Feuerwerk-Wettbewerb Rodgau

moontan

VWC lid
Feuerwerk-Wettbewerb Rodgau vom 28. -30. September

Van 28 t/m 30 september vindt in het Duitse Rodgau het 4e Feuerwerk-Wettbewerb plaats.
Een vuurwerk competitie voor amateur Pyrotechniekers.
Onder het topic algemeen is deze competitie uitgebreid aan de orde gekomen.
De competitie wordt omlijst met een demo van de firma Comet.
Er is een professionele Openingsshow en een afsluitende show (Pyromusical)
Zaterdagavond 30 september om circa 22.00 uur vindt de prijsuitreiking plaats.

Aan de wedstrijd mogen maximaal 6 teams meedoen. De startplaatsen voor 2007 zijn al bezet.
Het vuurwerk wat afgeschoten wordt bestaat uit Duits consumentenvuurwerk van de merken Weco,Keller,Comet,Nico en Pyroart.

En nu komt het grote nieuws:
Een team uit Nederland doet mee : Die Böllanders
Het team bestaat uit crewleden van www.vuurwerkcrew.nl en www.pyroworld.nl
Een prima gelegenheid om de ontstane samenwerking tussen onze twee websites informeel gestalte te geven door de onderlinge contacten nog verder te verstevigen.

In het eerder genoemde topic bestond er al belangstelling voor het Duitse evenement om er te gaan kijken om zodoende voldoende te leren om een dergelijk evenement in 2008 in Nederland plaats te laten vinden.
Tijdens de uitvoerige contacten met de organisatie van Rodgau kwam er al snel een invitatie voor ons om zelf mee te gaan doen.
Van deze uitnodiging hebben wij gretig gebruik gemaakt.

We zullen jullie in dit topic de komende tijd uitvoerig informeren over de wedstrijd, over de team samenstelling, de door ons gekozen show etc,etc.

Jullie reacties zijn natuurlijk van harte welkom.

Voor meer informatie over dit evenement kun je de volgende website raad plegen:
http://rodgau.feuerwerk-kalender.de/

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel erg gaaf dat jullie meedoen, jongens! Eind 2006 werd ik tijdens de Zena Trophy aangesproken door een enthousiaste groep Duitse vuurwerkliefhebbers die ons later (in januari) per email uitnodigde om ook mee te komen doen. Ik heb dit daarna "in de groep" geworpen. Echter door allerlei omstandigheden hebben we er van af moeten zien. Ik vind het daarom heel gaaf om te lezen dat jullie ons land gaan vertegenwoordigen aldaar! Ik weet daarmee zeker dat het met de kwaliteit die jullie daar neer gaan zetten helemaal goed komt.

Ik ga het topic op de voet volgen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen ervoor en tijdens Rodgau. :thumbsup:

Cameo

ja ja, we hebben er allemaal zin in. we gaan daar proberen een pyro hoogstandje neer te zetten:wink:

ben beniuwd wat het gaat worden:)

Dank Cameo voor je leuke reactie.
Wie weet treffen we elkaar volgend jaar in 2008, misschien in Nederland? :wink:
:bye:

Dank Cameo voor je leuke reactie.
Wie weet treffen we elkaar volgend jaar in 2008, misschien in Nederland? :wink:

Haha, zou geweldig zijn, Moontan. Alleen zijn er vele malen meer haken en ogen aan een "amateurshow" in Nederland, dan bijvoorbeeld in Bels. Mede daarom is de Zena Trophy vorig jaar in Baarle gedaan. Een soort stukje "niemandsland" en bovendien had men het lokale bestuur grotendeels mee. Aan de andere kant wie niet waagt ... Als er iets is dat ik kan doen achter of voor de schermen, aarzel niet mij (ons, VWM) in te schakelen, Moontan ;)

@Kruitsnuiver
En nu niet stiekem allerlei Bonbridge blokken achter in de auto stouwen naar Rodgau, he Kruitsnuiver? Hahaha, diezelfde lol hadden we bij de voorbespreking van de Trophy. Grootse verhalen over grote blokken of zelfs shells die er dan "stiekem" tussen geknoopt zouden worden om de show te stelen :rolleyes:
Geloof me, de voorpret is een belangrijk onderdeel van het hele gebeuren.

Groetjes,
Cameo

We gaan ervoor Cameo, en bedankt voor je aanbod. Wie weet zullen we daar gebruik van maken.
Maar in eerste instantie is het streven er toch op gericht om een dergelijk evenement in Nederland te laten plaatsvinden. Met die restrictie dat de vuurwerkers zelf het vuurwerk mogen afsteken zoals in Rodgau.

Over een wedstrijd in Nederland kunnen we o.a. hier verdergaan, houden we het hier on-topic. :wink:

Ja, het is Moontan dus gevraagd om een team samen te stellen om hier aan mee te doen en wij slaan dit uiteraard niet af. De voorbereidingen zijn al reeds van start gegaan, ook al hebben we nog een ruime 5 maanden voor het evenement plaatsvindt.
Het is nu al leuk, het idee dat we mee gaan doen, maar het evenement zelf lijkt me dan ook echt top en ja, je weet maar nooit of je een prijs mee naar huis neemt of niet he. We gaan er wel voor natuurlijk! :rolleyes:

Helemaal top mannen, een showtje in elkaar zetten is al leuk, maar dat in een wedstrijdvorm doen, is een droom van elke liefhebber.
Ben zwaar jaloers :frusty:

Zeker Shinji. Het is ook een droom, en ook een grote uitdaging.
Op moeten boksen tegen 5 Duitse teams, in het hol van de leeuw, en ook nog eens met Duits vuurwerk. We gaan ons uiterste best doen daar.
Natuurlijk heerst de Olympische gedachte van het meedoen, maar je wilt toch ook een goed figuur slaan daar.

