Filmpjes O&N 2010-2011 bloodwake

Zo he, en dat pastte in die auto? Goed om te weten, ga dit jaar met een station 406 op pad en vroeg me af of daar al die kartonnen in zouden passen. Het kan dus wel blijkbaar :)

@Dwindling Het paste net in de auto inderdaad, dit was rond de 400kg. Het was wel een grote auto en we konden nog maar net met z'n 2'en voorin zitten.

De vraag van de winkelier was ook vooral waarom ik zoveel moest kopen, en of ik het serieus de volgende keer rustiger aan wilde doen :D

Zo elke dag een paar nieuwe foto's

Showtime spul

img8653z.jpg

Mooie labels

img8670js.jpg

img8673dz.jpg

img8633ne.jpg

img8669o.jpg

img8668i.jpg

img8667j.jpg

@Dwindling Het paste net in de auto inderdaad, dit was rond de 400kg. Het was wel een grote auto en we konden nog maar net met z'n 2'en voorin zitten.

De vraag van de winkelier was ook vooral waarom ik zoveel moest kopen, en of ik het serieus de volgende keer rustiger aan wilde doen :D

Dan mijn vraag aan jou, als ervaringsdeskundige, zou 17 karton in een station 406 passen? Ik zit namelijk te twijfelen of dit gaat passen en ik een busje moet regelen.

Leuk topic, eentje die ik zeker in de gaten zal houden!

Het zal waarschijnlijk net gaan passen, ik moet wel zeggen de auto die ik toen had (toyota carina) is een erg grote auto met een nog grotere laadklep. In de carina zou 17 karton goed passen (wel afhankelijk van het soort kartonnen natuurlijk), een station 406 weet ik niet zeker.
Een busje huren is wel een vrij prijzige aangelegenheid.

Dan mijn vraag aan jou, als ervaringsdeskundige, zou 17 karton in een station 406 passen? Ik zit namelijk te twijfelen of dit gaat passen en ik een busje moet regelen.

Leuk topic, eentje die ik zeker in de gaten zal houden!

Nou dan is het alweer 2013 jongens, nog steeds mijn eindshow van 2011-2012 nog niet gepost, maar dat komt nog, dat beloof ik.

Voor mij was dit een aparte jaarwisseling; zoals je eerder in dit topic kon lezen ben ik nu ongeveer 1 jaar bezig met de coschappen, kan daardoor vrij weinig verdienen en heb ook gewoon een eigen huisje te onderhouden. Hierdoor vrijwel geen vuurwerk gekocht of afgestoken. In plaats daarvan ben ik gaan werken in een vuurwerkwinkel. Hier heb ik het enorm naar mijn zin gehad, maar ook lange dagen gemaakt en eigenlijk op een hele andere manier de laatste dagen van het jaar beleefd. Het feit dat ik zelfs op de 31e tot en met 18:00 moest werken, deed toch wel pijn. En op het moment dat ik weg mocht, kwam de regen met bakken uit de hemel. Hierdoor nooit echt het ware oud en nieuw gevoel gehad dit jaar.

Het werken in de vuurwerkwinkel heeft me wel een nieuwe ervaring opgeleverd voor mijn vuurwerkhobby, 1 die ik niet snel zal vergeten, maar ook niet meer zo snel zou willen herbeleven.

Eerder heb ik de belofte gedaan om 2 jaar geen vuurwerk af te steken, maar die periode is verkort naar 1 jaar. Na deze pauze van 1 jaar ga ik 2013-2014 weer op de normale manier uitleiden.
Dit jaar begint met het afreizen van verschillende winkels in het buitenland op zoek naar de beste koopjes voor mijn nieuwe projecten. Ik zal jullie uitgebreid op de hoogte houden.

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en geloof me, je gaat nog meer van mij horen.

Laat mij raden. Het werken in een vuurwerkwinkel tijdens de verkoopdagen was slopend?

