(forumgame) Vuurwerkstok 3.0!

Zooo ik ben weer thuis!
Alle eer gaat eigenlijk naar Edraket0802, jullie zullen vanavond lezen in me verslag waarom!
Eerst ff opfrissen/eten en zou vanavond even een verslag maken+fotos!
Magnum bij deze alvast bedankt voor de toffe actie!

Ook ik was te laat. Zat gisteren nog op het verkeerde spoor maar met een foto van de koning vanmorgen kon het niet missen. Meer dan verdiende winnaar! Kan het wel waarderen dat je nog eens terug bent gegaan.

Complimenten voor Magnum, erg leuk gedaan!

Gefeliciteerd! Je inzet heeft zich helemaal uitbetaald.
Mooie actie van Magnum, en benieuwd naar een vervolg...

We hadden nog een kleine toelichting bij de gegeven hints beloofd. Komt 'ie:

Algemene Hints voor de plaats (stad/dorp)

Hint 1: Ajax - FC Utrecht, ja het was ook Ajax en de JC Arena maar dat deed er niet toe
Hint 2: Dumber and Dumber = Dom en Dommer = Utrechtse Dom, ja het was ook Jim Carrey maar we bedoelden niet Carré
Hint 3: Utrechtse gracht, ja er liggen ook grachten in Amsterdam en nee magneetvissen hoefde niet :no:
Hint 4: Broodje Mario aan een Utrechtse gracht, ja er bestaan meer broodje Mario's :)
Hint 5: Utrecht CS en nee de stok niet vastgemaakt aan de bovenleiding :bonk:
Hint 6: Skyline Utrecht met Dom-toren en dat kon niet missen

Daarna kwamen de Locatie-hints

Hint 7: Badr en Verhoeven aan het Vechten, gehucht tussen Bunnik en Utrecht aan de N411, Overvecht had gekund maar was niet zo
Hint 8: Darts, op het scroreboard staat een pijl bij 411, de N411 waar de stok lag
Hint 9: Koning Willem Alexander, de Koningsweg, de N411 gaat over in de Koningsweg
Hint 10: Plaatsnaambord met omgeving en uitleg vangrail

Iedereen thanks voor de leuke en enthousiaste reacties! We vonden het heel erg leuk om jullie hiermee te overvallen en verrassen.

We zijn benieuwd hoe de reis van de VWC Vuurwerkstok verder gaat. Want je weet maar nooit... :wink: :biertje:

Gefeliciteerd man, welverdiend als je met die gegevens de juiste locatie hebt weten te vinden :applause:

Magnum : complimenten voor jullie, want het lijkt mij niet eenvoudig om zulke plaatjes te vinden met de desbetreffende details er op :thumbup:

Allereerst Magnum bedankt voor het mede mogelijk maken van deze vette prijs. Fakkelteit gefeliciteerd.

Ben er zelf niet mee bezig geweest. Maar wel gevolgd.

Benieuwd of de stok net zo hot blijft als afgelopen dagen.

Als eerst wil ik Magnum bedanken voor het mooie actie en het opzetten hiervan!

Dag 2:
Vanmorgen weer vroeg eruit om te gaan werken!
Gisteravond nog verder gezocht vanuit huis op maps, maar kwam er niet verder mee.
Had gisteren contact gehad met Edraket0802. Hij wou graag een demo kaartje, en dacht te weten waar de stok lag, maar kon zelf niet naar de locatie toe. Bleek dat we op dezelfde locatie zaten, vechtdijk, waarvan ik weet dat meerdere mensen er geweest zijn.
Deze ochtend appte hij me weer. Hij had weer een theorie.
Hint 1 zou slaan op vechten. Een dorp/wijk bij Utrecht.
Hint 2 staat in het scorebord 411. Van Vechten naar Utrecht rij je op de N411.
Denk dat je wel eens gelijk hebt, maar ben nog aan het werk app ik hem terug.
Hij zou zijn zusje wel sturen was zijn reactie, maar we moesten even wachten want ze kon pas vanaf 12.00.
Inmiddels was de spanning van het vinden van de stok bij mij vrij hoog dat ik me baas vroeg om een uurtje eerder weg te kunnen.
Gelukkig was dit geen probleem.
Hint 3 kwam online. Het kan niet missen appen we elkaar.
N411 vanuit Vechten naar Utrecht loopt over naar Koningsweg als je in Utrecht aankomt.
Voor mijn gevoel kruipt de tijd voorbij....
Ondertussen zie ik op de discord app dat er sommige andere leden ook aan het zoeken zijn.
NiekB zegt daarin dat hij naar de koningsweg gaat.
NEEEEEE denk ik bij mezelf. om de minuut controleer ik de app of hij hem gevonden heeft.
Hier ligt niets zegt hij. Opgelucht haal ik adem.
Het is inmiddels 12.15. tril tril doet mijn telefoon.
Me zusje heeft niets gevonden.....
Shit denk ik.... zitten we dan weer verkeerd?
Ik gok het er gewoon op en stap weer in de auto richting Utrecht.
Waarschijnlijk 3 boetes verder ben ik aangekomen op de locatie.
Ik zoek en zoek, maar kan niets vinden.
Bij het dierenasiel aan de andere kant van de weg misschien?
Nee ook niet...
Langzaam loop ik weer naar de auto. Ik vraag nog aan een voorbijganger of ze toevallig een stok heeft gezien. Terwijl ik het vraag, lach ik van binnen, er liggen namelijk allemaal stokken op de grond. Weet zij veel wat ik bedoel.
Ik loop nog 1 rondje denk ik bij mezelf. Ik loop weer naar het bord en kijk voor de zekerheid nog in de vangrail.
JAAAAA, daar ligt hij!
Maar shit er zit een cijfercode op!
Ik heb geen idee wat de code is, en begin maar bij 0001.
Aangekomen bij 0020 denk ik bij mezelf dit gaat niet werken, probeer nog van alles maar hij gaat niet open.
laat ik maar melden dat ik hem gevonden heb.
Bleek dat de code dus gewoon bekend was... er verschijnt een glimlach op me gezicht als ik de code lees. YES hij is open!
Maak wat fotos en stap in de auto.
Heerlijk geniet ik van dezelfde weg die ik gisteren ook reed, alleen nu met een glimlach op me gezicht.
Thuis aangekomen eerst een duik in het zwembad, want ik kan je verzekeren een kwartier lang een code kraken in de brandende zon is geen pretje :)

Een aantal vragen aan Magnum:
Ik wil 1 kaartje geven aan Edraket0802, dit was de afspraak die we gemaakt hebben. Is het handig als hij zelf contact met jullie opneemt?
Het andere kaartje wil ik doneren aan NiekB. Dit omdat hij me in het verleden heeft geholpen en hij 2x op de locatie is geweest, maar hem uiteindelijk niet heeft gevonden. Dezelfde vraag als hierboven: Is het handig als hij zelf contact met jullie opneemt?

De Havana Compound box hou ik voor mezelf :)

De stok zou ik volgend weekend gaan verleggen.

Hieronder wat fotos:
20200731_143210.jpg20200731_144837.jpg20200731_145300.jpg

Echt tof Fakkelteit :applause: al had ik um natuurlijk zelf om 10u al moeten vinden toen ik er zelf voor de 1e keer was.:bonk:

Ik wil 1 kaartje geven aan Edraket0802, dit was de afspraak die we gemaakt hebben. Is het handig als hij zelf contact met jullie opneemt?
Het andere kaartje wil ik doneren aan NiekB. Dit omdat hij me in het verleden heeft geholpen en hij 2x op de locatie is geweest, maar hem uiteindelijk niet heeft gevonden. Dezelfde vraag als hierboven: Is het handig als hij zelf contact met jullie opneemt?

Mooi gebaar fakkelteit. Zie PM!!

Geweldige actie, Magnum en een heel mooi gebaar na zoveel gedane moeite, Fakkelteit !!
Geniet van je prijs

Als eerst wil ik Magnum bedanken voor het mooie actie en het opzetten hiervan!

