Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maar wat ik me dan afvraag hoe krijg je 40 gram in een 38 mm tube?
Ja zag het net idd in Pijnacker. Hoop dat ze ook nog ergens wat meer in de buurt erop komen te staan.
Waar in Pijnacker als ik vragen mag??
Deze zullen gok ik niet meer met de losse verkoop verkrijgbaar zijn, gezien de reacties hierzo![]()
Ja dat vraag ik me inderdaad ook af, net als bij de Goldfunken. Daar zit 32 gram in, waarom dan niet meteen 40? Zou haast gaan denken dat funke tot de conclusie is gekomen dat dat de beste verhouding is met de beperking in burstlading. Wilde speculatie natuurlijk maar wel interessant om over na te denken
Funke heeft dit jaar ook nieuwe F3 cakes waar ook 38mm tubes in zitten. Hij vertelde daarbij dat 38mm voldoende is voor 40 gram, aangezien voor de Funke prof 50mm tubes zelfs 60 gram werd gebruikt. Die 50mm tubes zijn vaak ook natuurlijk meer een verkoopding: groter = beter. Maar in 38mm past dus wel degelijk deze hoeveelheid. In de bombette zit ook geen 40 gram, de tail zit er nog op/aan + stijglading etc. Groter dan 38mm ( = 1.5" )is dus helemaal niet nodig, al mag het wel.
Zou een 38mm in theorie ook niet een groter boeket hebben dan een 50mm?
Een 50mm bombette is immers zwaarder om de lucht in te krijgen, dus wellicht meer stijglading wat ten koste gaat van de effect lading?
Er zit natuurlijk gips in en aangezien het oppervlak groter is zou er meer gips in gaan. Althans dat is mijn theorie. Heb een keer de bombette van The Junks gezien en dan geloof ik wel dat een 38mm daardoor kleiner en dus lichter is.