Ja was inderdaad slopend, maar dat merk je tijdens het werk zelf niet. Dat komt gewoon omdat vuurwerk mijn passie is, en ik dus ook met passie in de winkel stond. Behalve de 31e, toen was ik eigenlijk niet te genieten vooral toen bleek dat ik dat bij de 2 van de 5 vuurwerkfreaks hoorde die tot 18:00 moesten blijven werken op de 31e.

@ Jean-paul, dit was de Rijswijkse vuurwerkhal, er zijn ook nog wat mensen van Vuurwerkbergschenhoek langsgekomen!

Ja klopt, dat waren collega's van mij, ik zelf niet. Hoorde dat het best een drukke boel was maar ondanks dat toch alles onder controle was

Dan toch eindelijk...

De eindshow van 2011-2012 in 2 delen + finale.
Veel producten heb ik uit de show moeten halen in verband met tijdgebrek om alles door te lonten. Toen gingen de fluitbakken ook nog eens moeilijk doen en bleef er ook nog voor een kleine 500 euro niet te zijn af gegaan. Maar dat kunnen we nog wel een keer gebruiken.

Uiteindelijke schietlijst:

Deel 1 Kijk vanaf 5:15 (daarvoor zie je een mislukt doorlontproject van gilblokken)

4 x china red 638sh + 4 x jorge imagine 750sh + 4 x crocodile schuurmans 750sh (deden alle erg moeilijk)

vanaf 5:15
2 x hawaii
2 x cape town
2 x witchcraft
2 x golden dream + 2 x big fantasy + 2 x showtime crosette
3 x fire emblem
3 x 25sh brocade crown

------- veel spul dat niet afging, waardoor er weer een pauze ontstaat.
Toen maar nog een keer een fluitbak aan proberen te krijgen.

Vervolg (deel 2)

2 x magic tree (1 ging er niet af :mad:)
70 x golden wave king crackeling (10 gingen er niet af)+ 2 x silver willow
1 x falcon
4 x ghost song + 2 x concerto rosso
1 x hydra a + 1 x hydra b
4 x Hypnotised (Zena NL) 2 x great wall of china + 5 x pinkie winkie 2 x city lights + 2 x fire flower
2 x zware jongens
2 x silver salute + 2 x screeming salute
2 x salute blok

Deel 3

12 x hoogmoed

Laatst bewerkt:
Het ziet er naar uit dat ik mijn come-back nog 1 jaar ga uitstellen. Coschappen zijn nu zo goed als afgerond, maar financieel ben ik geheel uitgekleed.

Dit jaar wordt het weer zoals vroeger: veel vuurwerk voor weinig geld. Mijn max zal rond de 100 euro liggen :)

Hoop volgend jaar weer letterlijk en figuurlijk te kunnen knallen.

Toch spijtig om te horen op een site waar iedereen freak is!
Ik hoop dat je toch je voldoening uit komende oud en nieuw kunt halen.
Zelf zou ik het niet kunnen!

Het ziet er naar uit dat ik mijn come-back nog 1 jaar ga uitstellen. Coschappen zijn nu zo goed als afgerond, maar financieel ben ik geheel uitgekleed.

Dit jaar wordt het weer zoals vroeger: veel vuurwerk voor weinig geld. Mijn max zal rond de 100 euro liggen :)

Wie in '010' ligt er niet aan het financiële infuus?

Je kan altijd nog even naar de Maas lopen en het 'nationale vuurwerk' gaan bekijken. Ik kan niet anders zeggen dan: op naar 2014!

Good luck!

Nou jongens, dit jaar toch maar weer een dagje bij de Rijswijkse vuurwerkhal gewerkt. Blijft een erg leuke winkel. Vind het geweldig om vooral de jonge freaks blij te maken met de kanonslagen, grondbloemen en het andere kleine spul. Maar gelukkig bleef het dit jaar toch bij 1 dagje werken. Zou nooit meer op de 31e kunnen werken.

Ik begin nu wel serieuze kruitstress te krijgen, dus morgen maar wat scoren bij Hoakan en omgeving Rotterdam.

Laatste magere jaar :)

Back
Bovenaan