Gaat komend oud en nieuw vergelijkbaar (positief) worden beleefd als vorig jaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dan :shocked: bizar mooi spul wat er wordt geschoten! Als dit een protest is dan ben ik benieuwd wat er wel niet allemaal op o&n de lucht in gaat. Kom maar met meer filmpjes want dit is wel genieten zeg!

Wel jammer dst het in een willekeurige stad / dorp is. Zou veel meer indruk maken als het in den haag nabij het regeringsgebouw was.

Dit is nu zo zinloos. Wel mooie blokken die de lucht in gaan.

Wel jammer dst het in een willekeurige stad / dorp is. Zou veel meer indruk maken als het in den haag nabij het regeringsgebouw was.

Dit is nu zo zinloos. Wel mooie blokken die de lucht in gaan.

Na afloop was de wijk afgesloten en hing er een politie helikopter boven.. ��

Als ik de dvd van het vuurwerkmuseum weer bekijk word ik toch wel weer emotioneel. Wat een mooie tijd was dat.
Ongestoord vanaf 10 uur stoken en lekker door de straten struinen. Voor mij is het al een aantal jaar niet meer zoals het was met al dat gezeik eromheen.

Normaal bestel ik ook al in oktober maar het is nu elk jaar eerst in spanning zitten of we uberhaupt wel mogen stoken.

Als ik de dvd van het vuurwerkmuseum weer bekijk word ik toch wel weer emotioneel. Wat een mooie tijd was dat.
Ongestoord vanaf 10 uur stoken en lekker door de straten struinen. Voor mij is het al een aantal jaar niet meer zoals het was met al dat gezeik eromheen.

Normaal bestel ik ook al in oktober maar het is nu elk jaar eerst in spanning zitten of we uberhaupt wel mogen stoken.

:cry::bonk:

Ja erg jammer allemaal

De geest is uit de fles :bye:

Dan is het nog zinloos kabinet is onder deel van de WEF co2 moet na 0 cat 2 vuurwerk heeft geen toekomst helaas denk je dat volgen jaar anders is weer een griep seizoen en volle ziekenhuizen smoes

Het enige wat ik van het vuurwerkverbod geleerd heb. Is dat ik niet meer afhankelijk ga zijn van een besluit dat door een paar incompetente, half zachte eieren zonder levenservaring gemaakt is.
Ik heb geleerd, dat ik in 2022 zo vaak en vroeg mogelijk ritjes naar het buitenland ga maken zodat ik zoiezo wat te stoken heb.

Vorig jaar was een mental breakdown toen ik daar cat1 stond te stoken als een mak lammetje. Maar ik dacht: "ze kunnen daar toch echt geen twee keer mee weg komen?", in goed geloof..

..zijn we dan, toppie!

Vuurwerk is niet alleen vuurwerk. Het is het mentaal "afsluiten" van een goed of slecht jaar, zodat je met "een schone lei" kan beginnen, een restart van de mind. Dit voor mij de grootste uitdaging zonder vuurwerk. Het is ook nog steeds 2020 voor mij. Er was nooit een afsluiting.. of een nieuw begin..

Vuurwerk brengt mij in trans, om even alle ellende te kunnen vergeten.. eindelijk kan ik even ademhalen en genieten van alle mooie kleuren en de vrolijke lachende mensen. Het enige wat op dat moment telt is vuurwerk afsteken, lachen en genieten met je fam, buren, vrienden etc. Even ben je met zijn allen 1 volk, het volk dat massaal met zn alle vuurwerk afsteekt om zo het jaar af te sluiten en mentaal een nieuwe strijd aan te kunnen gaan.

Ik ben er klaar mee. Als ik nou geen vuurwerk afsteek, kan ik me in die maanden lange rij bij de mentale zorg aansluiten. Verlichting van de zorg btw, what about mental care? Voor mij geen vuurwerkverbod

Mooi verwoord.Velen zullen het nooit snappen, maar oud en nieuw is veel meer dan alleen een lontje aansteken.

Het lijkt wel alsof de EU regeringen dmv de opgelegde corona-maatregelen íedere vorm van samenkomsten proberen in te perken, China 3.0, want is volk een eenheid, is het een gevaar voor de regering, snapte?
Laat nu ook cafe's, discotheken, kerst en oudjaar en andere feestjes volgens de overheid óók een burger samenkomst zijn, die "illegaal" is.
Mensen komen áltijd toch wel bij mekaar, óók met Sint, kerst en oudjaar.

En als ik zo hoor wat er in belgie en andere landen momenteel aan vuurwerk
wordt verkocht, is dat qua aantallen immens als nooit tevoren; het wordt dus écht dit keer een knallend oudjaar, en de mensen komen gewoon samen in de straat, wel verantwoord natuurlijk. Mondkapje en vuurwerkbril haha.

Ik moet zeggen dat ik de afhaaldagen spanning, de foldertjes in huis krijgen etc allemaal ga missen.
Verder gaat oud en nieuw er in iets beperktere vorm er wel aardig hetzelfde uitzien als anders.
Heb er in ieder geval erg veel zin an!

Nadat ik afgelopen zaterdag nog een redelijke collectie bij elkaar heb weten te harken zal het toch een mooi oud en nieuw worden. De kriebels van de afhaaldagen zal ik niet missen. Continu met samengeknepen billen terug naar huis rijden, in de hoop om niet aangehouden te worden, omdat je zwaar over de 25kg heen zit. Ik heb nu alles al warm en droog in de opslag liggen en wordt pas de 31ste laat opgehaald.

Vorig jaar nog enigszins "netjes gehouden" maar ik ben van plan dit jaar dit juist niet meer te doen! de redenen van een verbod zijn compleet ongegrond en als wij juist nu niet laten zien dat een verbod averechts werkt dan gaan ze denk ik naar aan verbod voor altijd! We moeten juist zoveel puin en herrie maken dat ze vanzelf zeggen dat ze het juist legaal weer moeten maken!

Vandaag voor de 3de keer naar België gerede . Beetje cat 1 vuurwerk om mee te klote en wat aardige knallers. Daarnaast mooi 2 zeecontainer hout om een mooi avondje te stoken. Al met al wordt het een mooie avond , maar ik had graag met minder spanning en met mijn echte bestelling gestookt.

Klein verslagje om te schrijven. Ben 4 keer naar België, al voor dat het verbod er was eigenlijk al. Moet zeggen zie het niet somber in. Toen het verbod er was, was er al vuurwerk. Toch besloten om cat 1 te halen, en vandaag is mijn laatste bestelling cat 1 eruit. Rustig aftellen naar oud en nieuw want die wordt ouderwets gevierd. Er ligt meer dan dat ik dacht.

Naast het vuurwerk komt er een rijsttafel dus vermaak is er wel. Is het niet met vuurwerk is het wel met eten. Moeten het beste er maar van maken.

De aanloop naar oud en nieuw zo down als dat ik was is omgezet naar kom maar op zou me vermaken ook. Trouwens moet bekennen ik had een hekel aan cat 1 maar goh begin het leuk te vinden ook.

Ik verwacht wat meer vuurwerk, vooral omdat ik dicht bij de grens woon en er meer handel is dan vorig jaar.
Wel verwacht ik helaas ook wat meer onrust, rellen en gewonden/doden dan vorig jaar.
Laten we hopen van niet.

Voor mij wordt dit jaar wel positiever qua vuurwerk dan vorig jaar! Waar ik vorig jaar me nog relatief netjes heb gehouden en veelste veel geld uit heb gegeven aan een Cat.1 verzameling, heb ik dat nu niet. Eén keer en nooit meer haha. Zin in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan