Gekste ervaring met vuurwerk

Een maat van mij stak een 400 shots fluit cake aan, maar hij deed niks.. Hij had er voor betaalt, dus hij moest en zou die fluitcake aan krijgen.. :bonk: Dus hij legde na een paar minuutjes wachten er een hoop fontijntjes uit een meterpakket tegen aan, op de plek waar de lont zat, uiteindelijk heeft die cake zeker 3 uur lang geduurt, hij smeulde langzaam weg, met om de zoveel minuten een paar fluitpijltjes...

Ik heb een jaar of 4~5 geleden een keer een Trueno Ricasa no.4 weggesmeten, maar het was een heel open terrein en de wind was redelijk, dus die kwam vrolijk terugwaaien... kwam achter me terecht op de rug van iemand die met een heksenkring bezig was.

Ik ben zelden zo erg geschrokken.

ja, vlinders hebben wij wel eens problemen mee gehad.
Ons mam helemaal bang en mijn broer gooide hem op de oprit per ongeluk.
Er stond ook wind en die staartjes helpen ook niet mee.
Gelukkig gingen ze niet ZO hard.
baby pijl fluit die knalt zoals al ooit gezegd is.
En wat wel grappig was, afgelopen oud en nieuw ik had een klein doosje waar puzzle bol in zat, bombero er in gedaan (omgelabelde Python) en die staken we aan, ging niet af wij 10 min gewacht eruit gegooid 2de erin, lontje in de hoek bovenkant eruit laten steken doosje dicxht aangestoken, en dat ding knalde heel dat doosje weg behalve het grond stukje, daar waren die letters BOMBERO omgekeerd in dat karton geprint, echt gaaf ik moet fftjes kijken waar hij ligt maak ik wel een foto :)

1 ding eigenlijk iemand uit onze straat had 2 100ks op de weg afgestoken en wij wonen aan een wat grotere straat waar 50 mag gereden worden en toen om half 2 kwam er een klein autotje (die sowiesow te hard reed) en die slipte weg in alle snippers!
Gelukkig corrigeerde hij snel en was er verder helemaal niks aan de hand maar het is toch tricky.

Ik heb een jaar of 4~5 geleden een keer een Trueno Ricasa no.4 weggesmeten, maar het was een heel open terrein en de wind was redelijk, dus die kwam vrolijk terugwaaien... kwam achter me terecht op de rug van iemand die met een heksenkring bezig was.

Ik ben zelden zo erg geschrokken.

En nog letsel?

daar waren die letters BOMBERO omgekeerd in dat karton geprint, echt gaaf ik moet fftjes kijken waar hij ligt maak ik wel een foto :)

Zoiets heb ik ook wel is gezien, letste nitraat die iemand tegen een muurtje had gelegd liet de tekst achter op de muur:p

Mijn gekste ervaring is dat er een pot omviel en na een paar schoten weer recht ging staan haha we stonden ons kapot te lachen :)
Was trouwens de monster trio

Bij mij was dat we schoten een pijl de lucht in die viel terug naar beneden, tegen een gebouw. toen de pijl het gebouw raakte onplofte die pijl

Babypijl fluit die niet de lucht in ging maar gelijk knalde... Sierpijl met alleen een stijglading, terwijl hij ook een boeket zou moeten hebben... kanonslag die ging branden, in plaats van knallen... Allemaal vaak voorkomende dingen eigenlijk. Afgelopen jaar wel last gehad van een aantal Thunder Shocks (enkelshots mortiertjes van Cafferata) die de lucht in schoten maar niet ontploft, dus waarbij de bombette die niet af was gegaan op de grond viel. Dat was toch wel gevaarlijk aangezien die dingen behoorlijk knallen en ze op het pleintje lagen verspreid waar we stookte. We hebben ze maar in de bosjes geschopt en ze zijn verder ook niet meer afgegaan.

Laatste jaarwisseling had ik van die romeinse kaarsen. Van die kleine met 5 shots. Ik stak hem aan en vanuit hand schoot ik in de lucht. Bij de laatste wat eruit zou moeten komen ging al af IN de romeinse kaars, dus die kaars klapte uit elkaar in mijn hand.

Mijn hand tintelde nog even een paar uurtjes na!

Dat was toch wel gevaarlijk aangezien die dingen behoorlijk knallen en ze op het pleintje lagen verspreid waar we stookte. We hebben ze maar in de bosjes geschopt en ze zijn verder ook niet meer afgegaan.

