[Freakactie 2020] BredaVuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sommige prijzen zijn al een beetje gestegen..

Heb je hier wat voorbeelden van? Moet zeggen dat dat was lastig opvalt nu hoe de prijzen weergeven worden.

Zijn er toevallig mensen die onlangs nog reactie hebben gekregen op hun offerte? Wacht er momenteel al even op maar ook na een reminder helaas nog niks gehoord en zou jammer zijn als tussentijds de prijzen zijn verhoogd.

Heb je hier wat voorbeelden van? Moet zeggen dat dat was lastig opvalt nu hoe de prijzen weergeven worden.

Zijn er toevallig mensen die onlangs nog reactie hebben gekregen op hun offerte? Wacht er momenteel al even op maar ook na een reminder helaas nog niks gehoord en zou jammer zijn als tussentijds de prijzen zijn verhoogd.

Wat betreft je offerte, wil je nog eens een e-mailsturen want het lijkt er op dat er geen openstaande aanvragen meer in onze map staan. Alvast dank daarvoor. Prijsstijgingen hebben uiteraard geen invloed op offertes. Een offerte berekenen we op basis van onze inkoopprijs. Dus of een Total Event tijdens indienen van offerte 85, 90, 100 of 130 euro kost op de website, maakt geen verschil. Je krijgt altijd dezelfde prijs die we baseren op het totale offerte bedrag.

En we zijn het zeker met je eens dat het nu heel onhandig is om de huidige prijzen op de freaksite te bekijken. Dit was ook zeker niet wat wij willen. Het is een noodoplossing van onze softwareleveranciers. Het was de keuze of deze werkwijze of freaksite per 1 november offline zodat we zonder problemen onze reguliere site open kunnen zetten. Omdat we jullie langer van de actie gebruik willen laten maken, hebben we gekozen voor optie 1.

Als laatste de prijsstijgingen. In de komende weken blijven sommige items in prijs stijgen. Het is voor ons geen doen om alle verhogingen aan te kondigen. Morgen wordt weer een kleine wijzigingen doorgevoerd. We vinden het niet prettig om van een box waar we 80 euro voor vragen ineens te verhogen naar 100 euro, daarom doen we het in kleinere stapjes. Daarmee voorkomen we grote teleurstellingen.

Begrijpelijk, dan liever zo dan al veel eerder sluiten. En dan spreek ik denk ik voor veel freaks.

Ik zal m'n aanvraag nogmaals versturen!

Wat betreft je offerte, wil je nog eens een e-mailsturen want het lijkt er op dat er geen openstaande aanvragen meer in onze map staan. Alvast dank daarvoor. Prijsstijgingen hebben uiteraard geen invloed op offertes. Een offerte berekenen we op basis van onze inkoopprijs. Dus of een Total Event tijdens indienen van offerte 85, 90, 100 of 130 euro kost op de website, maakt geen verschil. Je krijgt altijd dezelfde prijs die we baseren op het totale offerte bedrag.

En we zijn het zeker met je eens dat het nu heel onhandig is om de huidige prijzen op de freaksite te bekijken. Dit was ook zeker niet wat wij willen. Het is een noodoplossing van onze softwareleveranciers. Het was de keuze of deze werkwijze of freaksite per 1 november offline zodat we zonder problemen onze reguliere site open kunnen zetten. Omdat we jullie langer van de actie gebruik willen laten maken, hebben we gekozen voor optie 1.

Als laatste de prijsstijgingen. In de komende weken blijven sommige items in prijs stijgen. Het is voor ons geen doen om alle verhogingen aan te kondigen. Morgen wordt weer een kleine wijzigingen doorgevoerd. We vinden het niet prettig om van een box waar we 80 euro voor vragen ineens te verhogen naar 100 euro, daarom doen we het in kleinere stapjes. Daarmee voorkomen we grote teleurstellingen.

Dank voor de toelichting

Luuk, ondanks de datum van 01-01-2017 boven de algemene voorwaarden is deze al meermaals enkelzijdig gewijzigd. Nu is er gewijzigd dat vuurwerk niet wordt terug betaald indien ophalen niet mogelijk is door corona maar dat het doorschuift naar 2021. Ik moet zeggen dat ik het hier totaal niet mee eens ben en ok bij toeval achter ben gekomen dat jullie deze wijziging hebben doorgevoerd. Neem aan dat meerdere freaks dit ook niet weten. Welke oplossing kan hier voor gemaakt worden want geen zin om nog eens jaar te wachten op 400eu vuurwerk.

Screenshot_20201101-193429_Chrome.jpg

Ik snap volledig dat het voor de winkel fijner is om alles door te schuiven, in het geval dat...
Ik snap ook dat je alleen geld aan vuurwerk uit moet geven wat je niet meer nodig hebt dat jaar.
Alleen ik vind dit tussendoor veranderen best vreemd, zonder de klanten in te lichten. Anderzijds, op bestellingen voor deze wijzigingen gelden de toenmalige voorwaarden.