Dag 2:
Vanmorgen weer vroeg eruit om te gaan werken!
Gisteravond nog verder gezocht vanuit huis op maps, maar kwam er niet verder mee.
Had gisteren contact gehad met Edraket0802. Hij wou graag een demo kaartje, en dacht te weten waar de stok lag, maar kon zelf niet naar de locatie toe. Bleek dat we op dezelfde locatie zaten, vechtdijk, waarvan ik weet dat meerdere mensen er geweest zijn.
Deze ochtend appte hij me weer. Hij had weer een theorie.
Hint 1 zou slaan op vechten. Een dorp/wijk bij Utrecht.
Hint 2 staat in het scorebord 411. Van Vechten naar Utrecht rij je op de N411.
Denk dat je wel eens gelijk hebt, maar ben nog aan het werk app ik hem terug.
Hij zou zijn zusje wel sturen was zijn reactie, maar we moesten even wachten want ze kon pas vanaf 12.00.
Inmiddels was de spanning van het vinden van de stok bij mij vrij hoog dat ik me baas vroeg om een uurtje eerder weg te kunnen.
Gelukkig was dit geen probleem.
Hint 3 kwam online. Het kan niet missen appen we elkaar.
N411 vanuit Vechten naar Utrecht loopt over naar Koningsweg als je in Utrecht aankomt.
Voor mijn gevoel kruipt de tijd voorbij....
Ondertussen zie ik op de discord app dat er sommige andere leden ook aan het zoeken zijn.
NiekB zegt daarin dat hij naar de koningsweg gaat.
NEEEEEE denk ik bij mezelf. om de minuut controleer ik de app of hij hem gevonden heeft.
Hier ligt niets zegt hij. Opgelucht haal ik adem.
Het is inmiddels 12.15. tril tril doet mijn telefoon.
Me zusje heeft niets gevonden.....
Shit denk ik.... zitten we dan weer verkeerd?
Ik gok het er gewoon op en stap weer in de auto richting Utrecht.
Waarschijnlijk 3 boetes verder ben ik aangekomen op de locatie.
Ik zoek en zoek, maar kan niets vinden.
Bij het dierenasiel aan de andere kant van de weg misschien?
Nee ook niet...
Langzaam loop ik weer naar de auto. Ik vraag nog aan een voorbijganger of ze toevallig een stok heeft gezien. Terwijl ik het vraag, lach ik van binnen, er liggen namelijk allemaal stokken op de grond. Weet zij veel wat ik bedoel.
Ik loop nog 1 rondje denk ik bij mezelf. Ik loop weer naar het bord en kijk voor de zekerheid nog in de vangrail.
JAAAAA, daar ligt hij!
Maar shit er zit een cijfercode op!
Ik heb geen idee wat de code is, en begin maar bij 0001.
Aangekomen bij 0020 denk ik bij mezelf dit gaat niet werken, probeer nog van alles maar hij gaat niet open.
laat ik maar melden dat ik hem gevonden heb.
Bleek dat de code dus gewoon bekend was... er verschijnt een glimlach op me gezicht als ik de code lees. YES hij is open!
Maak wat fotos en stap in de auto.
Heerlijk geniet ik van dezelfde weg die ik gisteren ook reed, alleen nu met een glimlach op me gezicht.
Thuis aangekomen eerst een duik in het zwembad, want ik kan je verzekeren een kwartier lang een code kraken in de brandende zon is geen pretje :)

De stok zou ik volgend weekend gaan verleggen.

Hieronder wat fotos:
Bekijk bijlage 54550Bekijk bijlage 54551Bekijk bijlage 54552
Wat een mooi verslag. Je zou zo een boek kun en svhrijven.
Gefeliciteerd.

Mijn theorie was heel anders haha. We wisten dat het op een gegeven moment Utrecht was. Toen kwam dat plaatje van Rico en Badr. Ik dacht he 'vecht'. Dus evt Overvecht/Vechste Banen. Toen had ik ineens Dumb & Dumber weer voor me... Hij heet Lloyd in de film, laat er nu een David Lloyd Gym in Overvecht zitten, naast de VechtseBanen. Foto van darten... jaren geleden werden er grote tv darttournooien gespeeld in Vechste Banen. Denk dat kan niet missen dat hij daar zou liggen. Helaas vandaag ritje in het Noorden dus niet in de buurt, al was mijn theorie ook niet goed blijkt nu dus.

Lekker gedaan en gefeliciteerd!! En Magnum bedankt voor de mooie actie!
Zo komt er mooi weer wat leven in de brouwerij qua vuurwerkstok.
Ben benieuwd naar de volgende locatie

Mijn theorie was heel anders haha. We wisten dat het op een gegeven moment Utrecht was. Toen kwam dat plaatje van Rico en Badr. Ik dacht he 'vecht'. Dus evt Overvecht/Vechste Banen. Toen had ik ineens Dumb & Dumber weer voor me... Hij heet Lloyd in de film, laat er nu een David Lloyd Gym in Overvecht zitten, naast de VechtseBanen. Foto van darten... jaren geleden werden er grote tv darttournooien gespeeld in Vechste Banen. Denk dat kan niet missen dat hij daar zou liggen. Helaas vandaag ritje in het Noorden dus niet in de buurt, al was mijn theorie ook niet goed blijkt nu dus.

Ik zat in gedachten in dezelfde buurt.. Er zat daar ook een dartvereniging (is inmiddels opgeheven)

Man wat een heerlijke actie en geweldig om te lezen hoe hij gevonden is!

Dikke pluim voor Magnum Vuurwerk, dit is toch heerlijk om te zien dat er 3 leden gelukkig worden van zo'n actie!

Back
Bovenaan