Fallas 2020 [Wie gaan er]

Als je nu nog moet boeken zou ik lekker het geld in mn zak houden en volgend jaar gaan van de 13e t/m de 20e ofzo.
De prijzen voor hotels en vliegtickets zijn aardig omhoog geschoten nu dus je betaald je scheel om eigenlijk maar de aanloop naar het festival mee te maken. Tijdens de climax ben je al weer aan het werk.

Ik snap wat je bedoelt maar de vergelijking is te extreem. Hij mist inderdaad het echte feest maar er zijn dit jaar wel nog Nocturnas op Plaza del Ayuntamiento de 13e en 14e. Je pakt dus wel elke dag een Mascleta mee om 14.00 en op de 13e en 14e ook nog een Nocturna. Verder maak je inderdaad het feest Fallas zelf niet mee en daar komt veel meer bij kijken dan een Mascleta. De hele stad is in een traditioneel feest veranderd, waar je niks meer van herkend na die dagen.

Maar iets is beter dan niets, zie het dan nu als een city trip met toevallig dik vuurwerk. En dan probeer je voor volgend jaar wel vrij te krijgen tijdens Fallas zelf!

Ik snap je punt, maar zo kijk ik er toch tegenaan. Ondanks dat er dit jaar op die data inderdaad wat extra shows zijn bijgekomen. Daarnaast zijn de mascleta’s tot de 15e ook lang niet de grootste afaik. Vond er vorig jaar zelfs een enorm tegenvallen, en dat was mijn 1e mascleta van Crespo de 13e.

Desalniettemin zijn de dagen voor de 15e ook gewoon gezellig hoor! Maar ik zou wel een kutgevoel hebben dat ik alleen de (vaak) wat mindere mascleta’s/shows zie, en als ik vertrek het hele feest incl de sfeer uitbarst.

Wij gaan van 13 t/m 20, en gebruiken de eerste dagen voor het boodschappen doen, vuurwerk kopen, af en toe wat kleins stoken (snel politie de eerste dagen) en wat cakes doorlonten etc.

Maar het is zeker aan te raden, daar niet van hoor. Mooi opwarmertje voor 2021!

Ik snap je punt, maar zo kijk ik er toch tegenaan. Ondanks dat er dit jaar op die data inderdaad wat extra shows zijn bijgekomen. Daarnaast zijn de mascleta’s tot de 15e ook lang niet de grootste afaik. Vond er vorig jaar zelfs een enorm tegenvallen, en dat was mijn 1e mascleta van Crespo de 13e.

Desalniettemin zijn de dagen voor de 15e ook gewoon gezellig hoor! Maar ik zou wel een kutgevoel hebben dat ik alleen de (vaak) wat mindere mascleta’s/shows zie, en als ik vertrek het hele feest incl de sfeer uitbarst.

Wij gaan van 13 t/m 20, en gebruiken de eerste dagen voor het boodschappen doen, vuurwerk kopen, af en toe wat kleins stoken (snel politie de eerste dagen) en wat cakes doorlonten etc.

Maar het is zeker aan te raden, daar niet van hoor. Mooi opwarmertje voor 2021!

Ja ik ga de 11e t/m de 20e en gebruik de eerste dagen om wat andere dingen in de stad te bezichtigen en te doen. En pak natuurlijk wel de mascletas, de nocturnas en de openingshow mee voor de 15e. Alvast wel wat vuurwerk halen en een beetje klein spul stoken inderdaad. Vooral voor m'n vriendin leuk om nog te kunnen shoppen de dagen voor de 15e, want vanaf Fallas leven we op vuurwerk :)

Als je nu nog moet boeken zou ik lekker het geld in mn zak houden en volgend jaar gaan van de 13e t/m de 20e ofzo.
De prijzen voor hotels en vliegtickets zijn aardig omhoog geschoten nu dus je betaald je scheel om eigenlijk maar de aanloop naar het festival mee te maken. Tijdens de climax ben je al weer aan het werk.
ik heb op het moment de optie om voor 300pp te vliegen en 3 dagen een net verijf te hebben.Echter moet ik dan binnen nu en 24uur wel echt boeken. Denk dat we het maar gewoon gaan proberen!

ik heb op het moment de optie om voor 300pp te vliegen en 3 dagen een net verijf te hebben.Echter moet ik dan binnen nu en 24uur wel echt boeken. Denk dat we het maar gewoon gaan proberen!
Als je voor 300 piek incl verblijf die kant op kan is het zeker een leuk voorproefje. Houd er wel rekening mee dat je direct als je terug bent vrij moet vragen voor volgend jaar :D

Als je genoegen neemt met bijvoorbeeld 15 maart heen en 18 maart terug dan kan je nog best leuke prijzen scoren.

