Gekste ervaring met vuurwerk

Gekste ervaring waren toch de cakes die zichzelf omver knalde. Nu gebruiken we als het nodig lijkt bakstenen. Verder ook een keertje een Heavy 5 cake die een paar bombettes er aan de zijkant uit blies.

2 jaar terug, pijl van de buren over de oprit... was niet echt gunstig.. familie kijkt nu permanent van achter het raam uit angst... of van die mafkezen die carbid schieten in ons smalle straatje.. tja

Beter zo dan mijn ervaring op mijn +/- 12e jaar met een dikke klapper uit een chineese rol met een lange lont, echter snellont.....(wist ik toen veel...)het liep goed af op een forse piep in de oren na...

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij :S

Wat ook gek was een pot aansteken die naar het leek weigert en een tiental minuten later toch gaat werken.:S

2 jaar terug, pijl van de buren over de oprit... was niet echt gunstig.. familie kijkt nu permanent van achter het raam uit angst... of van die mafkezen die carbid schieten in ons smalle straatje.. tja

niet te geloven hier bijna het zelfde.:angry:
voor de deur een fietspad tussen twee rijen met huizen.
carbied schieten over het fietspad en niet aan denken wat er
nog om de hoek kan komen lopen.en ja bijna een voorbijganger geraakt.:bonk:
als ze dat dit jaar nog een keer doen krijgen ze met mij te maken.:mad:
hebben zeker zelf geen kinderen.
en nog geen 100 meter verder op een veld zo groot bij een voetbalveld.
maar nee hoor gewoon in de straat.

geniet ervan maar denk aan je medemens.
veilgheid voor alles:wink:

Afgelopen o&n, iemand stak potje aan in het gras, eerste bombettes gingen goed.
Iets later schoot er eentje van ons af recht over het gras, denk je huh? Je gevoel denkt dekking zoeken...
De volgende schoot dus recht onze kant op en klapte paar meter van ons af. Dat was echt wel schrikken.
Vervolgens ging die gewoon rechtop verder, echt bizar.
Denk dat het potje omviel, door de klap de andere kant opkantelde en daarna weer rechtop stond, iets anders kan ik er niet van maken. Maar blijft heel vreemd als je erop terugkijkt ja...

Gekste ervaring van gisteren.
Een grond bloem die als een nitraatje knalde
Denk je lekker rustig wat cat-1 te stoken schrik je je kapot van een flinke knal.
Niet erg want zoon knal is stiekum wel lekker:p

op jonge leeftijd heb ik eens een gevonden strijker doorgebroken om er een spuiter / sisser van te maken... wist ik veel dat flash geen stop nodig heeft... die klapte dus alsnog in mijn hand wat mij een paar uurtjes ziekenhuis op heeft geleverd.

Afgelopen o&n een zink 901 die niet opsteeg. Lanceerbuis naar de je weet wel (was pas de 2e pijl die ik afstak) en dat ijzer van de onderkant zat in de achterkant van me schoen. Gelukkig voor de rest niemand geraakt door rondvliegend materiaal. Ik stond op 2 meter afstand ongeveer, ik was ook zo dom om me alleen om te draaien en niet weg te rennen.

Laatst bewerkt:
een pearl 96 potje die maarvoor de helft omhoog ging ik kwam der pas achter toen ik de tweede aan ging steken en dat ding maar voor de helft smeulend en al zag staan de andere helft weg gefikt was door de hitte van de niet opgestegen balletjes. en ook nog een keer in een pakketje van de boerenbond wondertollen met knal gekregen wij wisten dit niet dus wij zo he waar komen die knallen nou vandaan bleken het de wondertollen te zijn dat was wel grappig.

ow en twee jaar geleden had iemand zo'n ilegale chinese rol aan het einde van de avond alles bij elkaar vegen in het vuur bleken wat van die dikke knallers nog niet te zijn afgegaan dus ineenkeer boem iedereen schrikt en een grote flits bleek het zo'n ding van die rol te zijn dat was wel gevaarlijk.

Laatst bewerkt:
pijl uit een lidu pakket die bleef staan zat stijglading in maar weigerde omhoog te gaan.
stond er te dicht bij, toch handig die vuurwerk brillen ik had hem toen zelfs voor de lol op en dat was een gelukje

Wij gooiden na de Chinese rol altijd 'n emmer water over de snippers en zodra het licht werd, ging ik gauw alle grote knallers verzamelen om onder te dompelen. maten stopten die vaak in hun zak om af te steken met 'n gebroken rotje.

Als 'n flitstablet uitgaat (door druk) en je probeert hem weer aan te steken, dat 'ie knalt. Schrik ik even op.

Dacht 2 jaar geleden een 4'' salute shell op de grond af te steken, bleek helaas een sier shell te zijn waarna de vuurballen door de straat schoten. gelukkig niks aan over gehouden alleen even schrikken.

Een bunker in brand doordat er tijdens het kooi knippen een vonk is ontstaan en de boel in lichte laaien heeft gezet.:bye:

Sta je rustig je 100 grondbloemen op te maken, klappen er gewoon een paar uit elkaar met echt een flinke knal! Eentje vloog zelfs de lucht in, over een huis..

Gekste ervaring van gisteren.
Een grond bloem die als een nitraatje knalde
Denk je lekker rustig wat cat-1 te stoken schrik je je kapot van een flinke knal.
Niet erg want zoon knal is stiekum wel lekker:p

Dat zag ik vorig jaar gebeuren bij een ventje die m in de hand hield om meerdere babypijltjes tegelijk aan te steken. dat gaat 50x goed, alleen bij hem klapte die in zijn hand uit elkaar.

meteen m mee naar huis genomen hand onder de kraan, hij moest overgeven van de schrik/adrenaline. m'n ouders hebben zijn vinger toen in het verband gezet (die was bij z'n vingertoppen open gebarsten) en heb m naar zijn ouders gereden met de auto een paar straten verderop.

nooit in je handen houden...staat nog duidelijk op de gebruiksaanwijzing ook...

Dit jaar was het bij mij raak, stap net na 00:00 de straat op om een cake aan te steken, schiet er opeens vanaf links een bombette op me af. was een cake ontploft verderop in de straat, die knalt vervolgens tegen mijn middelvinger en ontploft een meter naast me uit elkaar. gelukkig draag ik een bril, dat scheelde heel weinig... had alleen tot 02:00 geen gevoel meer in mn vinger, zit nu een dikke blauwe plek, voor de rest mankeert er niks aan gelukkig.

Een jaar of 2 geleden had ik nog een pakje oude screamer kings. Ik had al verhalen meegekregen dat die dingen konden ontploffen dus ik nam telkens goed afstand. De eerste 3 gingen goed, maar die laatste was me een klap, toch nog harder dan de gemiddelde poolse nitraat:D

Ook zag ik vorig jaar een jochie van 7 strijkers met zijn pa afsteken. Vond ik toch wel een beetje apart.

Ik kan me nog herinneren dat ik eens een Green Dahlia afstak. Hij ontplofte zo laag in de lucht dat ik even niets kon zien.

3 jaar geleden een gigantische tjechiese vuurpijl van een maat
gekregen met een enorme paars glimmende kop erop.
Met veel bombarie voor een aantal buren dat ding aangestoken,
kop was ve te zwaar en maate een mooie bocht naar beneden precies
in een zeilboot (ik woon aan een haven) Gelukkig vloog ie niet in de fik.

Back
Bovenaan