[Films VWC] Fallas 2010

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Zo, eindelijk eens wat tijd gevonden om een video te renderen en online te gooien, hopelijk kan ik ze met regelmaat allemaal online gaan droppen. :p

Als eerste hebben we de mascletà van 15 maart door Europlá, degene die wij de laatste jaren standaard mee willen pakken, want dat digitale stuk is toch vaak het beste bij hen. Zo ook dit jaar, ze pakten flink uit en het was toen moeilijk voor te stellen dat er nog iemand overheen zou gaan die week, wát een show jongens, een uur later hadden we nog kippenvel! :D:p
Hier kunnen we lang over praten, maar als je dit ziet, weet je genoeg;

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

----------------------------------------------

Hier de eerste film, toch één van de mooiste momenten in mijn ogen. Na de show van Turis met een flinke groep in hoog tempo door de bedding gelopen en vervolgens gerend in de straten om bij de mascletà van Calle de los Centelles te geraken. Veel lachen onderweg en de kramp in de kuiten van het lange staan in de bedding en het rennen, maar dat ie er nog hing, maakte alles goed! :D
Een flinke opstelling, hele rekken met mines zelfs, dit moest prachtig gaan worden! Wesley (omepje) zou hier zijn eerste straat-mascletà mee gaan maken en ik stelde hem voor om dan toch langszij te gaan zodat we tussen de terremotto en de salutes + mines zouden staan, "lekker dichtbij" haha. Zo gezegd, zo gedaan, wij daar staan, vol zicht op de mascletà, de finale voor ons neus, naast ons de palmboom en daarachter direct de gehele finale van salutes en mines.

De show begint, bouwt lekker op en het is wachten op de echte oorlog! Dan gaat ie, de terremotto zat vol met titanium-boeketten, wát een geweld! Direct omdraaien, siershells, salutes, fluiters en dan ineens wordt het wel érg warm haha. De mines blijven gaan, het werd gewoon heet! Op film zie je enkel de palmboom met daarachter een muur van vuur, heerlijk om zo dichtbij te staan, het gaat helemaal nergens meer over!

Dan is het gedaan, nog een finaleschot met salutes en dan 2 salutes ter afkondiging. Wesley was dit jaar mee als Fallas-maagd, dus zijn reactie wilde ik toch op film hebben, gekker als dit wordt het absoluut niet in de straten haha. Ik film hem, je ziet hem compleet verbaasd staan kijken naar de lege rekken, hij beseft gewoon even helemaal niet wat er zojuist gebeurd is hahaha. Dan ineens krijgt ie het besef, kijkt me aan en er komt een kreet van vreugde uit! Prachtig moment, dát is nou Fallas!!!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De dag erna hadden we Turis op het plein, niet direct een favoriet en vorig jaar viel het in verhouding zelfs wat tegen, dus de verwachting was niet hoog. Nou hadden ze met de castillo een keer iets heel anders laten zien wat stukken beter was en zo ook op het plein waren ze toch erg goed!

+ YouTube Video

-----------------------------------------------

Op de 16e (dacht ik) hebben we bij Falla99 nog een mascletà nocturna mee kunnen pakken. Niet zomaar eentje, het was een miniatura, geschoten door iemand van Vicente Caballer. Een leuke opstelling, alle belangrijke fallera's waren hier blijkbaar ook voor uitgenodigd, want de Fallera Mayor en de Fallera Mayor Infantil + de hele aanhang waren aanwezig, toch leuk. :D
Hoe klein het dan ook is zo'n miniatura, ten eerste ziet het er supervet uit en ten tweede gaat het nog verdomde hard ook! :cool: Vooraf zelfs wat fonteinen en tot slot zelfs een heel klein stukje digitaal, echt geniaal!

+ YouTube Video

De beste mascletà van 2010 was toch zeker die van Vicente Caballer, het was gewoon puur oorlog op het plein en wat hebben we daar staan genieten! De film inmiddels al meerdere malen teruggezien, maar het kippenvel blijft maar komen! Gewoon een brute film, precies zoals wij hem daar beleefd hebben!