En wat denk je van kinderen in de bosjes enzo?
Juist levensgevaarlijk! Ja had het best ergens anders mogen weggooien :O

Het was zeker jaren geleden, toen ik nog klein was. Maar wij liepen altijd op oudjaarsdag met een hele groep, tassen beladen met knalvuurwerk over straat. En die sloffen met astronauten staken wij al lopend af. Dus dat ging aansteken, weggooien, aansteken, weggooien. Op een gegeven moment had ik er eentje aangestoken maar ik raakte afgeleid, of ik was met iemand aan het praten ofzo. Maar ik had helemaal niet door dat ik al eentje had aangestoken, dus ineens voelde ik een brandend gevoel in mijn hand. Hij was dus afgegaan zonder dat ik het door had. Gelukkig heb ik er niks aan over gehouden, maar vanaf dat moment ben ik een stuk voorzichter geweest met vuurwerk. :)

vriend van me wouw binkie in de put doen maar hij dacht ik wacht tot lontje binnen is wandt dan kan ie iedergeval niet uit gaan toen kwam de binkie er niet uit knalde dat ding in ze hand :P hij is iets van 3 uur niet buiten geweest><
en een lawiene pijl knaldetegen een boom aan heb nog nooit zo hard gerend

Ok, daar gaan we dan.
Dit is allemaal niet zo lang geleden, misschien 1-2 maanden.
Eerst een sierpijl uit Belgie testen met een maat die erheen was gegaan.
Wij naar een park toe en in de grond gezet.
Hij bleef steken, dus wij rennen.
We rennen de hoek om BOEM recht in de ogen van de Buurtpreventie.
Heb nog nooit zo hard weggerent :P
Dit is wat minder fijn, maar i don't care dus ik zeg het gewoon neer.
Ik met een vriend een Cobra 6, bij me vader in de staat afgestoken, had ik zin in.
Nou hij gooide hem precies bij de garage neer van een man.
Ding ging af en die man kwam naar buiten "Tering honden" dit dat.
Wij dachten whatever dus liepen gewoon weg.
Vader hartstikke boos.
Even ergens een biertje gedronken en weer naar huis, in die straat dus.
Heel de straat stond buiten!
Vader komt naar me toe "Heb je het lekker voor elkaar?
Politie komt eraan."
Maat van me ging weg, hij kon namelijk niet gepakt worden om bepaalde redenen.
Me pa wou het nummer van hem hebben om aan de politie te geven, want blijkbaar was de garage beschadigt.
Ik vermoed dat de dop die eronder zit ertegenaan is gekomen ofzo, want er zat een deuk(je) in die garage.
Nou ik gaf hem niet, zo ben ik niet.
Nou toen zei die "Dan k****r je toch op?"
Minder fijne woordwisseling gehad.
En weggegaan, hoef m'n vader niet meer te zien.
Ja ze zijn gescheiden.
Zelf maakt het mij niet uit.
Politie btw is nog steeds onderweg haha, nooit tegengekomen voor de rest.

Maar dit bewijst...

Doe normaal met vuurwerk en kijk uit waar je het neergooit!
Steek niks af voor 31 December, want dit kan er van komen!

Laatst bewerkt:
Het 1e jaar dat de knock-outs op de markt kwamen.
Ik aan de verkoper gevraagd wat het was en die vertelde dat het een fonteintje was.
Ik voor de gein 1 pakje meegenomen en thuis meteen afgestoken.. dan verwacht je een fonteintje en komt er een harde knal.. haha gelijk meer pakjes gehaald.

bij mij wordt het elk jaar steeds gekker:p
na een aantal jaar gewoon probleemloos vuurwerk afgestoken te hebben, ontplofte 3 jaar geleden een rotje in mijn hand (ik was afgeleid ofzo).
het jaar daarop wilde ik met een grondbloem een zelfgemaakt matje van rotjes aansteken, ontploft die grondbloem in mijn hand:shocked: (had ik dus toch dat plastic weg moeten halen:rolleyes:)
en vorig jaar faalde ik met een rijtje binkies en asian thunders, waarvan ik er 2 omstootte:bonk: eentje viel mijn kant op en ik weet niet meer of ik wel geraakt werd, maar denk het niet want ik heb er nx aan over gehouden.
ben benieuwd naar dit jaar...:D

@VW070 toen ik ze voor het eerst in de folder zag dacht ik hetzelfde:p maar wel echt slecht dat zo'n verkoper dat niet weet:o

Back
Bovenaan