Geniet je meer van het vuurwerk voor 00.00 of tijdens/na

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroeger was het natuurlijk het leukst om de hele dag rond te lopen met een rugzak astronauten en strijkers.
Nu ben ik een ouwe lul geworden en ben ik door de Zena trophy’s verpest , waardoor ik enkel nog van dikke chaos kan genieten en dat doe ik dan pas om 00:00 en wanneer ze in de buurt heftig aan het schieten zijn stel ik mijn show even uit .
(Ik heb al tijdens mijn eigen show naar andermans vuurwerk staan kijken en dat vind ik zonde)

Ik heb al tijdens mijn eigen show naar andermans vuurwerk staan kijken en dat vind ik zonde)
Ja dat is echt balen en mij ook wel eens gebeurd dus wacht tegenwoordig altijd met m'n toppers totdat iedereen inclusief mezelf de volle aandacht ervoor heeft.

Verder geniet ik tegenwoordig om 18:00 uur misschien wel meer als we met de kids naar buiten gaan die te hard wegrennen nadat ze het lontje hebben aangestoken en met grote ogen naar een simpel stukje vuurwerk kijken.

Ik vond dat verbod wel ideaal want hier in de straat was ik de enigste die afstak haha. Normaal met oud en nieuw geniet ik het meest voor 0000 uur daarna is het chaos

Teveel chaos tijdens 00.00 moment.
Je vuurwerk valt echt gewoon weg tegen al het geweld waardoor ik minder goed kan genieten, kan ook moeilijker m’n aandacht erbij houden en ben vaak gehaast dan.
Dus voor mij zeker van 18-23u leukste om zelf te stoken

Rond 00.00 vind ik de meest ellendige tijd van de mooiste dag van het jaar ;)

Totale chaos, snel lontjes aansteken waarna alles verdwijnt tussen het vuurwerk van anderen.
Elkaar niet eens meer kunnen verstaan, knallers vliegen om je oren...

Rond 00.00 vind ik de meest ellendige tijd van de mooiste dag van het jaar ;)

Elkaar niet eens meer kunnen verstaan, knallers vliegen om je oren...

Je zou eens kunnen proberen om niet in je politie ��*♀️ uniform de straat op te gaan op dat moment . :idea:
Geintjuh he man .

Ik ga sowieso van elke cake genieten, die van voor 12 uur en van die er na. Je hebt tenslotte bijna een stuk goud in handen tegenwoordig :bonk:

Ik probeer altijd optimaal van al het vuurwerk te genieten, voor en na twaalven. Zelf steek ik als het echt druk is om 00:00 mijn eigen spul pas af als het weer rustig is geworden, dan kan ik er optimaal van genieten zonder dat het wegvalt in de chaos haha

Van het vuurwerk in het algemeen geniet ik het meeste voor 12 uur.
In de vrieskou met die koude heiige kruitlucht mijmerend naar de knallen en kleuren in de buurt kijken en luisteren. Heerlijk.

12 Uur vind ik te massaal om echt te genieten van mn eigen dozen.

Rond 22 en 23 steek ik wel een leuk potje af en om 12 uur zelf geniet ik eerst zelf van de buurt. Daarna steek ik eerst het zware huil/knal/crackling geweld af tegen de boze geesten van het komende jaar :thumbup:

Als de rook is opgetrokken beginnen we rond 0030 met de dikke dozen :handsup:

