[FF-25SF55] Silber Fontänen - Cat. 1

Ook wat van gestookt afgelopen dagen in de sneeuw, zowel overdag als in de avond. Moet zeggen dat ze zo nog beter over komen dan zonder de sneeuw. Genieten dat je dit kunt stoken door het jaar heen hoor.
 
Zojuist mijn eerste cat 1 even de lucht in gespoten , ik moet zeggen dat deze fontijntjes het prima deden. De zin komt langzaam terug na de afgelopen weken waarin in er eigenlijk niet heel veel trek meer in had :)
 
Zojuist mijn eerste cat 1 even de lucht in gespoten , ik moet zeggen dat deze fontijntjes het prima deden. De zin komt langzaam terug na de afgelopen weken waarin in er eigenlijk niet heel veel trek meer in had :)

Ik vind het bijzonderswaardig dat velen hier hun troost in cat 1 kunnen leggen/zetten. Mij lukt het iig niet. Vraag me echt af hoe jij /jullie dit doen ?
 
Nou ja , t was was meer om even kruit te zien branden :wink:
Vermoedelijk gaat t vast een mooie jaarwisseling worden :D
 
Ik vind het bijzonderswaardig dat velen hier hun troost in cat 1 kunnen leggen/zetten. Mij lukt het iig niet. Vraag me echt af hoe jij /jullie dit doen ?

Het begint eerst met het vuurwerk kopen en daarna met het afsteken. Ik moet zeggen, ik steek nu iedere dag wel wat CAT.1 vuurwerk af en heb er enorm veel plezier van. Natuurlijk is het niet hetzelfde als F2, maar nu zou je sowieso toch niet F2 mogen afsteken, dus voor nu is CAT.1 een mooie manier om voorpret te hebben. En ja, wat iemand dan de 31e gaat doen is aan hen zelf, je kunt er voor kiezen niets af te steken, alleen CAT.1 af te steken of misschien tussendoor toch ook F2? Hoe dan ook, nu moet je gewoon in het "NU" leven en dus ook gewoon nu zoveel mogelijk plezier beleven van wat nu wel mag en kan. Denk niet aan morgen, denk niet aan overmorgen en al helemaal nog niet aan de 31e. ;)
 
Ik vind het bijzonderswaardig dat velen hier hun troost in cat 1 kunnen leggen/zetten. Mij lukt het iig niet. Vraag me echt af hoe jij /jullie dit doen ?

Het is natuurlijk ook hoe je erin staat.
Voor mij bestaat er geen jaarwisseling zonder vuurwerk….en natuurlijk heb ik liever f2 maar ja dat is nu ff niet helaas, maar er zijn leuke projecten te maken van cat1 dus met een beetje fantasie kom je een eind.

Het voordeel voor mij is dat fonteinen mijn nr1 is kwa vuurwerk er zijn echt wel goede fonteinen van cat1 ……eigenlijk alle van funcke wel en als je er een paar tegelijk bij elkaar aansteek dan heb je echt een goede hoge fontein…..en we hebben er nog een hoop over van cat2 uit 2018 dus we genieten wel de 31ste.
 
Silberfontänen Kat. F1 [Batch 2022]


Fountains with long burning silver sparks.

I only saw the fountains on videos so far, but I would say that the height seems a little better than before, with a little shorter burntime than at the old batch.
The most important for me is though, that the silver sparks are still really bright with a very long burntime, which distinguishes our "Silberfontänen" the most from compareable products of competitors at the market.
So always put them up high enough, so the sparks can fall a longer distance and their full burntime can be experienced.
 
Silber Fontanen hebben dezelfde bouw als de Nitro's van de Aldi (waar de meesten van jullie het foutieve gebruik vorig jaar van kennen). Dikke, korte kokertjes. Als in de situatie in dit filmpje dan het gaatje verstopt raakt, geeft dat een beste knal.
 
Voor de liefhebbers: de Fünke Silberfontanen batch 2022 ligt inmiddels in de winkel bij ProPyro en doet het minstens zo goed als de oude versie! Ook hebben ze allerlei varianten Bengalfeuer maar dan van Argento die het erg leuk doen. Aanrader!
 
Nog 2 setjes batch 2018 gescoord!
Nu alleen nog op zoek naar de luchthuilers om ook die aan de verzameling te kunnen toevoegen.

20221214_154318.jpg
 
Back
Bovenaan