Precies Daniel, informeren is altijd netjes. Mijn 1e bestelling is van 6 januari dus voor enige vorm van corona. Niet dat ik het geld niet kan missen maar doorschuiven zie ik ook niet zitten.

Voor mensen die onder de oude voorwaarden een bestelling hebben gedaan, geldt deze aanpassing niet. Anders zijn ze onrechtmatig bezig.

Beetje raar ook dat ze dan de datum niet aanpassen. Natuurlijk was er in 2017 geen corona maar zodra je voorwaarden gaat aanpassen dan moet ook duidelijk zijn vanaf wanneer die gelden.

Voor mensen die onder de oude voorwaarden een bestelling hebben gedaan, geldt deze aanpassing niet. Anders zijn ze onrechtmatig bezig.

Ik vraag mij af hoe dit in de praktijk dan gaat want zelf zou ik niet weten hoe de voorwaarden waren toen ik bestelde. En Breda zelf ook niet denk ik gezien de huidige voorwaarden ook onder een andere datum staan..

Waar ik mij meer zorgen over maak dan over het geld wat vast blijft zitten bij een tijdelijk verbod is wat er gebeurt met mijn geld als er een totaalverbod volgt op dit tijdelijke verbod? Of erger: als Breda in de financiële problemen komt door bijvoorbeeld een last minute verbod volgend jaar.

Feitelijk gezien heb je als consument het recht om je geld terug te krijgen wanneer producten/diensten niet worden geleverd. Het lijkt me dat bredavuurwerk hier dan ook niet onderuit kan?

Maar laten we eerst dinsdag even afwachten..

Ik begrijp dat dit het makkelijkste is voor de verkoper, maar het is bijzonder om nu al te beslissen dat alle bestellingen naar 2021 verschuiven. Het voorstel wat er nu ligt, heeft het over het volledig vergoeden van de kosten die vuurwerkverkopers hebben. Ik persoonlijk verwacht niet dat het zo ver komt, maar ik vind het een voorbarige beslissing.

Wat een paniek meteen omdat de voorwaarden aangepast zijn. Lijkt me logisch dat je dat je dat nu als winkel doet met de huidige onzekerheid.
Ik zou zeggen wacht eerst even de reactie van Breda af voordat iedereen over elkaar heen valt me speculaties en wat niet over reeds geplaatste bestellingen

Kijk het nog even aan allemaal, mensen. Ik snap dat het lastig is, maar er komt veel bij kijken om zo'n winkel te runnen. Zomaar even alles terugbetalen zal simpelweg niet gaan. Ik wil graag, als er dit jaar inderdaad een verbod komt, volgend jaar de acties van Breda Vuurwerk gebruiken. Dat gaat moeilijk als ze failliet zijn door dit jaar. Het is even allemaal anders en corona gooit veel roet in het eten, maar laten we niet meteen roeptoeteren dat we meteen keiveel willen. Rustigaan. En als het verbod definitief wordt, zien we wel even verder.

Dat is inderdaad de afweging die er is Darkboy.
Als iedereen massaal annuleert zou de zaak failliet kunnen gaan.
Maar als de bestelling door gaat tot volgend jaar en de zaak gaat alsnog failliet dan zitten zowel zij als de freaks die bestelt hebben met een probleem. Anderzijds denk ik dat de VVD alleen akkoord gaat met een tijdelijk verbod als ondernemers gecompenseerd gaan worden. Het is nog even afwachten tot dinsdag.

Elk nadeel heb z'n voordeel. Als we een jaar moeten wachten is het spul wel echt super droog volgend jaar.

Wat een paniek meteen omdat de voorwaarden aangepast zijn. Lijkt me logisch dat je dat je dat nu als winkel doet met de huidige onzekerheid.
Ik zou zeggen wacht eerst even de reactie van Breda af voordat iedereen over elkaar heen valt me speculaties en wat niet over reeds geplaatste bestellingen

Jij vindt het logisch dat een winkelier in deze huidige onzekerheid "stiekem" de voorwaarden aanpast. Als wij daar dan als freaks vragen over willen stellen moeten we dat niet doen?

In deze tijd is het ook voor ons allemaal onzeker. En is het logisch dat freaks ook snel duidelijkheid willen. Als BredaVW opeens de voorwaarden aanpast en daar niet vooraf duidelijk over communiceert is het toch niet raar dat dit vragen oproept en men graag duidelijkheid wil?

Ik hoop dat BredaVW snel met een duidelijke reactie komt waarin in hun aangeven voor welke bestellingen deze voorwaarde gelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan