Garden of Eden

Dan kan ik je al bij deze vertellen dat het niet daarom afgekeurd is.. :wink:

Ik gok erop dat de GOE is afgekeurd op de lont. Ofwel een te lange lontlengte (zijn vorig jaar wat cakes op afgekeurd) of een instabiele overgang van het stukje viscolont naar het lap schietlont.

Is het gebruik van een lap schietlont (20-30 cm), buiten de cake, uberhaupt wel toegestaan? Moet er niet aan denken wat er gebeurt als een brave huisvader denkt " dat is wel een hele lange lont, daar knippen we mooi effies een stukje van af" en dat ie de cake vervolgens aansteekt aan het schietlont.

Al goed, de tijd zal het leren....
Succes met het uitzoeken van een goede vervanger..ik zou eens kijken naar de VIP Collection, allemaal rambakken....

Zelf had ik vorig jaar de GOE. Dit jaar ga ik meer voor het "mooie" en ben ik uitgekomen op de cakeboxen van China Red.

Ik gok erop dat de GOE is afgekeurd op de lont. Ofwel een te lange lontlengte (zijn vorig jaar wat cakes op afgekeurd) of een instabiele overgang van het stukje viscolont naar het lap schietlont.

Is het gebruik van een lap schietlont (20-30 cm), buiten de cake, uberhaupt wel toegestaan? Moet er niet aan denken wat er gebeurt als een brave huisvader denkt " dat is wel een hele lange lont, daar knippen we mooi effies een stukje van af" en dat ie de cake vervolgens aansteekt aan het schietlont.

Het is toch sowieso een grijs gebied, die cakeboxen? Want, doorlonten is zover ik weet nog steeds verboden in Nederland. Het zou dus kunnen, maar dan kunnen ze er gelijk nog 20 verbieden...

Doorlonten is verboden maar een assortiment van verschillende cakes in 1 doos is legaal en met die CE is een reserve lont ook toegestaan. Dus het valt helemaal niet te verbieden.

Het is toch sowieso een grijs gebied, die cakeboxen? Want, doorlonten is zover ik weet nog steeds verboden in Nederland. Het zou dus kunnen, maar dan kunnen ze er gelijk nog 20 verbieden...

Ik heb de andere cakeboxen nog nooit van dichtbij gezien. Hebben die ook allemaal zo'n lap schietlont die je zo buiten de cake trekt?

Als ik me niet vergis is er overleg geweest over de lange lonten en was de uitkomst dat het dit jaar nog toegestaan is. Daarna mogen de lonten niet meer zichtbaar zijn. Dus onder het label en de lontbeschermer mag dan wel.

Lange lontjes wel volgens Genius, maarja daar hebben we niks aan wat betreft de afkeuring van de GOE.
Laten we verder maar afwachten, neem aan dat de reden wel bekent wordt gemaakt te zijner tijd.

En dan te bedenken dat de winkeliers in de drukste tijd, op het laatste moment allerlei regelingen moeten treffen met klanten die GOE hadden besteld (waaronder ik...) Royal in de stress, winkeliers in de stress, wij in de stress! ...en dat alles door een paar ce-keurders cq ambtenaars die een 2e keuring doorvoeren. Ik heb afgelopen weken genoeg ander vuurwerk gezien waar ik zo mn twijfels bij heb...

Ik vind het dus echt weer ruk van het vrom. Het zijn potverdorie een stelletje azijnzeikers. Ik heb hier laatst ook met iemand van een importeur gesproken en ook daar was al gezeik om echt compleet niets.
Er hoeft echt maar een scheet dwars te liggen en ze keuren hem af. Ik vind dit echt jammer.

Verder ben ik wel blij dat ik alsnog eentje heb van vorig jaar. Net een mail gehad. Maar ik vind het zacht gezegd *** voor degenen die deze bak wilden. Nee, de wereld vergaat niet, het is maar vuurwerk, maar als je liefhebber bent en iets graag wil dan mag je er best ff van balen. Het is tenslotte een vuurwerkforum waar dit soort dingen besproken worden.

Greetzz

Ik vind het dus echt weer ruk van het vrom. Het zijn potverdorie een stelletje azijnzeikers. Ik heb hier laatst ook met iemand van een importeur gesproken en ook daar was al gezeik om echt compleet niets.
Er hoeft echt maar een scheet dwars te liggen en ze keuren hem af. Ik vind dit echt jammer.

Verder ben ik wel blij dat ik alsnog eentje heb van vorig jaar. Net een mail gehad. Maar ik vind het zacht gezegd *** voor degenen die deze bak wilden. Nee, de wereld vergaat niet, het is maar vuurwerk, maar als je liefhebber bent en iets graag wil dan mag je er best ff van balen. Het is tenslotte een vuurwerkforum waar dit soort dingen besproken worden.

Greetzz

Bij wie heb je besteld? Ik heb er ook één besteld maar nog geen mail ontvangen.

Nu ook aan mij om nog even mijn 2 cent toe te voegen (reageer verder niet zo heel vaak).
Via mijn verkooppunt weet ik dat de GOE in China is getest op 119 decibel en bij de meting van VROM kwam er een max dB uit van 120.2 dB. Aangezien de max 120dB is schijnt dit de reden te zijn dat hij is afgekeurd :rolleyes:

Voorraad van vorig jaar mag nog worden verkocht maar is natuurlijk bij lange na niet voldoende om aan de vraag te voldoen..

Hoe kunnen jullie hier zo allemaal al te horen hebben gekregen waarop het afgekeurd is ??

Wel zeer vervelend is, vraag me soms wel eens af waarom het nou altijd bij het VROM te doen is. Veilig vuurwerk, of het de importeur zo moeilijk mogelijk maken? Russisch roulette om vuurwerk te importeren deze dagen, als je aan de tests in het buitenland al weinig hebt zoals we nu merken.

Zodra een product afgekeurd wordt mag er niks meer mee gedaan worden, ook niet voor eigen shows / demo's het wordt allemaal in nieuwe jaar "vernietigd" hoe dood zonde het ook is... :cry:
Daar werken arme Chinezen dan keihard voor, met allemaal giftige stoffen. Verschrikkelijk, die regels hier... Ik houd het liever gewoon bij illegaal, dan heb je dat gezeur niet, en dat veroorzaken ze allemaal zelf.

Bah

Nu ook aan mij om nog even mijn 2 cent toe te voegen (reageer verder niet zo heel vaak).
Via mijn verkooppunt weet ik dat de GOE in China is getest op 119 decibel en bij de meting van VROM kwam er een max dB uit van 120.2 dB. Aangezien de max 120dB is schijnt dit de reden te zijn dat hij is afgekeurd :rolleyes:
Vermoedde al zoiets kinderachtigs :bonk:

Wat een *****situatie zeg! Ja dan moeten sommigen geluk hebben met de 2012 versie als die er nog zijn! Zeer zuur voor de freaks maar ook vooral voor royal Fireworks want dit moet een feestjaar zijn voor hun maar t word een ramp zo mede door de andere producten die niet uitgeleverd kopnden worden! Erg sneu zo...

Back
Bovenaan