Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Maarja, maakt het jullie veel uit als jullie buiten de prijzen vallen?
Je houdt nog steeds de geweldige ervaring er aan over. Ik zou het in ieder geval écht kicken vinden, om zoiets te mogen doen.![]()
![]()
hmm het maakt toch niet zoveel uit, of ze nou hebben meegedaan of niet? je hebt toch wel vaker Vuurwerk afgeschoten?![]()
![]()
Vincent![]()
Tussen enkel wat vuurwerk afschieten of het compleet schieten van een show zit een wereld van verschil.
Als je een show wilt schieten heb je een opgezette scenario nodig, een planning hoe alles afgeschoten zal worden, op welke tijden, welke effecten enz.
Als je enkel wat vuurwerk afschiet tijdens oudjaar komt daar geen scenario en choreografie aan te pas, tijdens een show wel.
Vuurwerk afsteken met een torch kan iedereen wel, zelfs met een aansteker of aansteeklont, maar het wegzetten van een show is niet zo makkelijk als de meeste mensen denken, houdt daar rekening mee.
Als je eenmaal de planning hebt is het enkel opbouwen en afschieten.
Daarom is het jammer om te lezen dat sommige freaks er zo makkelijk over denken, neem bijvoorbeeld de oudejaarsschieters, die denken zo een showtje te kunnen organiseren in een mun van een dag of zelfs een paar uur.
Vaak draait het daar op weinig uit, vandaar dat de mensen die meedoen met dit soort van amateur festival nu al druk aan het plannen zijn, je moet back-ups hebben voor het geval het 1 en ander niet aanwil door een verkeerd aangelegde lontverbinding of fout van het vuurwerk zelf.
hmm, oke. het was eigenlijk gekscherend bedoeld krijg ik zo'n heel verhaal. niet erg, hoor; ik heb nu wat meer inzicht in het organiseren. weet ik dat ook weer.
Ik ben nog niet zo lang op dit forum= nog weinig kennis van zaken, dus ik kan soms wat minder intiligente vragen stellen![]()
Vincent![]()
Het is meer in de richting van dat sommigen het zien als een soort van volgorde afschieten of pot voor pot, maar het is meer iets als combineren, wat past wel en wat niet.
Hoe krijg je zo min mogelijk pauzes en kun je toch een lange show wegzetten enz.
Het is niet erg makkelijk, en vaak moet men afgaan op eigen levendige fantasie, je moet ook een choreografisch inzicht hebben.
Een show ontwerpen tot in de puntjes is uitermate veel werk.
Maar het loont zich vaak als er uitbundig geapplaudiseert wordt.![]()