion National Park. Ongekende beleving, het is een soort bergkam waar je overeen loopt met een afgrond van 350 meter aan beide zijden. Alleen een paar kettingen om je aan vast te houden. Het staat dan ook bekend als een van de gevaarlijkste trails in de de USA en de wereld (helaas al meerdere doden te betreuren). Helaas kan ik geen foto's uploaden, deze zijn te groot. Maar ik zou zeggen Google even want je schrikt je een hoedje als je het ziet en de trail niet hebt gelopen. De dag na deze trail heb ik ca. 5 kilometer gelopen in Bryce Canyon. Echt ongekende schoonheid en het was een fijne bijkomstigheid dat er niet veel geklommen hoefde te worden aangezien ik nog steeds goede spierpijn had van "Angels Landing". Vandaag heb ik de bekendste trail gelopen in Grand Canyon, de "Bright Angels" trail. Dit is normaliter een trail die je in 2 dagen loopt, want de Grand Canyon is een "reversed trail" ofwel je daalt eerst de vallei in en nadien klim je weer omhoog. Tja, weinig tijd en toch maar besloten het in 1 dag te lopen. Spijt? Nee. Flink zere benen? Ja. Ca. 2,5/3 uur lopen naar de Colorado River om vervolgens weer ca. 5-6 uur omhoog te lopen. In totaal een goede 30 kilometer op 1 dag, waarvan ca. 10-15 kilometer een serieuze klim. Ofwel ca. 900 meter verticaal omlaag en weer ca. 900 meter omhoog. Net voordat ik weer boven was de tijd genomen om zonsondergang te zien, werkelijk adembenemend. Morgen naar Phoenix, dan naar Palmsprings, San Diego en als laatste LA om vervolgens terug te vliegen en op kerstavond in Nederland te arriveren. Nogmaals, probeer dit een keer in je leven mee te maken en ga dan vooral hiken. De National Parks zijn uitzonderlijk mooi.

Laatst bewerkt:
Ik ben net nog wezen wandelen en heb stiekem wat cat 1 mee genomen.
Ik ben toen naar een rustig stuk bospad gegaan om daar even een kleine stook sessie te houden.
Voor dat ik dat doe kijk ik eerst of er mensen zijn die met de hond aan het lopen zijn .
Ik kreeg gelukkig even een moment rust waardoor ik even mijn dingentje gedaan heb.
Het gaf me toch even het gevoel van de tijd dat je nog van 10.00 tot 02.00 mochten stoken.
Uit eindelijk dook er een vrouw met een hond op en ben gelijk gestopt.
Maar niet te min was dit wel even een momentje waarvan ik genoten heb.
Wat dat zou ik wat meer van dit soort plekken moeten gaan zoeken waardoor ik zonder dat ik iemand tot last ben toch mijn dingetje kan doen.

Back
Bovenaan