Knoop ook hier doorgehakt en eindelijk boeken dit weekend :handsup: voor de 3e keer. Voor het eerst buiten het centrum was de drukte de laatste 2 dagen de laatste keer helemaal zat. Je kon gewoon niet normaal meer door het centrum lopen. Lekker op de fiets naar de Mascletas en de rivierbedding is lopend prima te doen.

Knoop ook hier doorgehakt en eindelijk boeken dit weekend :handsup: voor de 3e keer. Voor het eerst buiten het centrum was de drukte de laatste 2 dagen de laatste keer helemaal zat. Je kon gewoon niet normaal meer door het centrum lopen. Lekker op de fiets naar de Mascletas en de rivierbedding is lopend prima te doen.

Uberhaupt nog een betaalbaar hotel kunnen vinden :confused:

Voor dat bedrag zeer zeker gaan. JE ziet genoeg vuurwerk en de stad zelf is ook geweldig. Veel plezier alvast.

Ik ben er toevallig het weekend van de opening, vrijdag 28 feb t/m maandag 1 maart. Iemand die weet of er dan ook al wat te koop is in winkeltjes om zelf te stoken? Of is dit dan nog verboden?

Ik ben er toevallig het weekend van de opening, vrijdag 28 feb t/m maandag 1 maart. Iemand die weet of er dan ook al wat te koop is in winkeltjes om zelf te stoken? Of is dit dan nog verboden?

Het is in Spanje legaal om vuurwerk het hele jaar door te kopen en af te steken, met uitzonderingen na zoals in de buurt van een bos oid. Maar dat betekent niet dat alles wordt getolereerd en dat er een wetteloosheid heerst zoals bij ons met oud en nieuw ( extreme uiterste, maar wel een mooi voorbeeld ). In een drukke stad als Valencia wordt het dus niet getolereerd dat je daar gaat stoken, met Fallas als uitzondering. Buiten Fallas kan je wel op een rustig plekje wat f2 stoken of misschien buiten de stad wat F3 vuurwerk. Kopen kan ook gewoon, alleen zijn de openingstijden wat beperkter dan tijdens de Fallas dagen.

Wij zijn ook aanwezig met 4 man, inmiddels voor de 7de keer. Dit keer in een heerlijke 8 persoon villa. Fietsje huren zoals altijd en zoveel mogelijk shows zien en kruit snuiven!

Na jaren van afwezigheid, dit jaar weer van de partij. Ik ga met 2 familieleden van 15 t/m 20 maart en vlieg vanaf Brussel vanwege de gunstige vliegtijden. Het appartement ligt iets buiten het centrum. We willen graag een fiets gaan huren, iemand een goed adresje waar we dat voordelig kunnen doen?

Uberhaupt nog een betaalbaar hotel kunnen vinden :confused:

Tja betaalbaar voor de 1 is duur voor de ander ;)

800 euro PP voor 6 dagen is voor mij niet goedkoop maar wel te doen. Dat is inclusief hotel en vlucht. Dan moet je daar nog leven(wat je in NL ook moet) en vuurwerk kopen dus zo'n week kost al snel 1000-1500 als je het zo bekijkt. Het is voor mij gewoon een vakantie die in teken staat van het vuurwerk en daar heb ik dat best voor over ;) Dit jaar waarschijnlijk ook geen zomer vakantie dus dan hier maar extra genieten. Je hoeft geen vuurwerk te kopen en je kan in een hostel gaan zitten dan zit je er voor de helft maar als pyro in de rivierbedding staan zonder zelf te stoken is voor mij ondenkbaar maar je kan het dus zo gek maken als je het zelf wilt.

Vluchten geboekt. 14 t/m 20 maart. Hotel morgen ff kijken en dan kunnen we beginnen met aftellen. Nog 2 maanden en dan is het al zo ver heerlijk!! Retour voor 300 euro nu. Kon nog een stuk goedkoper als je wat met de dagen schuift maar we gaan gewoon de volle dagen genieten. Had geen zin om pas de 16e aan te komen dan maar 100 euro meer kwijt :biertje:

Bedankt voor alle tips mensen!
Ik ben er ook bij:)
Vanmorgen de boeking rondgemaakt en volgend jaar maar vrij fixen om het hele gebeuren mee te maken. Nu lekker de voorpret meepakken en sfeer proeven:thumbsup:

Back
Bovenaan