Waar geniet jij nou het meest van, het stoken voor 00:00 of tijdens/na 00:00. Laat ons hier weten waar jij het meest van geniet en waarom.
Goeie vraag, want ik ben opgegroeid met het kleine vuurwerk, multishots had je nog niet, en ik heb daardoor (?) altijd nog een hart overgehouden voor het kleine speelgoed, en de mooie dingen die je daar mee kunt doen. Fonteinen, grondspinners, bijtjes, al dat kleine grut maakt het kind in me nog meer wakker dan het grote geschut om 00u. Dat is meer het mannenwerk, waar ik net zo van geniet maar je merkt daarbij toch veel (en bij het kleine ook laatste jaren) dat de nadruk meer ligt op geweld en bling, hoe harder en groter hoe beter, en je de aandacht voor Kunst in het vuurwerk wat meer moet zoeken. Tuurlijk vind ik een hemelvol crackling goud en blink ook geweldig maar een goeie crossette, gogetter, hummer, zuivere peony, multicolor palm, bijzondere kleurencombi's, met aandacht samengestelde compositie van schietvolgorde- tempo- en effecten, zijn zaken waar ik dan wel scherp op let. Of letTE, toen de prizjen en freakacties het nog toelieten. Nu ben ik voor het 00u werk ook wel meer aan het kijken naar voordeeltjes ongeacht het type effect. Als er om 00u maar wat de lucht in knalt. Maar dan na de laatste cake, komen gwoon weer de grondbloemen, knetterballen, fonteinen en fluitertjes tevoorschijn en sta ik weer als een kleuter grijnzend lontjes te stoken en meuk te werpen :D

Goeie vraag, want ik ben opgegroeid met het kleine vuurwerk, multishots had je nog niet, en ik heb daardoor (?) altijd nog een hart overgehouden voor het kleine speelgoed, en de mooie dingen die je daar mee kunt doen. Fonteinen, grondspinners, bijtjes, al dat kleine grut maakt het kind in me nog meer wakker dan het grote geschut om 00u. Dat is meer het mannenwerk, waar ik net zo van geniet maar je merkt daarbij toch veel (en bij het kleine ook laatste jaren) dat de nadruk meer ligt op geweld en bling, hoe harder en groter hoe beter, en je de aandacht voor Kunst in het vuurwerk wat meer moet zoeken. Tuurlijk vind ik een hemelvol crackling goud en blink ook geweldig maar een goeie crossette, gogetter, hummer, zuivere peony, multicolor palm, bijzondere kleurencombi's, met aandacht samengestelde compositie van schietvolgorde- tempo- en effecten, zijn zaken waar ik dan wel scherp op let. Of letTE, toen de prizjen en freakacties het nog toelieten. Nu ben ik voor het 00u werk ook wel meer aan het kijken naar voordeeltjes ongeacht het type effect. Als er om 00u maar wat de lucht in knalt. Maar dan na de laatste cake, komen gwoon weer de grondbloemen, knetterballen, fonteinen en fluitertjes tevoorschijn en sta ik weer als een kleuter grijnzend lontjes te stoken en meuk te werpen :D

had het niet beter kunnen verwoorden:yes:

Als kind vond ik 12u vaak maar niks, het begin van de laatste twee uur stoken en het vuurwerk van de buren leek altijd mooier dan mijn potjes en pijlen. Inmiddels vind ik het geweldig om te zien wat er allemaal de lucht in gaat.

Ik geniet zelf het meest van het 18u moment.

Ik schiet mijn shows tegenwoordig altijd om 18 uur en tussen 21 en 22 uur. Dan kan ik om 00:00 uur mooi genieten van alles wat er om mij heen de lucht in gaat.

Ik schiet mijn shows tegenwoordig altijd om 18 uur en tussen 21 en 22 uur. Dan kan ik om 00:00 uur mooi genieten van alles wat er om mij heen de lucht in gaat.

Ik loop ook al enkele jaren met deze gedachte, maar durf het telkens tog weert niet. Ben bang spijt te krijgen dat je om 00:00 niet meer kunt stoken.

Ik loop ook al enkele jaren met deze gedachte, maar durf het telkens tog weert niet. Ben bang spijt te krijgen dat je om 00:00 niet meer kunt stoken.

