Gekste ervaring met vuurwerk

Ook niet erg lang geleden, had ik van Chooêt match cracker no.3 een strijkerkringetje gemaakt, en die aangestoken, toen rende ik weg naar achteren en ze gingen af. Niks aan de hand dus... maar toen ik thuis kwam zag ik toen ik mijn jas uit deed dat er serieus een wijgeraar van die strijkers in mijn capuchon was beland, nou daar kan ik je bij zeggen dat ik daar flink van geschrokken was zeg.. pffff!

Vorig jaar Belgische blauwe T&T nitraat (geel doosje met donkerblauwe nitraten erin)
Betonnen stop tegen mn hoofd gekregen, voelde ik de halve dag :p

Ik had een vuurwerk pot,weet niet meer welke maar die stond stabiel,ik stak em af en na een paar schoten viel die om richting mij kant,gelukkig gingen bijna alle schoten mis maar 1 schot ging recht op me af,en me pa hield met zun schoen hem tegen:P.

Afgelopen O&N had ik de domste actie ooit qua vuurwerk. Ik was een flinke cake aan het aansteken in iets te benevelde toestand. Nadat ik 'm aan had gestoken dacht ik dat ik de cake per ongeluk verkeerd om had gezet. Dus in al mijn wijsheid trap ik hem op z'n kop. Meteen schiet de eerste bal er uit, recht de oprit op waar alle mensen stonden te kijken. Met dit schot had de cake zichzelf weer recht overeind geschoten, waarna hij door knalde alsof er niks aan de hand was :D

ja pas nog een stomme actie.

Voor mijn kan projectje wilde ik wat zware knallers hebben.
Normaal rond 22:00 beetje stoeien met zink 901.
Maatje van me op de paintball had een doos met 50 pakjes cobra's 6.
Dus ik zo van nou wil er wel 3 hebben dan.

Op het paintball veld kreeg ik ze (veld is van ons) en kon het niet laten om er 1 uit te testen.
Dus toen de rest aan het omkleden waren bij de auto samen met een maatje er 1 in een grote banden stapel(6 hoog) gegooid.

Na een tijdje wachten (lange lont) ging die af, nou dat heb ik geweten, banden stapel was volledig gelanceerd, bovenste band schoot met een metertje of 2 de lucht in en alles lag verspreid. Gelijk iedereen in schok want die verwachte de knal niet. (stiekem best geinig)

Maar echt dit is geen speelgoed.

Nouw,

Ik kreeg een thunderking tegen mijn rug aan.
Heb er een week na oud & nieuw nogsteeds last van gehad, maar nu gelukkig niet meer!

afgelopen jaren met name ellende gehad met van die goedkope rotzooi pijlen uit pakketten, 2 stuks op nog geen 2 meter boven de grond geklapt (stok door permanent schoonmoeders heen) en een romeinse kaars die uit elkaar klapte en nog vrolijk over de grond verder ging

Ik kan me nog iets herinneren van toen ik klein was en ik in Landgraaf was bij vrienden. Ik stak een Green Dahlia af en toen werd het opeens heel fel en regende het groene lichtjes.

mijn opa woont in de stad,tegenover mijn opa's winkel zit een wok/sushi restaurant. die mensen zaten non-stop vuurwerk af te steken, maar daar zaten soms zulke grote potten bij dat ze het niet konden laten om er een pijl in te stoppen terwijl de pot nog bezig was! maar die pijlen hadden zo'n grote bolkop dat de stijglading niet krachtig genoeg was en de pijlen tegen alle winkels knalden en vervolgens boven iedereen ontplofte in een winkelstraat:bonk: het was wel grappig elke keer wegrennen met iedereen.

Een vriend van mij hield een romeinse kaars vast en het duurde heel lang voordat hij afging.
Dus hij dacht dat dat ding het niet deed en keek erin, wat denk je een grote zwarte plek net onder zijn oog omdat de kaars ineens een stuk of 5 ballen tegelijk schoot.
Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden.

gelukkig niet voor hem ! goeie leer voor de volgende keer nooit in een tube of wat dan ook kijken als deze niet afgaat:)

Een vriend van mij hield een romeinse kaars vast en het duurde heel lang voordat hij afging.
Dus hij dacht dat dat ding het niet deed en keek erin, wat denk je een grote zwarte plek net onder zijn oog omdat de kaars ineens een stuk of 5 ballen tegelijk schoot.
Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden.

ik dacht altijd dat er op staat NIET IN DE HAND HOUDEN

in zo kinderpaketje zaten van die kleine vuurpijlen zoe iets als de red devel zeg maar maar die ging niet de lucht in alemaal als of het helle kruit volorde omgedraat was heel raar gezicht

een keer een cake gehad dat uit een meter paket kwam je kent het wel zo romeinse kaars cake maar er kwam 1 bal uit het gatje van de lont onze kant op waardoor hij ook omvielt ook onze kant op

en een keer iemand anders een soort vlinder mat had ik stond met me rug er naar toe gelukig
voelde ik opeens een goed harde tik tegen me rug ik denk zo eind stuk dag er na blauwe plek op me rug en een gat in me leere jas !!!

Bijna iedereen heeft wel een Romeinse kaars in de hand vast! :wink:

kijk ik heb dylexie en niet zo klein beetje ook maar zelf ik kan dat lezen
ik begrijp dat gewoon niet je heb het nog steets over vuurwerk en ja ik hoor vaker dat er opeens een bal uit de onderkant komt of zo

vuurwerk moet je naar kijken en niet mee speelen toch ?

ja maar in dit gevak kan je geluk maken of niet nodig hebben toch
maar we begrijpen elkaar wel :wink:

ken jij dat baby pijl aan steken op de grond gooien er op gaan staan tot hij af gaat en dan voet weg halen schiet hij even heeeel snel weg ?

Back
Bovenaan