Echt heel vet hoor mannen.:cool:
Zet jullie beste beentje voor! Zij moeten weten dat Nederland hier vuurwerkgek is:D Lijkt me echt geweldig.:)

Via een wekelijkse update probeer ik jullie op de hoogte te brengen van de ontwikkelingen van de wedstijd in Rodgau.

Die Böllanders
De naam voor ons team hebben we eigenlijk te danken aan een paar Duitsers die we in de rivierbedding van Fallas Valencia tegenkwamen. Zij waren zo onder de indruk van ons vele en mooie vuurwerk en de harde knallen van de petardos dat ze ons gekscherend Die Böllanders noemden.

Deelnemende teams:
Die Pyronauten I uit Duitsland 2e plaats in 2006
Euro Pyro Team uit Duitsland winnaar in 2006
Porta Pyros uit Duitsland eerste keer deelname
Trommler uit Duitsland meerdere deelnames
Team without a name uit Duitsland 3e plaats in 2006
Die Böllanders Nederland eerste keer deelname.

Show
Achter de schermen zijn we bezig met het bedenken van de show. We moeten dus onze show schieten met Duits consumentenvuurwerk klasse II.
Er komt heel wat bij kijken bij het maken van de show. We willen uiteraard ons onderscheiden van de Duitse ploegen met een mooie show en we willen toch ook een prijs mee naar huis nemen voor ons clubhuis. :p
We zijn in ieder geval flink aan het brainstormen.
We houden jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Kun je wat meer over de regels vertellen:

gebruik van vertragers, welke lonten etc etc etc. Mag je de blokken loshalen en als singelshots gebruiken etc!(idee)

Er zijn veel sites te vinden met filmpjes van duits vuurwerk kun je lekker uitzoeken wat wat is en hoe het er uit ziet! en verder veel succes!

gebruik van vertragers, welke lonten etc etc etc. Mag je de blokken loshalen en als singelshots gebruiken etc!(idee)

Er zijn veel sites te vinden met filmpjes van duits vuurwerk kun je lekker uitzoeken wat wat is en hoe het er uit ziet! en verder veel succes!

Dit jaar mag je gebruik maken van 1 rol van 8 M gele of rode litze

Uitelkaar halen van de blokken mag helaas niet :(

Ook het gebruik van electronische schietinstalatie is niet toegestaan anders konde we mooie waaiers maken oid :)

Nee, geen quickmatch, vertragers en al dit soort handige hulpjes. Het is noeste handarbeid met een pyrotorch met de nadruk op timing. Je moet dus flink (droog)oefenen met het team om de choreografie van de show er goed ingeramt te krijgen.

Hoi Ollie,
Neen het is allemaal puur natuur.
Show a la Fallas, alles achter elkaar aansteken en met elkaar.
The Naked Truth dus, maar daarom wel zo uitdagend.
Dat van de filmpjes is bekend, we gaan de produkten uitgebreid bestuderen voordat we met zijn allen een keuze gaan maken.:cool:

Ondertussen hebben we van de organisatie uit Duitsland het volledige programma ontvangen. Het informatieblad bestaat uit maar liefst 18 pagina,s.
Informatie over de reglementen,instructies,voorwaarden. etc.
Ons team gaat op zaterdag 28 september om 21.45 van start.
Wij starten als 2e team in de wedstrijd van totaal 6 teams.
We moeten vervolgens nog een dag wachten om te weten of onze show goed in de smaak is gevallen bij de Duitse jury en of we ook in de prijzen zijn gevallen.
De eerste 3 in de einduitslag nemen een trophee mee naar huis en tal van "gutschenken".

Ondertussen zijn er genoeg ideëen boven tafel gekomen voor de stukken tijdens de show. Het zal een hele kluif worden om alle goede ideëen samen te smelten maar daar komen we in goed overleg zeker uit. Het zal een show worden met Spaanse,Duitse, maar ook Nederlandse ingrediënten. Meer kunnen we nog niet verklappen uit tactische overwegingen.

Alle materialen voor de show moeten we zelf meenemen. Gelukkig hebben we al een bedrijf gevonden die ons deze materialen in bruikleen wil geven.

Mochten er members zijn die onze show willen gaan bekijken en ons willen aanmoedigen:
Rodgau ligt vlakbij Frankfurt en is ongeveer 4 uur rijden vanaf Utrecht.

.

Wow, dit is zo vet! Ik wou dat ik er aan mee kon werken :p , maarja kijken kan altijd nog, (hopen dat mn ouders willen rijden...(valse hoop:bonk: ))
even een vraagje: hoelang mag/moet de show duren?
Ik ben beniewd naar de uitslag:bye:

Vinnie, wie weet komt er in de komende jaren nog een kans voor je.
De show mag maximaal 8 minuten duren.
Ons team is ook erg benieuwd naar de einduitslag natuurlijk.
Je kan er nu nog niets over zeggen.
Het zal zwaar worden, maar we gaan ons zeer goed voorbereiden.
:wink:

Back
Bovenaan