Fallas 2027 wie gaan er?

Het risico op stakingen en annuleringen is mij te groot in België.
Zelf 1x meegemaakt koste me 4 vakantie dagen en vrienden van mij ook een keer ik vlieg nooit meer vanaf Zaventem.
Weeze is voor mij net zo ver en altijd goed geregeld.
Overigens vlieg ik volgend jaar gewoon vanaf Schiphol naar Valencia voor €175 pp vond ik een prima prijs.
heb schiphol nog niet bekeken voor 2027 omdat ik belgie wel prima vond, maar 175 diecte vlucht retour is idd ook meer dan prima.

Hey, is er nou echt zo'n drammerige drukte op het plein dat ik lees dat mensen 2,5u vantevoren aanwezig zijn? Of krijg je half uur vantevoren ook nog genoeg mee? Duurt anders toch ook eeuwig voor je weer uit de massa vooraan het plein weg bent?

De drukte in zo'n stad is wat me het meest tegenhoudt.

Hey, is er nou echt zo'n drammerige drukte op het plein dat ik lees dat mensen 2,5u vantevoren aanwezig zijn? Of krijg je half uur vantevoren ook nog genoeg mee? Duurt anders toch ook eeuwig voor je weer uit de massa vooraan het plein weg bent?

2 a 2,5 uur is wel beetje de norm ja als je lekker beetje voorraan wilt staan zonder gedoe

Dan moet je toch pissen en schijten...?
2 a 2,5 uur is wel beetje de norm ja als je lekker beetje voorraan wilt staan zonder gedoe
Ok, beetje vooraan, snap ik (ook niet, man wat een drukte). Maar zo dat je via een straatzicht nog spul de lucht in ziet gaan, dat je niet een blok verder staat.

Wegkomen is het probleem niet, als je vooraan staat loop je normaliter naar de kooi toe (dank @DarkSoul voor de info van mn eerste mascleta op het plein :p). De gehele voorlinie loopt dus naar de kooi, de rest loopt langzaam weg. Geef het 5 a 10 minuten en je kunt overal gaan en staan ;). Als je binnen de eerste 5 a 10 rijen wil staan om de show te zien/voelen moet je inderdaad 2 uur van te voren aanwezig zijn. Daarna slipt alles dicht achter je. Uit ervaring kan ik vertellen, dat als je wel moet pissen tussendoor, je niet meer terug naar voren gaat komen.

Die drukte was soms wel echt bizar. Zelf ook een paar zo vast gestaan in de verdrukking, vond dat echt geen pretje.
Veel Spanjaarden gaan ook gewoon op de straat zitten en dat leverde enorme opstoppingen op.

De enige manier die ik heb gezien is (helaas) gebruik maken van het feit als er iemand onwel wordt.
Pas dan gaat iedereen opzij en men vormt een tunnel waar ambulance en politie door kan lopen.
Je kan dan snel achter de stoet hulpverleners aan lopen en zo kom je uit de massa.
Zelf heb ik geen toiletproblemen gehad, maar wel de Crema op het plein gemist door de drukte.

Als je de wegen weet, kun je ook op hoogte van de pleinshows genieten.
Bij enkele gebouwen kun je (blijkbaar) via de noodtrap op het dak komen.

Blijft wel zonde want echt de hardste ervaring heb je toch echt op het plein.
Aankomende keer ga ik proberen om plekken op hoogte te vinden, desnoods tegen betaling.
Heb prijzen voorbij horen komen van 150 euro met drankje/eten, vind ik persoonlijk net iets te, maar 50 per show en dan alle 5 de dagen zou ik meteen doen,

Als je vroeg komt dan heb je wel een waanzinnige beleving :

Laatst bewerkt:
Pissen rond 11.30 en vanaf dat moment alleen chupitos, geen bier.

Voor noodgevallen leeg waterflesje mee (min. 0,5 liter) en een jas, pis je discreet onder je jas je flesje vol, met behulp van een of twee man die je jas voor je vasthouden.

Ultiem, als het echt niet anders kan: wachten tot de terremoto begint en ‘m er dan uithangen, merkt niemand wat van. Wel opletten dat je de persoon voor je niet over de schoenen zeikt.

Voor noodgevallen leeg waterflesje mee (min. 0,5 liter) en een jas, pis je discreet onder je jas je flesje vol, met behulp van een of twee man die je jas voor je vasthouden.

Ultiem, als het echt niet anders kan: wachten tot de terremoto begint en ‘m er dan uithangen, merkt niemand wat van. Wel opletten dat je de persoon voor je niet over de schoenen zeikt.
Goud! 🤣

Maar dan wel zo'n vers sap flesje met een bredere bovenkant. Zo'n waterflesje is zo mikken haha.

Als je niet in de verdrukking wil staan moet je vroeg zijn, krukjes mee en zo iets meer ruimte voor je groepje creëren. Wij evaren die drukte dus totaal anders omdat iedereen achter ons staat en wij d ruimte bij het hek hebben. Voor ons werkt dit ideaal, je moet er vroeg zijn maar levert je uiteindelijk veel meer op.

@Thunderboy de prijs die jij wil per show ga je niet vinden helaas, 100/150 is meer realistisch. Snap het ook wel, die mensen kunnen in die 3 weken tijd een groot deel van hun hypotheek terug verdienen.

Back
Bovenaan