Jaarwisseling 2019/2020 vanwege dreigende dichte mist mijn grote cakes/compounds en finale project al tussen 18:00 en 19:00 uur geschoten en alleen wat herrie spul (o.a. mijn oorspronkelijke 18:00 uur project) bewaard voor na 0:00 uur. Ik dacht ook dat het mij misschien tegen zou vallen, want het is natuurlijk niet "het" moment. Maar dat viel mij alleszins mee. Erg kunnen genieten van mijn eigen vuurwerk in een verder lege lucht en na de eerste paar cakes was er al genoeg bekijks uit de rest van de buurt.
Tegen de tijd dat mijn finale was afgelopen begon het mistiger te worden en na 0:00 uur zat alles potdicht. Ik moet er niet aan denken dat ik alles op dat moment de lucht in zou jagen. :no:
Maar als je bang bent om na 0:00 niet meer te kunnen stoken, dan hoef je natuurlijk alleen maar wat voor dat tijdstip te bewaren. :wink:

Verder on-topic:
Ik sluit mij aan bij de meerderheid. Ik geniet evenveel van het afsteken vóór 0:00 uur als tijdens/na 0:00 uur. Het is alleen anders. Ik kan bijvoorbeeld ook ontzettend genieten van het kleine spul. (Die crackling blokjes die 5 minuten doorgaan vind ik geweldig :yes: :D )

Dat mijn vuurwerk na 0:00 uur wegvalt tegen het geweld van de rest heb ik niet zoveel last van. Ten eerste ben ik zelf in de buurt zo ongeveer de grootste stoker. Maar nog belangrijker: direct na 0:00 uur begin ik doelbewust eerst met wat klein spul. Eerst wat kleine losse dingetjes zoals crackling ballen/linten of ratelbanden, dan rustig aan wat fonteinen. De rest van de buurt is dan toch vooral cakes (en voorheen soms pijlen) aan het stoken.
Na een kwartier, twintig minuten begint het dan vaak al wat rustiger te worden en is mij directe buurman (ook een vuurwerkliefhebber) inmiddels ook aan de cakes begonnen. Dan ben ik ook toe aan de cakes en hebben de buurman en ik de ongeschreven regel dat we op elkaars vuurwerk wachten (en uiteraard bewonderen :D ). Zo stoken we lekker verder tot we allebei door ons grote vuurwerk heen zijn. Voorgaande jaren betekende dat voor mij afsluiten met mijn finale project, wat meestal de finale van de hele buurt was. :D :thumbsup:

Eddy.

Exact, dat moment blijft toch magisch en de buurt is dan pas echt volledig buiten, in de avond niet.

Ik geniet het meest van de tijd voor 00:00 en dan specifiek van al het kleine spul zoals (budget)cakes en fonteintjes

Voor 0:00 is het leuk voor klein spul en met de kinderen.

Maar om 0:00 is toch wel het meest sfeervol, alle buren buiten etc.

Ik geniet absoluut meer van stoken vóór het 12u moment. Kwam daar vrij snel achter toen de 10u regel er vanaf ging en we overdag officieel niet meer mochten stoken. Uiteindelijk is het overdag stoken iets wat mij als kind volledig in z'n greep had. Klokslag tien uur, volle rugzak, aansteeklontje en vol verwachting de dag starten. Prachtig.

Als het dan aan het eind van een lange dag slenteren, en duizenden lonjtes verder, donker werd, ach ja, dan was het mooiste gedeelte van de dag al voorbij. Dat ervaar ik nog steeds zo. Heerlijk om blokken weg te stoken en een mooie show weg te geven, maar dat gekloot met klein vuurwerk overdag is stoken pur sang.

Ondertussen al jaren op de 29e en de 30e in de avond cat1 stoken. Sfeertje met de Kids zonder dat het al te gevaarlijk voor ze is.

Genieten doe ik echt tot 00:00 en na 00:20, dan zijn de meeste klaar en kan ik ongestoord van mijn producten genieten. (Ook een beetje anders mans vuurwerk bekijken he) bespaard mij euro's om de minuten te vullen

Plus, het geeft wel vaak een kick als iedereen een beetje klaar is en net opweg naar binnen is met de gedachte dat het voorbij is het echte werk pas begint ghehe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan