Flutsjah's oud&nieuw film en sfeer

Vorig jaar bij driesprong nog twee stuks thunder storm kunnen inslaan, heerlijke salute bak van Bonbridge (de Belgische benaming van Broekhoff). Gaat lang door om af te sluiten met een lekkere finale. Ik hou er wel van als er nog een effectje zit aan een salute bak, sommige mensen zien liever puur de burst. Volgens mij zijn ze nog in Belgie (o.a. bij loots) te krijgen, heb ze dit jaar niet meer gezien in nederland. Helaas driesprong ook niet meer.

Gelukkig kon ik deze nog krijgen afgelopen jaar, wat een gedoe met de kooien van compounds ineens. Vuurwerk staat steeds meer onder druk, dat is duidelijk. Gelukkig stond deze screaming elevator al te wachten op mijn in de uitpakbunker en mocht deze wel worden uitgeleverd. Erg mooie compound van China Red, vind hem zelf beter (maar ook stuk duurder) dan de special 4 van katan. Lekkere salvo's die ook echt hoog gaan, camera kon niet hoger op het statief.

Was net nog een keer deze terug aan het kijken en het valt me op dat die F3 single shots ongeveer dezelfde burst en inhoud hebben als de shots van de strong celebration zelf. Hij valt op een gegeven moment stil, steek hem aan bij de finale en die laatste schoten vind ik echt niet groter dan die van de F3. Is die F3 dan zo klein of deze gewoon zo goed? Heb er nog eentje staan voor komende jaarwisseling, nog maar eens testen!

Wat een heerlijke cake is dit zeg, alle effecten van crackling bij elkaar. Ik hou hiervan, goede burst en lange crackling willows. Top spul, zou er zo een project van drie van deze cakes in W-shape willen maken. Argento is met de kleinere cakes wel soms wat hit or miss qua burst, maar deze is echt top vuurwerk! Wel alleen in Duitsland te krijgen.

Lekker even doorrammen met deze 100 shots salute beuker. Ging er goed hard op, titanium salute of black thunder gaan wat harder maar het tempo van deze maakt veel goed. Leuk project! Valt onder de consumenten lijn van Triplex en was tijdje te krijgen in Duitsland maar iedereen weet dat die vuurwerkdealer door de politie wordt lastgevallen helaas.

De special # 2 is alleen al een prima compound maar met 2 tegelijk gaat ie extra lekker. Helemaal als je ze in V-shape zet (gewoon simpel stoeptegel eronder is voldoende). Ze lopen weliswaar niet helemaal gelijk maar dat kan ik me voorstellen voor de prijs die Katan voorheen voor dit stuk vuurwerk vroeg. Helaas is het tegenwoordig minder uitnodigend om deze dubbel te schieten, had nog op het lijstje staan om deze per 3 in W-shape te schieten. Had ik gelijk het eerste jaar moeten doen, was je 120 euro verder voor een dikke chaos in de straat. Nu in ieder geval deze mooie herinneringen hieraan.

Wat een bak is dit zeg, echt blij dat ik hem nog heb kunnen kopen. Weliswaar in een bunker in Duitsland toen ik mijn bestelling ophaalde. Excuses naar diegene die hem had besteld, ze hebben je ter plekke gebeld dat ie niet meer leverbaar was. Zo gaat dat dus in vuurwerkland. Maar wat ben ik blij dat ik de Leviathan in de straat heb gehad. Rustige compound maar zelfs na 12u gaat deze zo lekker mee, ongekende burst (beter dan de breakout bijvoorbeeld) en prachtige effecten. Zeker Funke waardig maar dan onder Argento lijn.

Sommige Argento cakes vielen wat tegen, maar deze zeker niet. In V-shape schoten ze heel de lucht mooi vol met prima burst. 10 schoten is wel net wat weinig, stop eigenlijk te vroeg maar voor die kleine potjes is het leuk vuurwerk. Beetje knutselen blijft leuk.

Als je van grondbloemen houdt zijn dit best leuke dingen, beetje te vergelijken met de spider kings van broekhoff. Die zijn wat goedkoper (meer in een pakje) en draaien voor mijn gevoel wat beter. De Twist en shout zijn best ok, maar zou ze niet nog een keer kopen.

Vorig jaar bij driesprong nog twee stuks thunder storm kunnen inslaan, heerlijke salute bak van Bonbridge (de Belgische benaming van Broekhoff). Gaat lang door om af te sluiten met een lekkere finale. Ik hou er wel van als er nog een effectje zit aan een salute bak, sommige mensen zien liever puur de burst. Volgens mij zijn ze nog in Belgie (o.a. bij loots) te krijgen, heb ze dit jaar niet meer gezien in nederland. Helaas driesprong ook niet meer.

Deze ook via driesprong gekocht alleen heel veel spijt dat ik niet meer heb gekocht. Deze was bij mij echt veruit de hardste burst van de avond. Hij ging samen met twee Track Mania en 2 Primal instinct..wat een geweld :handsup:

Deze ook via driesprong gekocht alleen heel veel spijt dat ik niet meer heb gekocht. Deze was bij mij echt veruit de hardste burst van de avond. Hij ging samen met twee Track Mania en 2 Primal instinct..wat een geweld :handsup:

Poh zeker de laatste cake van de primal instinct gaat er lekker bij!

Heel leuke cakejes dit corsair thunder (ook wel omlabeling westen thunder salvo). Klein potje, maar een goed salvo komt eruit met boeketje. Vind het gewoon leuk stookvoer voor in vooravond. Leuk vuurwerk wat ik niet verwacht dat nog lang op de markt blijft, zal wel weer door de BPN worden gebanned.

Lekkere salute waaier dit, waarschijnlijk een omlabeling van de final fate van Wolff. China Red en Wolff zijn steeds meer samen aan het optrekken in vuurwerkland. Erg gave cake dit, stevige prijs maar dan heb je ook iets gaafs. Het blijven nederlandse vuurwerk salutes en een kleine diameter tubes, maar snelheid maakt veel goed.

De special # 2 is alleen al een prima compound maar met 2 tegelijk gaat ie extra lekker. Helemaal als je ze in V-shape zet (gewoon simpel stoeptegel eronder is voldoende). Ze lopen weliswaar niet helemaal gelijk maar dat kan ik me voorstellen voor de prijs die Katan voorheen voor dit stuk vuurwerk vroeg. Helaas is het tegenwoordig minder uitnodigend om deze dubbel te schieten, had nog op het lijstje staan om deze per 3 in W-shape te schieten. Had ik gelijk het eerste jaar moeten doen, was je 120 euro verder voor een dikke chaos in de straat. Nu in ieder geval deze mooie herinneringen hieraan.

Wat heerlijk om te zien. ook die omstanders die je bedanken voor de show haha!
En wat je aangeeft, dit waren echt fantastische budget toppers jammer dat ze nu zo gigantisch duur zijn geworden.

Ik vond dit een gevalletje; veel voor weinig. Gaan niet echt lekker omhoog, geen effect achteraf. Zou ze lekker laten liggen, er zijn veel betere spinners te koop. Lekker laten liggen die aanbieding bij Zena nu.

Dit is een aanrader onder de romeinse kaarsen, mooie blauwe ballen en knetterstaarten. Goed uitgewerkt, in plaats van de vaak voorkomende plofjes. Ik zou deze zeker meer willen halen, in tegenstelling tot het broertje de 0001701. Dat is gewoon een standaard romeinse kaars en veel te duur daardoor.

En wat je aangeeft, dit waren echt fantastische budget toppers jammer dat ze nu zo gigantisch duur zijn geworden.
Wij hebben echt de gouden jaren gehad haha, specials voor 50,- en immortal gold voor 80,-
Met weemoed kijken we terug haha

Ja was echt gaaf hoeveel mensen me nog kwamen bedanken voor de show, deze film was van het 2e coronajaar (2021 - 2022)waardoor veel mensen nog thuis waren. Daarnaast nog veel mensen die zelf ook ingeslagen hadden maakte het echt een goede sfeer. Afgelopen jaar was het iets minder, ben benieuwd dit jaar met het plaatselijke verbod.

Wij hebben echt de gouden jaren gehad haha, specials voor 50,- en immortal gold voor 80,-
Met weemoed kijken we terug haha

Ja echt he, dat is ook wel de reden dat deze hobby bij mij zo uit de hand gelopen is, heb net nog een gouden jaar 2019 meegemaakt. Redelijk laat alle freak zaken ontdekt, maar toch mooi van kunnen genieten.

Dit is de kwaliteit vlinders die je graag terugziet, goede stijglading en dan nog een mooi effect. Deze hebben eigenlijk een dubbel effect, een kleine sierlading en een fluiter. Die laatste is volgens mij redelijk uniek bij dit type vuurwerk (volgens google een stijgtol..). Vandaar natuurlijk ook de naam Whistling Airplanes (ik had er zelf geen hoge verwachtingen bij).

Dit is een afrader onder de romeinse kaarsen. Opzich goed uitgewerkt, in plaats van de vaak voorkomende plofjes. Echter is de prijs per twee echt te hoog voor een normale romeinse kaars. Het broertje de 0001702 is daarintegen wel erg gaaf. Ook duur, maar ik zou het er voor over hebben.

Back
Bovenaan