+ YouTube Video

Na de mascletà van Vicente op het plein breekt de hel los in Valencia, overal hoor je salute-finales gaan van de straatmascletà's en dus trekken wij ook allemaal zo snel mogelijk de straten in op zoek naar wat lekker geweld. Op het plein hadden ze al het e.e.a. uitgestippeld en we wisten dan ook direct goed te lopen. Jawel, daar hing er eentje, maar niet zomaar een zeg, dit was een hele dure! :D:p Een enorme opstelling met daarbij zelfs mines en een flink ritme!

Gewoon kijken, dit is puur geweld, het begin is "normaal" en bij de finale gaat het compleet los. We stonden ook op een mooie afstand weer haha, gekkenwerk!

+ YouTube Video

De tweede straatmascletà die wij pakten op de 19e was natuurlijk die van Marti, de mascletà die volledig wit gekleurd is. Deze staat garant voor succes en ook dit jaar hebben ze ons weer getrakteerd op een heerlijk geweld, eentje die standaard op de lijst staat ieder jaar! Kijk ook wat een volk hier op af komt, niet normaal!

+ YouTube Video

De 19e in de avond is het constant vuurwerk wat je hoort en na wat korte momenten gezien te hebben en in de verte veel te horen, waren we gaan wachten op een nocturna van 00:00. Wij waren niet de enige haha, tal van Nederlanders zaten ernaast in het overdekte deel wat te drinken om deze mee te pakken en vervolgens naar het plein te gaan.
Rond 23:50 wij naar de opstelling, stonden gewoon echt tegen de rekken aan, om 00:00 moesten we vér naar achteren, de man maakte hevige gebaren en na 4m achteruit te zijn gelopen was het wel weer genoeg haha, gekkenhuis! :D:p
Ook nog even Pyro.d gefeliciteerd met zijn verjaardag en het geweld kon beginnen! Gewoon lekker en die rekken die zo vlak voor je leegblaffen, ja, het is gekkenwerk, maar o zo lekker! :p

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Dit was inderdaad een gekkenhuis, wat een geweld.
Vond het ook een geweldig moment, zo hard en ook zo dichtbij.
De mines waren wel erg warm, maar wat een kick om er zo dichtbij te staan.

Tja, mijn reactie zegt eigenlijk genoeg haha.

Man man, echt van het gehalte ik heb een zachte G maar ook een harde L... Wat een finale zeg en zo dicht bij. Echt fenomenaal!

Laatst bewerkt:
Bedankt Mike, de kop is er af, de eerste film staat online, wat hebben we hier in spanning naar uitgekeken.
Mooi verslag heb je geschreven, leuk gedaan.
En Wesley is ook weer een enorme ervaring rijker.
Geweldige show, de straat mascleta,s blijven een hoogtepunt van de fallas

De beste mascletà van 2010 was toch zeker die van Vicente Caballer, het was gewoon puur oorlog op het plein en wat hebben we daar staan genieten! De film inmiddels al meerdere malen teruggezien, maar het kippenvel blijft maar komen! Gewoon een brute film, precies zoals wij hem daar beleefd hebben!

+ YouTube Video

Heerlijk om dit terug te zien, bij allebei de films krijg ik weer kippenvel op mn armen wat ik daar terplekke ook had. Puur genot:D

Muchos gracia's!

Wat een herie, en wat een goed getimde finale zeg.. echt van heel het veld van links naar rechts en steeds sneller, harder en meer.
Ik moet straks echt de beelden op dvd hebben zeg hahah.

Na de mascletà van Vicente op het plein breekt de hel los in Valencia, overal hoor je salute-finales gaan van de straatmascletà's en dus trekken wij ook allemaal zo snel mogelijk de straten in op zoek naar wat lekker geweld. Op het plein hadden ze al het e.e.a. uitgestippeld en we wisten dan ook direct goed te lopen. Jawel, daar hing er eentje, maar niet zomaar een zeg, dit was een hele dure! :D:p Een enorme opstelling met daarbij zelfs mines en een flink ritme!

