Garden of Eden

Wederom een schitterend stabiel presterend blok van Royal. Over wederom 45 min natuurlijk. Kan dat helaas niet versnellen voor jullie.

Wat mij betreft mag dat laatste blokje tikje hoger tempo hebben. 15 salutes snel en de laatste 10 er in één keer uit. Misschien voor Royal een idee om daar mee te spelen?

Als je al in één keer 155/170 euro voor een bak uit wil geven, dan is dit wel de moeite waard. Bijne 3 minuten beuken in de straat. Ready, set, go!

Is het van belang om antistatisch gereedschap e gebruiken om door te lonten? En besaat er ook een antistatische schaar?. en waar kan je dit soort zaken kopen?

Of vinden jullie t overdreven en lonten jullie gewoon door met een gewone schaar. alvast vedankt voor jullie reacties!!!

Nou ja heb wel een antistatische kniptang gebruikt voor de zekerheid en alles buiten gedaan natuurlijk. :p

Is het van belang om antistatisch gereedschap e gebruiken om door te lonten? En besaat er ook een antistatische schaar?. en waar kan je dit soort zaken kopen?

Of vinden jullie t overdreven en lonten jullie gewoon door met een gewone schaar. alvast vedankt voor jullie reacties!!!

Ten eerste;Doorlonten is ten strengste verboden:D.
Mocht je dat willen doen,een gewone schaar is geen enkel punt,althans heb ik horen zeggen:D.
Mocht je het toch niet vertrouwen;Antistatische schaar of andere producten koop je hier http://www.okaphone.com/artikelen.asp?groep=877.Een site met materialen:).

Mocht je dat willen doen,een gewone schaar is geen enkel punt,althans heb ik horen zeggen:D.

Nou ja je moet er natuurlijk ook niet te makkelijk over denken.Het zal in 9 van de 10 gevallen wel goed gaan,maar dan toch liever veiligheid voor alles en het juiste gereedschap gebruiken.

Ik gebruik voor quickmatch altijd, ook bij het bouwen van shows, een schaar of kniptang met een kunststof/rubber grip. Nog nooit mis gegaan anders kon ik dit ook niet eens schrijven.

Nou ja je moet er natuurlijk ook niet te makkelijk over denken.Het zal in 9 van de 10 gevallen wel goed gaan,maar dan toch liever veiligheid voor alles en het juiste gereedschap gebruiken.

Daarom post ik er ook onder mocht je het niet vertrouwen,en die site:thumbup:

Is dat voldoende trouwens? een schaar met kunstof of rubber grip zodat er geen geleiding is? Of moet je metaal ook nog speciaal zijn tegen wrijving.
greetzz

dat kan zeker, alleen dan loopt hij niet direct door en ik wil hem wel direct doorlaten lopen.
Dat vereist dus net iets meer dan alleen de reservelont en lont aan elkaar maken.
greetzz

Deze bak vereist sowieso wat meer werk omdat de lonten aan de verkeerde kant zitten.
Heb een schema hoop dat het dan wat duidelijker is.
2dj2a0o.jpg

De bruine lijnen die je ziet zijn kartonnen tussen schotjes die zijn noodzakelijk anders krijg je vonkoverslag (zoals je ziet kruisen de lonten van A naar B en E naar F elkaar)

Van E naar F moet je ook zuinig zijn met knippen want die lonten halen het echt maar net kwa lengte.

Het kan natuurlijk ook simpeler door ze achter elkaar te zetten,maar ik vind dit de mooiste manier en dan kan je hem ook gewoon vanuit de doos schieten.

Dan doe je het volgens mij nog moeilijk?
Als je de cakes een beetje wisselt zou het een stuk makkelijker zijn lijkt mij:
Schermafbeelding 2013-12-06 om 01.17.13.png

Zo heb je alleen nog een langere verbinding tussen D en E.
En als het schietlont van 2 cakes samen lang genoeg is om de breedte van 1 cake te overbruggen, dan zou het ook nog zo kunnen:
Schermafbeelding 2013-12-06 om 01.25.11.png

Uiteraard wel goed afschermen, zodat er geen vonkoverslag plaats kan vinden.

Eddy.

Filmpje van afgelopen jaar in de straat. Perfect tempo en lekker lange duur. Komt zeker weer in de collectie dit jaar.

Gister bij Giezen ook weer erg genoten van dit ding. Vooral de kleuren in de eerste cake vind ik geweldig; dat blauw met paars is bijzonder mooi. Overall grote boeketten, goeie bursts en lekker tempo, topbak. Volgend jaar maar zelf eens hebben (maar dan is er weer zoveel ander moois, eeuwig probleem)

ps, ik ben niet zo goed met plaatjes maar wij hebben hem gister anders neergezet: a/b/c in de lengte, dus met korte kant, tegen elkaar aan. Dan d met lange kant tegen c aan en zo in lengte verder met e/f. Enige lange stuk om te overbruggen is dan van c naar d maar dat wil best. Je krijgt hem niet meer terug in de doos zo, maar een zooi tape er omheen voldoet toch ook?

ps, ik ben niet zo goed met plaatjes maar wij hebben hem gister anders neergezet: a/b/c in de lengte, dus met korte kant, tegen elkaar aan. Dan d met lange kant tegen c aan en zo in lengte verder met e/f. Enige lange stuk om te overbruggen is dan van c naar d maar dat wil best. Je krijgt hem niet meer terug in de doos zo, maar een zooi tape er omheen voldoet toch ook?

Ja klopt dat is ook een hele makkelijke manier,maar in de doos oogt toch stukken mooier.:)

Back
Bovenaan