Geelse Kanaalfeesten 2009

Ja respect hoor jongens!
Nu in de stromende regen daar de boel opbouwen...maar iig voor een mooi doel:D
Nu hopen dat alles af zal gaan...maar lijkt me wel toch?

Ik zal verwachtingsvol op het beeldmateriaal moeten wachten...maar dat zal de pret bij het bekijken echt niet drukken...
Wel jammer btw dat de nieuwe producten er nog niet zijn...maar de show zal er niet minder om zijn denk ik :D

Opbouwers: succes
en voor de mensen die gaan: heel veel plezier!

mooi bericht.

Het lijkt zo wel alsof het een oorlogsgebied wordt.
Ik hoop dat het bij de finale niet onder doet voor een oorlogsgebied!
Heb er zin in. tot zaterdag.
p.s. Waar moet je zijn als je met de rondleiding mee wilt?

niels

Je moet dan gaan naar een van de 2 fall-out zone's.(bron VWB) Ik denk dat je daar dan wel wat mensen zal zien staan.
Tot morgen! :D

zijn er nu toevallig mensen online die vandaag mee hebben geholpen aan het opbouwen? zo ja; heeft het daar veel geregend? met andere woorden, wordt het morgen een modderzooi of valt het mee?
en heeft dit mischien gevolgen voor het vuurwerk, dat dit een grotere kans heeft om niet af te gaan?
tot morgen en voor de mensen die aan het bouwen zijn, succes en maak er wat moois van!

Waar bevind de afschiet locatie zich eigenlijk exact? Welk adres kan ik invoeren op de TomTom?

De afschiet locatie bevind zich direct tegenover de Kemeldijk in Geel.

Hier het exacte adres; Kemeldijk, 2440 Geel, België

Zo, vandaag is de grote dag.
Ik zal rond kwart voor drie bij Lev-He (Peter) zijn, Moontan(Fred) is daar rond 3 uur en dan zullen we vertrekken richting Geel.
Heb er erg veel zin in, zie jullie vanmiddag/vanavond.

Laatst bewerkt:
Dit wordt een echt mooie dag.
Rond 14:30 vertrek ik met een paar freaks en gaan we hoppa naar Geel!
Hopelijk kan ik de plek vinden waar je de rondleiding krijgt en gaan we ons klaar maken voor wat consumentenvuurwerk en daarna natuurlijk de show die ik altijd alleen maar op mijn computer kon kijken.
Ik heb er zin in!:D

Iedereen heel veel plezier in Geel tijdens de consumenten demonstratie en de grote show van Original Fireworks.

Nog even een update van de post van Blue Lagoon:

super om te zien dat iedereen zo enthousiast is!
het programma is klaar, de voorbereidingen zijn ver klaar en wij met zijn allen zijn er klaar voor!
wat gaan we doen:
rond 19:00 een rondleiding voor iedereen. er zal dit jaar een parcours worden uitgezet voor de rondleiding. om 19:00 kunnen de mensen die willen zich verzamelen bij één van de twee ingangen van de fall-out zone. Rob, Arjan, Toon en Lesley zullen de mensen langs alle ontbrandingsplaatsen leiden. je krijgt uitleg en je kunt filmen of foto's maken.

20:00 tot 22:00 onder het genot van muziek, drank, eten en meetings met mede vuurwerk liefhebbers leven we naar de eerste show toe.

22:00 een pre show van uitsluitend feestvuurwerk. meer dan alleen een opwarmer. de beelden voor deze show zullen zo in elkaar zitten dat je weet welke producten je ziet, handig dus voor je eindejaar aankopen. er zijn niet vaak locaties waar we pijlen kunnen gebruiken, hier kan dat wel en dat gaan we dus ook doen. barrages van pijlen uit hetzelfde pakket zorgen voor een dik effect en toch weet je welke pijlen je ziet.

22:30 tot 22:50 nu moet iedereen van ons even gaan plassen van de zenuwen!

22:50 de eerste salute, 22:55 de tweede salute

23:00 the main event. op de dijk zal de opstelling 100 meter breed staan, daarachter zullen op drie locaties telkens 2 containers staan vanwaar we de shells ontsteken. tussen de posten zit telkens zo'n 50 meter, dus ook zo'n 100 meter breed. dankzij het gebruik van onze Explo kunnen we nu zo breed gaan. we zullen dus weinig in shape schieten maar recht omhoog met 50 meter ertussen.
in totaal zullen meer dan 2700 shells de lucht ingaan! als je kijkt naar vorig jaar Geel en de Zena trophy, dan weten de meeste dat wij wel van een knalletje houden in de finale. dit jaar zullen we uiteraard ook weer gaan knallen, we konden het niet laten om er een schepje boven op te doen!

