Fountain Meter

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Artikelnummer: 1033
Artikelnaam: Fountain Meter
Bruto Gewicht: ...
Netto kruitgewicht: ...
Aantal stuks: 18 stuks
Effectomschrijving: Prachtige Categorie1 sierfonteinen in verschillende kleuren en varianten. Per 18 stuks in een meterpakket.
Kartoneenheid: 10/1
Adviesprijs: € 34,99

O.a. te koop bij: Categorie1.nl

1033_2022.jpg

Wij danken GBV-WECO voor de informatie

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Ja klopt, maar ik denk dat de prijzen voor een container ook de pan uitrijzen.
En als je dat als bedrijf niet doorrekend naar de afnemers, dan is binnen de kortste keren bankroet.

Dan moet je denk ik de keuze maken ,moet je als bedrijf dit dan wel willen verkopen als het te duur word om het hier te krijgen. Dan kan je het beter in het betere vuurwerk steken. Want je betaald hier veel te veel voor potjes met lucht.

Mooi dat iedereen hier loopt te brullen dat de prijzen te hoog zijn en dat 't dan maar niet geïmporteerd moet worden. Ik zou daar even dieper over nadenken.

Ja, de prijzen zijn stevig gestegen. Van grondstoffen tot transport. Dus dat ga je terugzien en nee, dat is inderdaad niet leuk maar helaas ook niet anders. Dat geldt hier voor een categorie 1 pakket (wat een belangrijke factor geworden is in de markt en wat hier gelukkig, gezien alle regeldruk, ook nog eens van prima kwaliteit is) maar dat geldt net zo hard voor je compound. Want die zijn ook duurder. En de fonteinen? En de tolletjes? En de losse cakes? Moeten ze die ook maar niet meer importeren dan?

Vervelend, maar gewoon accepteren dat de prijzen van Vuurwerk (tijdelijk) significant verhoogt zijn. Zoals zo ongeveer alles momenteel in de wereld.

Dit is een soort van Smiley Ultra Pack. Deze werd 2020 verkocht voor 16,95 !! met nog eens 2 fonteinen meer ook, want in de beschrijving staat 18, maar ik tel er 16. Voor 35 euro mogen ze hem dus lekker houden.

490003-600x600.jpg

Toch apart dat een pakket als dit in Duitsland dan maar 23 euro kost en dat is dan ook al inclusief de prijsstijging voor dit jaar. Heb echt het idee dat we in Nederland dus dubbelhard genaaid worden.

https://shop.roeder-feuerwerk.de/weco-smiley-ultra-pack.html

En dan kan je wel zeggen vuurwerk wordt duurder. Nee even realistisch blijven. Een prijsstijging van 16,95 naar 35 euro in minder dan 2 jaar tijd noem ik gewoon absurd.

vuurwerk wordt gemiddeld 30% duurder om maar even een realistisch percentage te noemen (ik werk in een winkel dus dit klopt bij benadering).
is de stijging met 200% dan ook nog te rechtvaardigen?
dit is gewoon TE duur, helemaal voor wat je krijgt. mand

Hahaha die prijzen.... mjaa er is helaas een markt en vraag voor gecreeerd. ik denk dat er nog aardig wat mensen intrappen hoor.

Prijs is idd erg hoog, ik zou dat er nooit voor betalen; dan maar geen cat1. Maar ben toch bang dat ze over de toonbank vliegen straks, zeker als er weer een verbod uit de hoge hoed wordt getoverd over een paar maanden.

vuurwerk wordt gemiddeld 30% duurder om maar even een realistisch percentage te noemen (ik werk in een winkel dus dit klopt bij benadering).
is de stijging met 200% dan ook nog te rechtvaardigen?
dit is gewoon TE duur, helemaal voor wat je krijgt. mand

Vergeet niet dat al het vuurwerk vanaf China naar Europa moet komen per boot. De prijsstijging zoals je aangeeft op het vuurwerk klopt redelijk, maar daarnaast is een container op dit moment 300% duurder dan in 2019... daar zit het grootste prijsverschil in.

Vergeet niet dat al het vuurwerk vanaf China naar Europa moet komen per boot. De prijsstijging zoals je aangeeft op het vuurwerk klopt redelijk, maar daarnaast is een container op dit moment 300% duurder dan in 2019... daar zit het grootste prijsverschil in.

Oke, het grootste deel van de prijsstijgingen komt dus door stijgende transportkosten? In theorie wordt het vuurwerk weer goedkoper als de transportkosten dalen? Ik denk overigens niet dat dat binnenkort gaat gebeuren, gezien het feit dat China nu weer met lockdowns bezig is in o.a. Shanghai.

Overigens zou het niet helpen als producten waar veel van het volume lucht is, zoals deze fonteinen, niet compacter worden geproduceerd zodat er meer fonteinen in één karton, en daarmee in een container passen? Het zal wel iets minder verkopen denk ik, maar zou dat opwegen tegen dalende transportkosten per verkoopeenheid?

Oke, het grootste deel van de prijsstijgingen komt dus door stijgende transportkosten? In theorie wordt het vuurwerk weer goedkoper als de transportkosten dalen? Ik denk overigens niet dat dat binnenkort gaat gebeuren, gezien het feit dat China nu weer met lockdowns bezig is in o.a. Shanghai.

Overigens zou het niet helpen als producten waar veel van het volume lucht is, zoals deze fonteinen, niet compacter worden geproduceerd zodat er meer fonteinen in één karton, en daarmee in een container passen? Het zal wel iets minder verkopen denk ik, maar zou dat opwegen tegen dalende transportkosten per verkoopeenheid?

Ik kan alleen spreken over GBV-WECO, en daar gaat inderdaad de verkoopprijs omlaag als ook de containerprijs omlaag gaat. Wij hopen ook dat de prijs weer omlaag gaat, we hebben niks aan dure producten door verscheping.

Betreft je tweede opmerking, dat is zeker het geval. In sommige gevallen zie je dit ook al wel terug, maar dat zit hem meer in F2. Binnen F1 letten we daar natuurlijk ook op, maar de vraag van de markt is ook een onderdeel van een design. Het voorbeeld van dit product, de vraag is er naar grote fonteinenpakketten. Als liefhebber weten jullie dat een F1 fontein van 2cm evenveel vulling/effect heeft als een F1 fontein van 15cm. De gemiddelde consument koopt op basis van uitstraling, en niet van effect.

Eigenlijk is elke fontein 1 buisje wat 1 een doos zit. Haal de doos eraf en een voet onder de buis en je bent er. Het oogt alleen niet zo fraai. Scheeld wel weer in de kosten en kan er weer een euro voor het papier eraf

Back
Bovenaan