Gewoon kijken, dit is puur geweld, het begin is "normaal" en bij de finale gaat het compleet los. We stonden ook op een mooie afstand weer haha, gekkenwerk!

+ YouTube Video

Dit was een hele beste ja. De stevige wandeling, door de drukke straten van Valencia, achter hopman Taco aan volledig waard.

Echt gewoon weer niet normaal, ik kan echt niet meer wachten tot volgend jaar als ik de beelden steeds zie. Iedereen loopt met een dikke glimlach na afloop weg, de reacties op de gezichten van de mensen in gewoon ombeschijfelijk.

Inmiddels weer een aantal voor jullie online gezet. :)

Als eerste hebben we de mascletà van 15 maart door Europlá, degene die wij de laatste jaren standaard mee willen pakken, want dat digitale stuk is toch vaak het beste bij hen. Zo ook dit jaar, ze pakten flink uit en het was toen moeilijk voor te stellen dat er nog iemand overheen zou gaan die week, wát een show jongens, een uur later hadden we nog kippenvel! :D:p
Hier kunnen we lang over praten, maar als je dit ziet, weet je genoeg;

+ YouTube Video

De dag erna hadden we Turis op het plein, niet direct een favoriet en vorig jaar viel het in verhouding zelfs wat tegen, dus de verwachting was niet hoog. Nou hadden ze met de castillo een keer iets heel anders laten zien wat stukken beter was en zo ook op het plein waren ze toch erg goed!

+ YouTube Video

De tweede straatmascletà die wij pakten op de 19e was natuurlijk die van Marti, de mascletà die volledig wit gekleurd is. Deze staat garant voor succes en ook dit jaar hebben ze ons weer getrakteerd op een heerlijk geweld, eentje die standaard op de lijst staat ieder jaar! Kijk ook wat een volk hier op af komt, niet normaal!

+ YouTube Video

De 19e in de avond is het constant vuurwerk wat je hoort en na wat korte momenten gezien te hebben en in de verte veel te horen, waren we gaan wachten op een nocturna van 00:00. Wij waren niet de enige haha, tal van Nederlanders zaten ernaast in het overdekte deel wat te drinken om deze mee te pakken en vervolgens naar het plein te gaan.
Rond 23:50 wij naar de opstelling, stonden gewoon echt tegen de rekken aan, om 00:00 moesten we vér naar achteren, de man maakte hevige gebaren en na 4m achteruit te zijn gelopen was het wel weer genoeg haha, gekkenhuis! :D:p
Ook nog even Pyro.d gefeliciteerd met zijn verjaardag en het geweld kon beginnen! Gewoon lekker en die rekken die zo vlak voor je leegblaffen, ja, het is gekkenwerk, maar o zo lekker! :p

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Mike, wederom bedankt voor deze top films.
Geeft precies weer hoe wij er toen bij stonden.
Kippenvel om dit terug te zien.

Net alle films bij kruitsnuiver bekeken.. Donders, wat een geweld:shocked:
Waarschijnlijk in oktober mee naar Valencia:D Thnx voor de posts iig mike;)

Hehe, graag gedaan hoor, hopelijk heb ik ze deze week allemaal online, maar prik me er niet op vast. :wink::p

Op de 16e (dacht ik) hebben we bij Falla99 nog een mascletà nocturna mee kunnen pakken. Niet zomaar eentje, het was een miniatura, geschoten door iemand van Vicente Caballer. Een leuke opstelling, alle belangrijke fallera's waren hier blijkbaar ook voor uitgenodigd, want de Fallera Mayor en de Fallera Mayor Infantil + de hele aanhang waren aanwezig, toch leuk. :D
Hoe klein het dan ook is zo'n miniatura, ten eerste ziet het er supervet uit en ten tweede gaat het nog verdomde hard ook! :cool: Vooraf zelfs wat fonteinen en tot slot zelfs een heel klein stukje digitaal, echt geniaal!

+ YouTube Video

Back
Bovenaan