23:30 till late genieten, dansen, drinken, enzevoort. enkele 1000den mensen zullen tot in de kleine uurtjes doorfeesten.

camping: er is een campeervergunning voor de nacht van vrijdag op zaterdag en de nacht van zaterdag op zondag.
deze vergunning is ontstaan doordat waterskiers uit heel Europa met hun camper moesten overnachten, één douche en één toilet volstonden met de waterskiers die meestal een luxe camper met facaliteiten bij hebben. vorig jaar bleek al dat er veel mensen wilden camperen en dat zullen er dit jaar niet minder worden. de organisatie vind dit super en juicht dit toe! we willen je wel vragen om een rekening te houden met het volgende: de locatie bevind zich in een natuurgebied, een natuurgebied ziet er zo lelijk uit als daar lege blikjes en/of ander afval ligt. het is een kleine moeite om een plastic zak mee te nemen om je afval in te steken. je kan dat afval in de container bij de kantine kwijt. de waterskiers moeten de volgende dag een heftige prestatie leveren, houd daar een beetje rekening mee als je één van de feesttenten verlaat. BBQ is toegestaan!

wij hebben er verschrikkelijk veel zin in en hebben er hard aan gewerkt om een show te maken waar nog lang over gepraat gaat worden! de reacties, de berichten op de forums en het steeds groeiende aantal mensen dat naar onze shows komt kijken geeft ons een geweldige boost. het is dankzij jullie dat wij gedreven worden om ons uiterste best te doen en dat vinden we super!
"we are now rocking with the best"

Original fireworks & Zena vuurwerk

Straks eerst even naar het ziekenhuis en daarna even naar huis(half uurtje) en dan richting GEEL! Ik heb er echt zin in!
Oja aangezien ik geen mensen ken en je ziet iemand met een blauw Gaastra polo met witte strepen lopen spreek me eens aan!

Zo te zien ga ik heel wat moois missen. :angry: Maarja handige R@lph heeft een barbeknoei vanavond waar ik 4 weken geleden al voor uitgenodigd ben. :p Ik kom er niet onderuit helaas.

Mooi verhaaltje van gemaakt :P
Wij vertrekken rond 5uur van huis. Zijn nog wel wat members die ik hopelijk eindelijk eens zie. We shall see! Heb er in ieder geval zin in :)

we vertrekken met z'n drieen rond hafl 8 naar geel, om daar als het goed is om ongeveer 9 uur te zijn.
Ik vind het jammer dat ik de rondleiding moet missen want ik had het graag eens van dichtbij gezien maar ik kon niet eerder weg.
heb er heel veel zin in, ook omdat dit de eerste show voor mij wordt die ik in HD ga filmen met een RODE Video-mic.

Net terug van de show en ben een beetje met gemengde gevoelens vertrokken. Hetgeen wat er de lucht in ging tijdens de prof show was heerlijk om te zien, maar of de show ook al mij verwachtingen heeft waar gemaakt moet ik helaas negatief beantwoorden.
Volgorde van schieten daar zat niet echt een schema achter leek het op en ik vraag mij af waar nou de finale was? Gelukkig hebben we de salute finale wel nog mogen meekrijgen, al leek het erop dat daar ook niet alles bij is afgegaan.
Nou heb ik daar ter plekke vernomen dat een heel groot deel niet af wou gaan wegens problemen met de elektrische ontsteking en dergelijke, dus ik neem de heren van Original niets kwalijk, maar ik ben wel lichtjes teleurgesteld.

Maar goed, volgend jaar beter.
Al zou het wel fijn zijn als een van de heren daar een van deze dagen een verslagje doet wat er allemaal aan de hand was. Denk dat er wel meerdere benieuwd naar zijn.

de demoshow kwam eerlijk gezegd strakker over dan de profshow. mooie producten heeft men laten zien.

voor de rest een teleurstellende show eerlijk gezegd.
wat er aan thema's geschoten werd zag er goed uit. parachutes met lichtkogels afgewisseld met falling leaves gaf een apart element aan de show.

maar er waren te veel dode momenten.
daarnaast ging er een hele hoop niet af had ik de indruk.
een andere mogelijkheid is dat deze hele hoop er eenvoudigweg niet was en dat de show zo gepland was. ik hoop dat dit echter niet zo is.
mocht het nou dramatisch fout zijn gegaan wegens technische problemen, dan mag original zich achter de oren krabben wat betreft het materiaal dat men gebruikt om de shows te schieten.

zonde gewoon

Wel leuk trouwens dat er van die idioten waren die zo nodig hun eigen meegebrachte vuurwerk door het publiek moesten laten vliegen. Ik zag het voor me gebeuren, dat vond ik toch wel link en sfeerverpestend.

Back
Bovenaan