[Funke NL] Kometenbomben 2

Mooie dingen hoor!

Weet iemand of ze ergens in de regio Roermond te koop zijn, of ergens in Limburg?

Wat een gave dingen zeg, vooral 1 en 4 vind ik erg dik. Maar eens kijken of er ergens nog budget is vrij te maken.

Wauw prachtig deze, komt er zeker in meervoud! Vraag me trouwens wel af wat nou de meerwaarde is van een 50mm tube als dezelfde inhoud ook in een 38mm tube past. :shy:

Ja dat vraag ik me inderdaad ook af, net als bij de Goldfunken. Daar zit 32 gram in, waarom dan niet meteen 40? Zou haast gaan denken dat funke tot de conclusie is gekomen dat dat de beste verhouding is met de beperking in burstlading. Wilde speculatie natuurlijk maar wel interessant om over na te denken

Ja dat vraag ik me inderdaad ook af, net als bij de Goldfunken. Daar zit 32 gram in, waarom dan niet meteen 40? Zou haast gaan denken dat funke tot de conclusie is gekomen dat dat de beste verhouding is met de beperking in burstlading. Wilde speculatie natuurlijk maar wel interessant om over na te denken

Funke heeft dit jaar ook nieuwe F3 cakes waar ook 38mm tubes in zitten. Hij vertelde daarbij dat 38mm voldoende is voor 40 gram, aangezien voor de Funke prof 50mm tubes zelfs 60 gram werd gebruikt. Die 50mm tubes zijn vaak ook natuurlijk meer een verkoopding: groter = beter. Maar in 38mm past dus wel degelijk deze hoeveelheid. In de bombette zit ook geen 40 gram, de tail zit er nog op/aan + stijglading etc. Groter dan 38mm ( = 1.5" )is dus helemaal niet nodig, al mag het wel.

Funke heeft dit jaar ook nieuwe F3 cakes waar ook 38mm tubes in zitten. Hij vertelde daarbij dat 38mm voldoende is voor 40 gram, aangezien voor de Funke prof 50mm tubes zelfs 60 gram werd gebruikt. Die 50mm tubes zijn vaak ook natuurlijk meer een verkoopding: groter = beter. Maar in 38mm past dus wel degelijk deze hoeveelheid. In de bombette zit ook geen 40 gram, de tail zit er nog op/aan + stijglading etc. Groter dan 38mm ( = 1.5" )is dus helemaal niet nodig, al mag het wel.

Zou een 38mm in theorie ook niet een groter boeket hebben dan een 50mm?
Een 50mm bombette is immers zwaarder om de lucht in te krijgen, dus wellicht meer stijglading wat ten koste gaat van de effect lading?

Zou een 38mm in theorie ook niet een groter boeket hebben dan een 50mm?
Een 50mm bombette is immers zwaarder om de lucht in te krijgen, dus wellicht meer stijglading wat ten koste gaat van de effect lading?

zwaarder in theorie? zou je dat kunnen onderbouwen/toelichten?
beiden bombettes hebben een inhoud van 40 gram. de 50mm heeft een breder cilinder vorm en kleiner lengte, de 38mm zal wel minder breed zijn maar compenseert dan in de lengte.
verwacht geen verschil in zwaarte, het enige wat invloed zou kunnen hebben (minimaal) is de luchtweerstand bij lancering.

Er zit natuurlijk gips in en aangezien het oppervlak groter is zou er meer gips in gaan. Althans dat is mijn theorie. Heb een keer de bombette van The Junks gezien en dan geloof ik wel dat een 38mm daardoor kleiner en dus lichter is.

Er zit natuurlijk gips in en aangezien het oppervlak groter is zou er meer gips in gaan. Althans dat is mijn theorie. Heb een keer de bombette van The Junks gezien en dan geloof ik wel dat een 38mm daardoor kleiner en dus lichter is.

Dit klinkt inderdaad logisch. Geen idee of dit dan invloed heeft. Qua vulling maakt het ieder geval niet uit en het kost ook minder geld, meer singleshots in een vracht en dus in verhouding minder kosten. Dit geldt dus ook voor die F3 cakes met 38mm, dan kunnen er net een paar karton meer in dezelfde vracht dan met 50mm.

Back
Bovenaan