Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Mijn gekste ervaring met vuurwerk tot nu toe is een vuurwerk cake die omviel en over de grond schoot. Nou komt het, bij het laatste schot stond de cake ineens weer rechtop![]()
Bijna vergelijkbaar,begin jaren 80 stak de plaatselijke chinees een 100.000 knaller af.Toen de rits afgelopen was meteen zoeken natuurlijk.Ik had er een paar gevonden,en wou ze natuurlijk afsteken ondanks de waarschuwingen van mijn vader.Toen ik dat toch deed en er 1 in mijn handen knalde, kreeg ik ook meteen een knal van mijn vader.![]()
Het valt mij op dat er nog best veel mensen hier op het forum last hebben van omvallende cakes (en dan bedoel ik niet wat door buren/anderen wordt afgestoken). Zet die dingen gewoon vast! Pak 2 stenen en zet daar je cakes tussen. Het is een kleine moeite, maar je bespaart jezelf en anderen een hoop ellende.
Je moet niet wachten tot het (bijna) mis gaat en dan pas extra maatregelen nemen.
Ik heb er zelden last van dat er bij mij dingen mis gaan. En als er iets niet helemaal goed ligt dat vrijwel altijd aan het product (laag knallende bombettes bijvoorbeeld).
Eddy.
Ik zou gewoon voor enkele euro's een klem halen. Vorig jaar ook gedaan en daar gebeurt echt niks mee. Als je voor 100en euro's vuurwerk haalt dan kan zo'n investering er ook wel vanaf lijkt me.Dit vind ik juist geen goed advies. Ik zou nooit stenen gebruiken om vuurwerk vast te zetten. Waarom niet? Je kan altijd de pech hebben dat een cake direct uit elkaar knalt (en dat heeft al menig forumlid meegemaakt) en wanneer vastgezet met stenen, veranderen de stenen in een hele hoop projectielen die juist meer letsel kunnen veroorzaken dan een omgevallen cake.
Daarom raad ik altijd aan om geen stenen, maar zandzakjes te gebruiken. Meestal heb je ze al liggen, bijvoorbeeld van die deurstoppen gevuld met zand. Deze vangen de klap veel beter op.
Dit vind ik juist geen goed advies. Ik zou nooit stenen gebruiken om vuurwerk vast te zetten. Waarom niet? Je kan altijd de pech hebben dat een cake direct uit elkaar knalt (en dat heeft al menig forumlid meegemaakt) en wanneer vastgezet met stenen, veranderen de stenen in een hele hoop projectielen die juist meer letsel kunnen veroorzaken dan een omgevallen cake.
Daarom raad ik altijd aan om geen stenen, maar zandzakjes te gebruiken. Meestal heb je ze al liggen, bijvoorbeeld van die deurstoppen gevuld met zand. Deze vangen de klap veel beter op.