[Freakactie 2020] Vuurwerk Huizen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De blauwe luchthuilers zijn weer beschikbaar en bestelbaar :)

Tijdens mijn rit naar jullie, hield ik de site al in de gaten. Ik heb een bestelling gedaan. Ik kon de afleverdatum voor vandaag niet kiezen. Ik hoop dat ik ze straks meteen mee kan nemen en dat ik morgen niet nog een keer 2 uur in de auto moet zitten :wink:

Ik krijg veel vragen hoe het nu zit met de cat 1 verkoop, hoe het komt dat wij nog wel mogen verkopen.ik zal het proberen uit te leggen. Alle essentiële winkels zijn open, de rest is volledig gesloten. Maar sommige branches hebben wel uitzonderingen omdat sommige diensten/producten niet essentieel zijn maar we ook niet zonder kunnen. Bijvoorbeeld fiestenhandel/garages mogen wel reparaties uitvoeren maar geen producten verkopen. Tuincentra mag wel kerstbomen en planten buiten verkopen. Een pakketpunt mag pakketjes afgeven/aannemen maar geen andere producten verkopen. De dhz branche mag niet se winkel open maar die mag wel bestellingen aannemen welke op een later tijdstip afgehaald kunnen worden. Doordat wij een dhz winkel zijn mogen wij dus wel bestellingen afgeven, wat wel een must hierin is dat je het product in dit geval cat1 al voor de lockdown verkocht
Bezorgen mag niet want dat is in strijdt met het vuurwerkbesluit

Ik lees dat vaker Patrick, bezorgen mag niet volgens het vuurwerkbesluit. Dit omdat het vuurwerk in een verkoopruimte (onder een sprinkler) verkocht moet worden. Hier is cat1 vuurwerk toch voor uitgezonderd, weliswaar onder voorwaarden? Heb net even in het vuurwerkbesluit zitten neuzen, maar kan hier nergens vinden dat cat1 vuurwerk niet bezorgd mag worden. Er wordt helemaal niet over bezorgen gesproken als ik zo snel kijk. Enkel dat vuurwerk ter beschikking gesteld moet worden in een verkoopruimte zoals bedoeld in bijlage 1. In de bijlage is beschreven dat hierop een uitzondering geldt als er max. 200 kg fop- en schertsvuurwerk aanwezig is binnen de inrichting. Is dit soms het ‘struikelblok’ voor bezorgen, dat veel winkeliers meer dan 200 kg binnen hun inrichting hebben? Ik krijg het gevoel dat vuurwerkverkopers wat voorgehouden wordt wat niet klopt. Volgens mij mag bijvoorbeeld een Aldi met bezorgservice ook gewoon het meebestelde vuurwerk thuis bezorgen. Als iemand mij het artikel uit het vuurwerkbesluit kan tonen waarop het bezorgen van cat1 vuurwerk verboden is: graag!

Ff een kleine headsup!
Met dank aan een collega heb ik weer eea aan Funke items beschikbaar vanaf later vandaag bestelbaar.
Oa div kleuren lucht huilers, bengal feuer mix, schrei hals.

Zodra het online staat meld ik het uiteraard!

Ben je al 4x geweest, ga je toch weer twijfelen of je genoeg hebt!

Denk dat ik volgend jaar ook gewoon weer een paar compounds aan cat1 haal. De hele december al een paar mooie stookavondjes gehad. Met kerst effe lekker een uurtje stoken zonder stress. Ik weet het volgend jaar wel, ik geniet er enorm van!

Ben je al 4x geweest, ga je toch weer twijfelen of je genoeg hebt!

Denk dat ik volgend jaar ook gewoon weer een paar compounds aan cat1 haal. De hele december al een paar mooie stookavondjes gehad. Met kerst effe lekker een uurtje stoken zonder stress. Ik weet het volgend jaar wel, ik geniet er enorm van!

Heel herkenbaar! Ondanks dat ik niet in Huizen geweest ben krijg ik bij het zien van bepaalde producten toch de neiging om op 'in winkelmandje' te drukken...heb inmiddels wel zat...denk ik :D.

Dacht eigenlijk dat ik ze wel kon missen, maar kreeg ineens last van kruitstress dus toch nog maar even een paar pakjes Bengal Feuermix besteld. 2 pakjes om lekker los op te stoken, 1 pakje om met alle 5 tegelijk af te steken.

Laatst naast de bengalen gevist, nu wel kunnen kopen gelukkig! Verder nog wat kleine dingen en nog een aantal Luftheulers. tot donderdag Patrick!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan