[Funke NL] Blitzgewitter

Er is visueel nieuws. Daarom zit er vooruitgang in. Tja het gras is altijd groener,bij de buren.

In dit geval is het gras daar ook echt groener, of wou je beweren van niet?

Als je Funke een beetje kent weet je overigens ook dat deze visuele vooruitgang eigenlijk niets zegt. Daarnaast is het ook maar de vraag of winkeliers over stag gaan. De winkels die ik heb gesproken zijn in ieder geval redelijk sceptisch.

Anyway, prima als Funke naar Nederland komt. Meer keus en kwalitatief (en relatief) prima vuurwerk uiteraard. Maar toch denk ik dat velen achteraf wat teleurgesteld zijn. 'Was dit het nou voor al dat geld?'

In dit geval is het gras daar ook echt groener, of wou je beweren van niet?

Als je Funke een beetje kent weet je overigens ook dat deze visuele vooruitgang eigenlijk niets zegt. Daarnaast is het ook maar de vraag of winkeliers over stag gaan. De winkels die ik heb gesproken zijn in ieder geval redelijk sceptisch.

Anyway, prima als Funke naar Nederland komt. Meer keus en kwalitatief (en relatief) prima vuurwerk uiteraard. Maar toch denk ik dat velen achteraf wat teleurgesteld zijn. 'Was dit het nou voor al dat geld?'

Nee duitsland heeft zeer mooie,en waarschijnlijk ook "betere" producten. Daar valt niks over te zeggen. De realiteit is,dat daar de wetten en regels anders zijn.

Dat kan natuurlijk. Veel aanpassen en sleutelen. Niet zeker weten,wat wel en niet komt. Weinig informatie. Dat wekt vragen op. Kan me voorstellen,dat verkopers een jaartje wachten.

Ik zelf,ben al blij met wat mooie tails plus boeket. In plaats van comets. Als de kwaliteit goed is,de kleurtjes fel,en de boeket grote lekker. Dan hebben we,er weer wat moois bij!

Een 500 grammer in kooiverpakking??
Zal wel een omkarton worden bedoeld van bijv 6 stuks ofzo... mag ik hopen.
De wetten en regels in Duitsland zijn zeker anders dan hier, maar ik dacht eerder mindere grammen qua kruitinhoud daar. Of mogen ze daar nu opeens meer dan 25gr per cake tube instoppen? En meer dan 40 gram in pijlen?
Is dit onlangs dan aangepast? Lijkt mij niet of ik heb afgelopen maand onder een steen geleefd...

Nederland is voor de rest vd wereld een "rijk" land. Alle geimporteerde produkten zijn in ons land daardoor jammer genoeg duurder. Ik ga er van uit dat Fūnke dit ook weet, en de prijs hier veel hoger gaat zijn voor hun produkten, dan bijv in DE of BE. Iets met marktwerking...

Dat heeft met het aantal gram flash te maken in de cake. Nu is hij 1.4G ipv 1.3G zonder kooi. ADR regels. Nu mag er meer vervoerd worden per lading. ADR punten systeem.

Het gaat hier niet om ADR punten. Het gaat er in Nederland om dat je geen 1.3G mag opslaan. Vandaar dat de kooien in de "dichte dozen" bunker om het product moet blijven zitten.

Als een buisje minder dan 5% op het geheel flash aan boord heeft mag het product zonder kooi opgeslagen worden.

Het gaat hier niet om ADR punten. Het gaat er in Nederland om dat je geen 1.3G mag opslaan. Vandaar dat de kooien in de "dichte dozen" bunker om het product moet blijven zitten.

Als een buisje minder dan 5% op het geheel flash aan boord heeft mag het product zonder kooi opgeslagen worden.

Aah okee dus dit is per tube en niet per geheel product, die 5%? Anders kon je een 500 grammer met meerdere tails en andere burstloze effecten combineren met tubes waar wel 1.5gr tot 2gr burst in zit. Voor wat het waard is natuurlijk.

oeps:shy:

alle cat f2 funke spul kan gewoon na Nederland toe is CE goed gekeurd en zit nederlands beschrijving op het is 1.4g wat is het probleem?

Dat we de producten in Nederland nogmaals testen, en dan zullen ze afgekeurd worden op of de burst, hangtime van het effect etc.

En afkeur in Nederland betekend bij mijn weten afkeur voor de complete EU

Dat we de producten in Nederland nogmaals testen, en dan zullen ze afgekeurd worden op of de burst, hangtime van het effect etc.

Beter levert Funke dan helemaal niet naar NL. Ik haal ze wel in Duitsland

Ja dat klopt, dit artikel is dan voor heel Europa afgekeurd. Die extra keuring hier is het verschil met Duitsland en Belgie.

Hierna is het toch al aardig stil gebleven, ook op Zena en vuurwerkplanet.nl is nog niets van Funke/Luypaers te zien? Is er al wat meer duidelijk inmiddels?

Funke NL is wel de grootste fail van dit jaar. Ik las ook nog dat Funke niet voor NL met kooi kan/wil leveren, itt Argento...daar volgend jaar maar op hopen anders wordt het volop DE shoppen (BE sws te duur tegenwoordig).

Funke NL is wel de grootste fail van dit jaar. Ik las ook nog dat Funke niet voor NL met kooi kan/wil leveren, itt Argento...daar volgend jaar maar op hopen anders wordt het volop DE shoppen (BE sws te duur tegenwoordig).

Helemaal mee eens, snap niet dat in Duitsland en Belgie
vol op te verkrijgen is dat Funke!!:bye: en in vuurwerk land Nederland maar 1 artikel zo lullig potje:bonk: als we toch zo zogenaamd europa zijn vindt ik dat je alles gelijk moet trekken met Duitsland en belgie :idea:

Staat op het afgesloten gedeelte
Vuurwerkbunker.nl/inloggen
Wachtwoord : vuurwerkbunker2019

Edit: Op normale site zie ik ze ook gewoon staan

apart, zie ze alleen via die inlog link, maar is dus nu alleen nog bij intratuin pijnacker ?

Zojuist de productafbeelding toegevoegd aan de startpost.

funke_blitzgewitter.jpg

Kan niet wachten om deze cake of een dummy van dichtbij te bewonderen. Al gaat het natuurlijk om de inhoud maar wat een prachtig label. Een mooi Chinees landschap, mooie sierlijst, de noodzakelijke productinfo en natuurlijk een weergave van de effecten. Met name dit laatste spreekt mij erg aan en aan alles is te zijn dat overal aan is gedacht. Echt een waar kunstwerk dit, zoals meerdere labels van Funke.

Back
Bovenaan